De Beurs vandaag
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Volgens Riedls Dax-Radar, een gewaardeerde wekelijkse beurscommentaar: in de markt blijven, ondanks mogelijke verzwakking (Dax tijdelijk terug naar 11000 denkt hij). Voor de VS ziet het er minder goed uit: Mehr als ein Drittel der Dow-Aktien ist langfristig ins Stocken geraten (wie die genannten Coca-Cola und McDonald’s) oder stecken sogar in einer Abwärtswende (IBM, Exxon, Caterpillar, Chevron). Hij denkt ook dat het bij de renteverhoging in de VS vooral bij praten zal blijven.
http://www.wiwo.de/finanzen/boerse/ried ... 232-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wiwo.de/finanzen/boerse/ried ... 232-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@reteiP, interessante info. De belegger is positief voor NB, dividend.
Dat is een bericht dat ik de laatste weken steeds vaker lees. Het lijkt er op dat Amerika terug op een stevige correctie aan het afstevigen is.
Ook de Europese aandelen staat dat lot te wachten maar door de eerste succesvolle QE zou dit nog enkele weken/maanden kunnen duren. Ik hou m'n hart vast en zit nu nog met een aantal aandelen serieus in het rood
Ook de Europese aandelen staat dat lot te wachten maar door de eerste succesvolle QE zou dit nog enkele weken/maanden kunnen duren. Ik hou m'n hart vast en zit nu nog met een aantal aandelen serieus in het rood

Van mij mag er gerust een stevig correctie komen, het zal dan gemakkelijker zijn om koopjes te vinden.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
Interessant interview op de website van de tijd, met William De Vilder (hoofdeconoom van BNP Paribas).
Als je tussen de lijnen luistert, geeft hij toch de raad om op vlak van aandelen vooral te focussen op Europese aandelen, naast een noodzakelijke spreiding. Een correctie zit er natuurlijk altijd in, maar dan moet gans de markt met >10% dalen en ook op dàt niveau blijven. Dat zie ik persoonlijk zeker in 2015 niet gebeuren.
Wat ik wel geloof is dat Amerikaanse aandelen niet zo sterk zullen stijgen als in 2014.
Als je tussen de lijnen luistert, geeft hij toch de raad om op vlak van aandelen vooral te focussen op Europese aandelen, naast een noodzakelijke spreiding. Een correctie zit er natuurlijk altijd in, maar dan moet gans de markt met >10% dalen en ook op dàt niveau blijven. Dat zie ik persoonlijk zeker in 2015 niet gebeuren.
Wat ik wel geloof is dat Amerikaanse aandelen niet zo sterk zullen stijgen als in 2014.
Lijkt me redelijk wiedes : ECB injecteert geld in de markt met QE, terwijl de FED op het punt staat om de rente op te trekken. Dus absoluut meer kansen voor Europa, op dit moment (en de voorbije paar maandenbertVW schreef:Interessant interview op de website van de tijd, met William De Vilder (hoofdeconoom van BNP Paribas).

Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Denk je dat je mensen kan overtuigen in zo'n Europese markt te investeren? (zie grafiek)bertVW schreef:Interessant interview op de website van de tijd, met William De Vilder (hoofdeconoom van BNP Paribas).
Als je tussen de lijnen luistert, geeft hij toch de raad om op vlak van aandelen vooral te focussen op Europese aandelen, naast een noodzakelijke spreiding.
Als Europeaan kon je afgelopen jaar maar beter geïnvesteerd hebben in een Amerikaans aandeel dat 10% verlies draaide dan in een Europees aandeel dat 15% winst haalde. Welke niet-Europeaan zou in deze markt willen investeren met een munt die doet denken aan een falling knife. Het ziet er imo voor 2015 niet anders uit.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De vraag is maar of er nog veel ruimte is voor een verdere daling van de €.

Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Waar moet je nog een steun gaan zoeken voor de Euro, in 2000/2002?
0.82€/$ - oktober 2000 (Wat was de dollarkoers op 26-10-2000 ? - 1,00 Euro was $ 0,8252)
0.82€/$ - oktober 2000 (Wat was de dollarkoers op 26-10-2000 ? - 1,00 Euro was $ 0,8252)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Maar als we de evolutie van de € zien (dalend) en de evolutie van €-aandelen (stijgend), dan zie ik niet in waarom niet-Europeanen nu plots zouden wegblijven van €-aandelen.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Hoe kun je nu een steun gaan zoeken in 2000? De euro was toen nog niet op de markt (die bestond enkel op papier!)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Daarom ook het vraagteken ook op het eind van m'n zin. De daling van de Euro zou ver ten einde moeten zijn volgens Gpv1, op basis van wat? TA? Mogelijk lichte weerstand rond 0.98 maar dan?
Ten slotte is het ook een regio waar vrij veel wrevel en onenigheid is met name door Griekenland. Stijgende werkloosheid, oplopende tekorten. Allemaal negatief voor de onderliggende munt waarin deze aandelen noteren.
yoy daalde de waarde van de euro met 24,27% terwijl de BEL-20 met 18,67% steeg, wie in de BEL-20(*) investeerde verloor zo'n 5,6% en toch is die blij. Men kon beter dollars in z'n kluis aangehouden hebben.
(*) En er zijn er ook die geen 18,67% rendement haalden, en ook blij zijn met hun rendement.
Ten slotte is het ook een regio waar vrij veel wrevel en onenigheid is met name door Griekenland. Stijgende werkloosheid, oplopende tekorten. Allemaal negatief voor de onderliggende munt waarin deze aandelen noteren.
yoy daalde de waarde van de euro met 24,27% terwijl de BEL-20 met 18,67% steeg, wie in de BEL-20(*) investeerde verloor zo'n 5,6% en toch is die blij. Men kon beter dollars in z'n kluis aangehouden hebben.
(*) En er zijn er ook die geen 18,67% rendement haalden, en ook blij zijn met hun rendement.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Spruitekop zit er bounk op.
Ook al in een ander draadje beweerde er iemand verkeerdelijk meende dubbele winst te hebben gehad door europese etf's te kopen die genoteerd staan in usd.
Dollars opzij gezet= onbelaste winst de laatste maanden.
Te laat om usd te kopen ?
Bekijk dan eens of je niet beter wat winst neemt op je al of niet vermeende opbrengst en her-balanceer met edelmetaal dat in Dollar voorlopig laag staat. Blijft natuurlijk een gok geheel die munten oorlog. jouw gouden of zilveren munt blijft evenveel wegen
http://seekingalpha.com/article/3000816 ... llar?ifp=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook al in een ander draadje beweerde er iemand verkeerdelijk meende dubbele winst te hebben gehad door europese etf's te kopen die genoteerd staan in usd.

Dollars opzij gezet= onbelaste winst de laatste maanden.
Te laat om usd te kopen ?
Bekijk dan eens of je niet beter wat winst neemt op je al of niet vermeende opbrengst en her-balanceer met edelmetaal dat in Dollar voorlopig laag staat. Blijft natuurlijk een gok geheel die munten oorlog. jouw gouden of zilveren munt blijft evenveel wegen

http://seekingalpha.com/article/3000816 ... llar?ifp=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door JulusCesar op 14 maart 2015, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- eind 2014 zet je EURO om in USDJulusCesar schreef: Ook al in een ander draadje beweerde er iemand verkeerdelijk dubbele winst te hebben gehad door europese etf's te kopen die genoteerd staan in usd.![]()
- daarmee koop je ETF's, vanzelfsprekend in USD uitgedrukt
- onderliggende waarde (ETF) stijgt in tussentijd; ook de USD wordt meer waard t.o.v. de EURO.
Vandaag verkoop je de (gestegen) ETF en zet je weer om naar de (gedaalde) EURO.
... ?

Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Zoals in een eerder comment geschreven als je het zo juist kunt timen klopt het inderdaad en toch bleef ondertussen de euro verder zakken van de euro aandelen die in jouw etf zitten (ook al stond die in dollar)