Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
@Jhn: in principe alleen Delhaize en Colruyt, omdat er buiten de supermarktketens naar mijn mening geen andere 'veilige' sectoren aanwezig zijn op de Brusselse beurs, buiten Ter Beke en Lotus Bakeries (voeding) dan, maar hun bedrijfsomzet vind ik wat te klein om interessant te zijn voor mij. Maar ik stop ook wel eens andere bedrijven die ter sprake komen op het forum in mijn waarderingsmodel.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Het is zover, heb de indruk dat de fora's aan het uitsterven zijn in dit land, zodus
NHC.TO...toen Northstar Healthcare nu Nobilis Health ..tot dusver de grootste gainer in percentages dan voor me ooit bon mits Lotus bakeries nog steeds in m'n portfolio zit sinds 50 EURO per aandeel kan het nog steeds verbroken worden...NHC.TO
Waanzinnige rit van 0.11 CAD per aandeel tot 5.8 CAD gisteren...waarbij ik het gross verkocht heb...
NHC.TO...toen Northstar Healthcare nu Nobilis Health ..tot dusver de grootste gainer in percentages dan voor me ooit bon mits Lotus bakeries nog steeds in m'n portfolio zit sinds 50 EURO per aandeel kan het nog steeds verbroken worden...NHC.TO
Waanzinnige rit van 0.11 CAD per aandeel tot 5.8 CAD gisteren...waarbij ik het gross verkocht heb...
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik volg de situatie bij Smartphoto al enkele jaren en ik zou er toch mijn eigen geld niet in investeren. Je kan met u geld dan beter een kwaliteitsvol bedrijf kopen.
- Naar mijn mening een zwak management, met veel "ja knikkers" en weinig visie.
- Prijs is meest bepalende in deze sector en ze zijn niet de goedkoopste, noch beste kwaliteit
- Hun infrastructuur is oud en niet echt aangepast voor hun activiteiten, er werd de afgelopen jaren dan ook amper geïnvesteerd in degelijke machines of aanpassingen.
- Naar mijn mening spenderen ze hun schaarse middelen aan de verkeerde zaken. (ze spenderen blijkbaar liever geld aan comfort van het management en het bureau personeel dan dat ze een euro uitgeven aan het verbeteren van de productie omgeving)
- hun volumes gaan in dalende lijn en proberen dat wat recht te trekken met hun arbeidsintensieve special products (foto op kerstballen, op tassen, ...), wat een heel trendy/hype gevoelig product is, waarbij jaarlijks iets anders in de mode is.
- Naar mijn mening een zwak management, met veel "ja knikkers" en weinig visie.
- Prijs is meest bepalende in deze sector en ze zijn niet de goedkoopste, noch beste kwaliteit
- Hun infrastructuur is oud en niet echt aangepast voor hun activiteiten, er werd de afgelopen jaren dan ook amper geïnvesteerd in degelijke machines of aanpassingen.
- Naar mijn mening spenderen ze hun schaarse middelen aan de verkeerde zaken. (ze spenderen blijkbaar liever geld aan comfort van het management en het bureau personeel dan dat ze een euro uitgeven aan het verbeteren van de productie omgeving)
- hun volumes gaan in dalende lijn en proberen dat wat recht te trekken met hun arbeidsintensieve special products (foto op kerstballen, op tassen, ...), wat een heel trendy/hype gevoelig product is, waarbij jaarlijks iets anders in de mode is.
CFE aan huidige koersen vind ik een koopje.
Voor diegene die nog geen hebben of voor diegenen die er slechts weinig hebben.
Dividend van 2 EUR bruto.
k/w 15.
Voor diegene die nog geen hebben of voor diegenen die er slechts weinig hebben.
Dividend van 2 EUR bruto.
k/w 15.
Koopwaardig volgens mij
- Ageas
- KBC
- Royal Dutch Shell A
- GDF Suez
- Ageas
- KBC
- Royal Dutch Shell A
- GDF Suez
Je wil de B's wegens geen bronheffing!Kevva schreef:Koopwaardig volgens mij
- Royal Dutch Shell A
Of de A's kopen met optie stockdividend en dus ook geen bronheffing (denk ik?) & geen wisselkoersrisico lopen met de dure £ ?JW1 schreef:Je wil de B's wegens geen bronheffing!Kevva schreef:Koopwaardig volgens mij
- Royal Dutch Shell A
Ik dacht dat eerst ook, maar ze bieden niet altijd de optie voor scrip dividend aan.
Van de Shell website http://www.shell.com/global/aboutshell/ ... scrip.html
"On May 22, 2014, Shell announced the cancellation of its Scrip Dividend Programme with effect from the second quarter 2014 Interim Dividend onwards."
"On March 3, 2015, Shell announced it intends to offer the option for shareholders to receive dividends in cash or in shares via a Scrip Dividend Programme with effect from the first quarter 2015 interim dividend onwards."
Van de Shell website http://www.shell.com/global/aboutshell/ ... scrip.html
"On May 22, 2014, Shell announced the cancellation of its Scrip Dividend Programme with effect from the second quarter 2014 Interim Dividend onwards."
"On March 3, 2015, Shell announced it intends to offer the option for shareholders to receive dividends in cash or in shares via a Scrip Dividend Programme with effect from the first quarter 2015 interim dividend onwards."
Ik heb ook aan de B's gedacht, maar uiteindelijk de A's gekocht. Tja, ik wil wel gerust de B's nog aankopen omdat RDS me aan deze koers wel interessant lijkt. Is een aandeel die tegen eind 2015 gerust nog 5 tot 10% kan stijgen.JW1 schreef:Je wil de B's wegens geen bronheffing!Kevva schreef:Koopwaardig volgens mij
- Royal Dutch Shell A
Momentaan Nationale Bank, Sofina en Fagron.
Waar is Piper gebleven?
Wij missen hem en zijn inhoudelijke reacties.
@Banner, 'k mis die ook.Banner schreef:Waar is Piper gebleven?
Over het algemeen is B het beste voor ons in België maar de B aandelen noteren wel tegen een stevige premium tegenover de A aandelen. Als je een aandelendividend wil is de keuze inderdaad moeilijker...Umi schreef: Of de A's kopen met optie stockdividend en dus ook geen bronheffing (denk ik?) & geen wisselkoersrisico lopen met de dure £ ?
Wisselkoersrisico is er niet, op dat vlak is er haast geen verschil tussen de NL of UK aandelen. Kijk maar naar de koers op dit moment, de euro is weer fors gezakt tegenover de pond. RDSA staat +0.67% in Amsterdam en -0.1% in Londen.
ThomasDM schreef:Over het algemeen is B het beste voor ons in België maar de B aandelen noteren wel tegen een stevige premium tegenover de A aandelen. Als je een aandelendividend wil is de keuze inderdaad moeilijker...Umi schreef: Of de A's kopen met optie stockdividend en dus ook geen bronheffing (denk ik?) & geen wisselkoersrisico lopen met de dure £ ?
Wisselkoersrisico is er niet, op dat vlak is er haast geen verschil tussen de NL of UK aandelen. Kijk maar naar de koers op dit moment, de euro is weer fors gezakt tegenover de pond. RDSA staat +0.67% in Amsterdam en -0.1% in Londen.
Ik heb heel mijn zicht- en spaarrekening leeg gehaald, dacht dat we deze week wel terug gingen stijgen na de forse dalingen. Hopelijk staat mijn loon morgen op m'n rekening :S
Je rekeningen leeghalen om alles op de beurs te zetten? Dat eindigt ongetwijfeld vroeg of laat in tranen.
Ik ben de laatste maanden aan de verkopende zijde, mijn portefeuille is mooi gestegen en ik heb enkele participaties (deels) verkocht. Ik blijf aan de verkopende kant de komende maanden.
Ik ben de laatste maanden aan de verkopende zijde, mijn portefeuille is mooi gestegen en ik heb enkele participaties (deels) verkocht. Ik blijf aan de verkopende kant de komende maanden.