Ethias first rekening gewaarborgd tot 100000 euro !
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Ethias first rekening gewaarborgd tot 100000 euro !
A. FIRST (Tak 21)
new 1. Welke zijn de waarborgen voor uw geïnvesteerde spaargeld in het FIRST-gamma?
De producten van het FIRST-gamma (FIRST Rekening, FIRST Invest, FIRST Junior, FIRST Pensioensparen en FIRST Fiscaal) zijn producten van Tak 21, wat concreet betekent dat het kapitaal en de basisintrestvoet worden gewaarborgd door Ethias.
De houders van een product uit het FIRST-gamma hoeven zich dus geen zorgen te maken over hun spaargelden.
De regering heeft trouwens besloten om het bedrag van deposito's, gewaarborgd door de Staat, op te trekken van 20.000 naar 100.000 euro. En in een communiqué verspreid op 13 oktober meldt zij de uitbreiding van deze waarborg naar andere financiële instellingen, waaronder de verzekeringsondernemingen die erom zouden vragen. Deze uitbreiding betreft de producten van Tak 21 die vergelijkbaar zijn met de bankdeposito's: onder meer het FIRST-gamma.
Dit staat nu officieel op de site van Ethias.
Dit bericht was ook nodig aangezien Ethias nood heeft aan 1.5 miljard euro kapitaal tegen 21/10. (zie www.tijd.be)
Dus mensen met een firstrekening moeten zich geen zorgen maken.
new 1. Welke zijn de waarborgen voor uw geïnvesteerde spaargeld in het FIRST-gamma?
De producten van het FIRST-gamma (FIRST Rekening, FIRST Invest, FIRST Junior, FIRST Pensioensparen en FIRST Fiscaal) zijn producten van Tak 21, wat concreet betekent dat het kapitaal en de basisintrestvoet worden gewaarborgd door Ethias.
De houders van een product uit het FIRST-gamma hoeven zich dus geen zorgen te maken over hun spaargelden.
De regering heeft trouwens besloten om het bedrag van deposito's, gewaarborgd door de Staat, op te trekken van 20.000 naar 100.000 euro. En in een communiqué verspreid op 13 oktober meldt zij de uitbreiding van deze waarborg naar andere financiële instellingen, waaronder de verzekeringsondernemingen die erom zouden vragen. Deze uitbreiding betreft de producten van Tak 21 die vergelijkbaar zijn met de bankdeposito's: onder meer het FIRST-gamma.
Dit staat nu officieel op de site van Ethias.
Dit bericht was ook nodig aangezien Ethias nood heeft aan 1.5 miljard euro kapitaal tegen 21/10. (zie www.tijd.be)
Dus mensen met een firstrekening moeten zich geen zorgen maken.
Re: Ethias first rekening gewaarborgd tot 100000 euro !
Ik wil het toch eerst zwart op wit zien dat de waarborg opgetrokken is tot 100.000. Veel banken pakken hier nu al mee uit maar momenteel is de garantie nog maar steeds 20.000 euro.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nee Peter. Ga eens kijken op www.protectionfund.be en daar zal je de persmededeling van den Didier vinden. Ze kunnen niet meer terug.
De gespaarde som lijkt me veilig maar ik hou mijn hart vast voor de bonus over 2008. Dat zal waarschijnlijk een heel rond getal zijn.
Niet alleen bij Ethias zulle, ook de Crest 40 van Axa zal zijn problemen wel kennen
De gespaarde som lijkt me veilig maar ik hou mijn hart vast voor de bonus over 2008. Dat zal waarschijnlijk een heel rond getal zijn.
Niet alleen bij Ethias zulle, ook de Crest 40 van Axa zal zijn problemen wel kennen
Kan iemand dit eens bevestigen ?
IK heb twee jaar geleden 25.000 euro op een first rek gezet met een minimum interest van 3,25%.
Wanneer de bonus in 2008 nul is, zal ik dan terugvallen op een netto interest van 3,25% ?
IK heb twee jaar geleden 25.000 euro op een first rek gezet met een minimum interest van 3,25%.
Wanneer de bonus in 2008 nul is, zal ik dan terugvallen op een netto interest van 3,25% ?
Je kunt dat toch zien als je op my ethias je firstrekening opent. Daar zie je de intresten staan die je dit jaar gaat krijgen.
Dit is de intrest waartegen je toen zijt ingestapt. Die kunnen ze niet aanpassen. Enkel de bonus.
Dit is de intrest waartegen je toen zijt ingestapt. Die kunnen ze niet aanpassen. Enkel de bonus.
Heb het net nagekeken en is inderdaad 3,25%.
Als er dit jaar geen bonus wordt uitgekeerd heeft het ook geen zin om tot het einde van het jaar te wachten om geld af te halen.
Dus ik spaar momenteel aan 3,25%.
Heb net de simulatie op hun site gedaan wanneer ik het geld nu zou afhalen en dit zou me nu 270 euro kosten aan RV.
Rest bedrag is dan 26067 euro.
Netto interest is dan 2,2 % op jaarbasis dat ik tot nu toe gehad heb.
Nu is mijn vraag, kan ik niet beter nu uitstappen en dit geld op een 4,25% rek zetten of later in iets beters beleggen dan het aan 3,25% te laten staan ?
Als er dit jaar geen bonus wordt uitgekeerd heeft het ook geen zin om tot het einde van het jaar te wachten om geld af te halen.
Heb net de simulatie op hun site gedaan wanneer ik het geld nu zou afhalen en dit zou me nu 270 euro kosten aan RV.
Nu is mijn vraag, kan ik niet beter nu uitstappen en dit geld op een 4,25% rek zetten of later in iets beters beleggen dan het aan 3,25% te laten staan ?
Heel juist, he is nog altijd niet goedgekeurd. Momenteel is het een afspraak.peter schreef: Ik wil het toch eerst zwart op wit zien dat de waarborg opgetrokken is tot 100.000. Veel banken pakken hier nu al mee uit maar momenteel is de garantie nog maar steeds 20.000 euro.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Dat zullen we helaas maar later te weten komen.karine schreef: Heb het net nagekeken en is inderdaad 3,25%.
Je redenering klopt en ik denk er ook dikwijls aan om alles gewoon op een spaarrekening te plaatsen. Volgens mij moet je de situatie over een periode van 8 jaar en langer bekijken en ook het voordeel van de 15% RV mee incalculeren. Elke storting ook na 8 jaar blijft vrij van RV. Eens rond de € 30 000,- begin je op een spaarrekening RV te betalen.
concreet voor je € 25000:
25000 à 4.25% = 1062.50
25000 à 3.25% = 812.50
je wint dus 250.00
je verliest 270,00
na een jaar realiseer je aan 4,25% maw min € 20.
Ik laat ze staan op first en first invest kwestie van te spreiden en hoop dat na een periode van 8 jaar de opbrengst ongeveer gelijk zal zijn met een hoogrente spaarrekening.
Die 4.25% basisrente zal niet blijven duren.
De lange termijnrente is al fel aan het zakken en de verschillende centrale banken zullen binnenkort de rente nog gaan verlagen om de economie aan te zwengelen. Allemaal slecht voor de rente op spaarboekjes.
Je ziet het alleen al aan de rentes op termijnrekeningen die nu bijna dagelijjks zakken. Die kun je goed volgen op de site van Rabobank.
Het enig wat nu nog in het voordeel van de spaarder pleit, is dat vele banken nu schrik hebben om klanten te verliezen als ze de rente verlagen.
De lange termijnrente is al fel aan het zakken en de verschillende centrale banken zullen binnenkort de rente nog gaan verlagen om de economie aan te zwengelen. Allemaal slecht voor de rente op spaarboekjes.
Je ziet het alleen al aan de rentes op termijnrekeningen die nu bijna dagelijjks zakken. Die kun je goed volgen op de site van Rabobank.
Het enig wat nu nog in het voordeel van de spaarder pleit, is dat vele banken nu schrik hebben om klanten te verliezen als ze de rente verlagen.
OK, heb nu een beetje zicht op de zaak.
Die 100.000€ waarborg zou volgens Argenta al wel in orde zijn.
Argenta bied nu nog een termijnrekening aan van 5% op jaarbasis dus ook zeker niet slecht.
Die 100.000€ waarborg zou volgens Argenta al wel in orde zijn.
Argenta bied nu nog een termijnrekening aan van 5% op jaarbasis dus ook zeker niet slecht.