Credit Europe Bank houdt op met de lange termijn
TIP
Credit Europe Bank / Bedrijfsrevisor
Vandaag een brief ontvangen van KPMG, de Bedrijfsrevisor van Credit Europe-Bank.
Voor hun hun jaarlijkse controle wordt gevraagd om het totale saldo van je rekeningen op 31/12/2014 te bevestigen en het antwoordformulier rechtstreeks op te sturen naar KPMG (in de bij-ingesloten portvrije briefomslag).
Tot daartoe alles normaal; maar mijn vraag aan de forumleden (CE-klanten) is:
Stemt het te bevestigen totale saldo op jullie ontvangen antwoordformulier, overeen met het werkelijke bedrag dat op 31/12/14 op jullie rekening(en) stond?
Voor hun hun jaarlijkse controle wordt gevraagd om het totale saldo van je rekeningen op 31/12/2014 te bevestigen en het antwoordformulier rechtstreeks op te sturen naar KPMG (in de bij-ingesloten portvrije briefomslag).
Tot daartoe alles normaal; maar mijn vraag aan de forumleden (CE-klanten) is:
Stemt het te bevestigen totale saldo op jullie ontvangen antwoordformulier, overeen met het werkelijke bedrag dat op 31/12/14 op jullie rekening(en) stond?
Re: Credit Europe Bank houdt op met de lange termijn
Ik heb bij de vorige berichtgeving al gezegd dat ze per direct mijn rekeningen mochten afsluiten. Ik denk dat er weinig klanten nog iets van geld bij CE hebben staan.
Credit Europe Bank / Bedrijfsrevisor
De spaarrekening heb ik ook reeds lang geleden leeggemaakt.
Maar ik heb er jarenlang achtereenvolgende termijnrekeningen geopend, zolang de rentes merkelijk hoger lagen dan bij de andere banken.
Momenteel heb ik nog enkele lopende termijnen, en die blijven bestaan tot op hun eindvervaldag. Daarna wordt de rekening automatisch afgesloten door CE zelf, want ze stoppen hun activiteiten in België.
Ik weet dat er hier nog een aantal CE-klanten zijn onder de forumleden.
Daarom mijn vraag die ik in mijn vorig bericht tot hen richt (ivm met bedrijfsrevisor KPMG):
"Stemt het te bevestigen totale saldo op jullie ontvangen antwoordformulier, overeen met het werkelijke bedrag dat op 31/12/14 op jullie rekening(en) stond?"
Maar ik heb er jarenlang achtereenvolgende termijnrekeningen geopend, zolang de rentes merkelijk hoger lagen dan bij de andere banken.
Momenteel heb ik nog enkele lopende termijnen, en die blijven bestaan tot op hun eindvervaldag. Daarna wordt de rekening automatisch afgesloten door CE zelf, want ze stoppen hun activiteiten in België.
Ik weet dat er hier nog een aantal CE-klanten zijn onder de forumleden.
Daarom mijn vraag die ik in mijn vorig bericht tot hen richt (ivm met bedrijfsrevisor KPMG):
"Stemt het te bevestigen totale saldo op jullie ontvangen antwoordformulier, overeen met het werkelijke bedrag dat op 31/12/14 op jullie rekening(en) stond?"
Ik heb al vele jaren een nulsaldo bij CE en heb zulke brief niet gekregen.
Zulke brieven worden wel regelmatig - steeksproefgewijze - ook voor andere banken verzonden. Dat is een volkomen normale controle.
Een probleem zou er natuurlijk wel zijn als de saldos niet in overeenstemming zouden zijn
Zulke brieven worden wel regelmatig - steeksproefgewijze - ook voor andere banken verzonden. Dat is een volkomen normale controle.
Een probleem zou er natuurlijk wel zijn als de saldos niet in overeenstemming zouden zijn
Re: Credit Europe Bank / Bedrijfsrevisor
@Paul,paul schreef: Zulke brieven worden wel regelmatig - steekproefgewijze - ook voor andere banken verzonden. Dat is een volkomen normale controle.
Dit gaat niet over een "steeksproefgewijze normale controle" maar over een controle die door een "bedrijfsrevisor" wordt gedaan.
(Ik heb zelf tientallen jaren in diverse bedrijven in de boekhouding gewerkt en ik ken dus het verschil.)
In dit geval dient het bevestigingsformulier rechtstreeks naar de bedrijfsrevisor gestuurd te worden, zonder tussenkomst van de bank.
@CE-klanten, (dus geen ex-klanten)
En nogmaals: mijn vraag aan de forumleden-CE-klanten is:
(PS: Bij mij stemt het dus niet overeen!)
Het ergste is natuurlijk het verschil in saldo
Zelfs bij de steekproefgewijze controle heb ik het ook nog geweten ( bij een beursvennootschap ) dat het antwoord rechtstreeks aan de bedrijfsrevisor moest gezonden worden
Indien men het rechtstreeks naar de bedrijfsrevisor moet sturen is de controle natuurlijk wel efficienter, dan kan de bank en co ook geen vervelende situaties laten verdwijnen.
Zelfs bij de steekproefgewijze controle heb ik het ook nog geweten ( bij een beursvennootschap ) dat het antwoord rechtstreeks aan de bedrijfsrevisor moest gezonden worden
Indien men het rechtstreeks naar de bedrijfsrevisor moet sturen is de controle natuurlijk wel efficienter, dan kan de bank en co ook geen vervelende situaties laten verdwijnen.
Geen brief van KPMG ontvangen, zou het om een steekproef gaan? Wel vervelend als je niet bevestigend kan antwoorden!
(Ik heb nog meerdere termijnrekeningen lopen en bedragen < 1000 euro op de spaarrekening.)
Ik hoop dat we van CEBank geen slechte verrassingen aangeboden krijgen. Tot nu toe altijd tevreden geweest (maar ik ben dan ook geen bedrijfsrevisor hé)
(Ik heb nog meerdere termijnrekeningen lopen en bedragen < 1000 euro op de spaarrekening.)
Ik hoop dat we van CEBank geen slechte verrassingen aangeboden krijgen. Tot nu toe altijd tevreden geweest (maar ik ben dan ook geen bedrijfsrevisor hé)
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Heb een termijnrekening lopen bij CE tot 2017. Geen brief van KPMG ontvangen.
Intussen heb ik CE gecontacteerd (zonder details over het verschil op te geven) en ze hebben me gevraagd om het vastgestelde verschil te vermelden op het antwoordformulier en dit rechtstreeks naar de bedrijfsrevisor KPMG te sturen.fidinda schreef:...
Ik hoop dat we van CEBank geen slechte verrassingen aangeboden krijgen...
Ik heb dit dus opgestuurd met de correctie en er een kopie van mijn rekeningen bijgevoegd.
Nog vóór ik mijn antwoord de post kon doen, kreeg ik van CE spontaan alle rekeningoverzichten van mijn nog lopende (termijn)rekeningen toegestuurd per post.
Ik geloof dus niet dat er reden bestaat om ongerust te zijn.
Aanvankelijk was ik dat wél, daar er een (voor mijn budget) vrij groot verschil in mijn nadeel stond in het rekeningoverzicht van bedrijfsrevisor KPMG.