Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Publicis Groupe al 49% gestegen sinds 14 oktober. Nog een dikke 12% te gaan tot €85,50 en ik doe mijn positie van de hand. Hopelijk gaat het wat snel vooruit want ik zou nog Dillard's en/of Ter Beke willen kopen.gpv1 schreef:Publicis Groupe is een wereldwijde groep van bedrijven actief in reclame, marketing en public relations. Bij ons bekende uithangborden zijn Saatchi & Saatchi, Publicis, Leo Burnett, Duval Guillaume en ZenithOptimedia. Met een omzet van €7 miljard is Publicis de derde grootste communicatiegroep ter wereld, na WPP en Omnicom. De omzet wordt voor 31,6% gerealiseerd in Europa, voor 33,3% in Noord-Amerika, voor 22,6% in Azië-Pacific, voor 8,9% in Latijns-Amerika en voor 3,6% in Afrika en het Midden-Oosten. Niettegenstaande Publicis veruit de hoogste vrije kasstroom-marges heeft in vergelijking met haar concurrenten, is het op de beurs de meest ondergewaardeerde uit de sector. Recent hielden Publicis en Omnicom gesprekken voor een fusie, maar die is afgeblazen. Het bedrijf heeft een beursnotering op Euronext Parijs.
Huidige marktkapitalisatie: €11349,4 mio
Huidige aandelenkoers: €51,06
Faire marktkapitalisatie: €19593 mio (21x de gemiddelde vrije kasstroom van de voorbije 4 jaren)
Faire aandelenkoers: €88,15
Opwaarts koerspotentieel: 72,6%
Argumenten pro-belegging
- geen overheidsinmenging (i.t.t. bv. banken, telecombedrijven, energieleveranciers,...)
- wereldwijd actief
- jaar na jaar zeer hoge en stabiele vrije kasstroom-marges (gemiddeld 14,9% de voorbije 7 jaren)
- de hoogste vrije kasstroom-marges in de sector
- meer kasmiddelen dan schulden (netto-kaspositie van €593 mio eind 2013)
- financiële rapportering en beursnotering in €
- brutodividend van €1,10 in 2013 (= rendement van 2,15%)
Argumenten contra belegging
- sector van reclame, marketing en public relations is niet volledig 'onmisbaar'
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
gpv1, zou jij nu nog Ter Beke kopen na de recente sterke stijgingen en recordhoogte? Ik ga er van uit dat het bedrijf meer waard is volgens jouw waarderingsmodel maar is een dip eerst niet waarschijnlijk aangezien velen winst gaan nemen?
Ter Beke komt van een top bij 79€ dus er is al een dipje. Op basis van vrije kasstroom kom ik op een faire waarde van 136€ dus in principe marge genoeg. Enige wat mogelijks een nadeel is, is het lage volume dat dagelijks verhandeld wordt (648 aandelen/dag gemiddeld).
@JanDC
Zolang een aandeel fors ondergewaardeerd is doe ik niet aan market-timing.
Zolang een aandeel fors ondergewaardeerd is doe ik niet aan market-timing.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Beste
deze week heb ik een eerste sprong genomen in het kopen van een aandeel bij de bank...
maandelijks €30 in 3 producten.
Als ik de codes van de producten intik op internet zie ik dat de grafieken op hun hoogste punt staan waarschijnlijk dus niet het goeie moment.
Kan ik deze contracten nog verbreken?
deze week heb ik een eerste sprong genomen in het kopen van een aandeel bij de bank...
maandelijks €30 in 3 producten.
Als ik de codes van de producten intik op internet zie ik dat de grafieken op hun hoogste punt staan waarschijnlijk dus niet het goeie moment.
Kan ik deze contracten nog verbreken?
Als je echt van plan bent om maandelijks te beleggen en voor een langere periode (>5 jaar), dan is de koers van het ogenblik van geen enkel belang. Mocht de beurs dalen dan koop je voor je vast bedrag immers meer aandelen aan een goedkopere prijs. Bij een volgende stijging, want die komt zoals de zonneschijn na de regen, profiteer je dan ook meer.Money schreef:...maandelijks €30 in 3 producten.
...zie ik dat de grafieken op hun hoogste punt staan waarschijnlijk dus niet het goeie moment.
...Kan ik deze contracten nog verbreken?
Het heeft dus geen zin deze contracten nu reeds (na een week) om die reden te verbreken.
Wel lees ik dat je belegd in 'producten', wat dan vermoedelijk fondsen zullen zijn. Ik vrees dan ook dat je hier de huisfondsen van de bank aangesmeerd gekregen hebt. Dit zijn misschien niet de beste beleggingsproducten. Dat kan dan wel een reden zijn om je contracten onder de loupe te nemen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ben aan het twijfelen om Fugro te kopen aan koersen van 21 euro (overnamespeculatie door Boskalis). Daarnaast ook in de zomer Airbus, Porsche Automobil en BE Semiconductors kopen (Besi al eens gehad en onlangs verkocht aan 28 euro) en wacht nu op terugval aangezien de RSI aan 92 staat!!!
Fugro is veel gedaald maar blijft een gevaarlijk aandeel.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Ben aan het twijfelen om Fugro te kopen aan koersen van 21 euro (overnamespeculatie door Boskalis). Daarnaast ook in de zomer Airbus, Porsche Automobil en BE Semiconductors kopen (Besi al eens gehad en onlangs verkocht aan 28 euro) en wacht nu op terugval aangezien de RSI aan 92 staat!!!
Mocht het tegen deze zomer 10% kunnen stijgen sta ik ook op de eerste rij, maar helaas!
Volgens mij is Qualcom koopwaardig.
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=QCOM+Key+Statistics" onclick="window.open(this.href);return false;
K/w van 14,5.
Schuldenvrij
Stijgende cashflow en dividend.
Qualcom is de 2 na grootste producent van chips ( processors voor in mobiele toestellen en auto's) na Intel en Samsung, en is goed geplaatst om te kunnen profiteren vd opkomst van Internet of things (alle apparaten verbonden met internet, machines die met elkaar communiceren via internet, zie ook Apple watch)
Ben een beetje twijfelend vanwege de momenteel dure Dollar.
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=QCOM+Key+Statistics" onclick="window.open(this.href);return false;
K/w van 14,5.
Schuldenvrij
Stijgende cashflow en dividend.
Qualcom is de 2 na grootste producent van chips ( processors voor in mobiele toestellen en auto's) na Intel en Samsung, en is goed geplaatst om te kunnen profiteren vd opkomst van Internet of things (alle apparaten verbonden met internet, machines die met elkaar communiceren via internet, zie ook Apple watch)
Ben een beetje twijfelend vanwege de momenteel dure Dollar.
-
- VIP member
- Contacteer:
Hebben microchips (cpu,..)nog wel veel toekomst? De gigahertz barriere is al jaren bereikt (pentium EE 3,73ghz in 2006 en heden ten dagen is de snelste intel desktop cpu 3,5ghz). Volgens mij is het maar een kwestie van tijd voordat de limiet op andere gebieden ook bereikt is.
De dure dollar is relatief, het kan evengoed naar 0,50 €/$ gaan he. The sky is the limit
Volgens mij zijn de aandelen nu te duur, maar door de zwakke euro zit er misschien nog marge op Europese aandelen. Ik ga voorlopig niet veel meer bijkopen en wachten op de volgende serieuze dip (indexen die halveren).
Dat maakt aandelen zo spannend vind ik, een paar zotten met veel geld die het aandeel willen kopen wat jij hebt en je bent 'binnen'
De dure dollar is relatief, het kan evengoed naar 0,50 €/$ gaan he. The sky is the limit
Volgens mij zijn de aandelen nu te duur, maar door de zwakke euro zit er misschien nog marge op Europese aandelen. Ik ga voorlopig niet veel meer bijkopen en wachten op de volgende serieuze dip (indexen die halveren).
Dat maakt aandelen zo spannend vind ik, een paar zotten met veel geld die het aandeel willen kopen wat jij hebt en je bent 'binnen'
Koopwaardige aandelen
Processors draait de laatste 10 jaar niet meer rond de Ghz. Het gaat steeds om nieuwe architectuur en het verkleinen ervan (des te kleiner, des te minder warmteafgifte en dus des te meer power per mm2).Sebastiaan1985 schreef:Hebben microchips (cpu,..)nog wel veel toekomst? De gigahertz barriere is al jaren bereikt (pentium EE 3,73ghz in 2006 en heden ten dagen is de snelste intel desktop cpu 3,5ghz). Volgens mij is het maar een kwestie van tijd voordat de limiet op andere gebieden ook bereikt is.
Vergelijk het met een benzine motor van 1,8l van nu met 1 van 10 jaar geleden. De cilinderinhoud is hetzelfde gebleven maar het vermogen is enorm toegenomen terwijl het verbruik enorm gedaald is.
Aan het verkleiningsprocess komt uiteraard een einde. Zo wordt de huidige generatie gebakken op 14 nanometer en Intel heeft al aangegeven dat het gebruik van silicium tegen zijn grenzen loopt. Er zal dus veranderd moeten worden van procédé en wellicht ook grondstof. Mogelijk opent dit mogelijkheden voor nieuwe spelers vanwege innovatie.
Maar naar mijn mening zijn chips (en hun opvolgers) here to stay, en met de toenemende automatisering zullen ze alleen maar talrijker worden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat vinden jullie van deze lijstjes:
Ik zie veel CFE, elia ook, ....
http://cms6.proximedia.com/files/62049/ ... a%2015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cms6.proximedia.com/files/62049/ ... a%2015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nergens Ter Beke, Sioen of Picanol... volgens mij de meest aantrekkelijke aandelen in België momenteel.Jhn schreef:Wat vinden jullie van deze lijstjes:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja, mijn favorieten van in midden december 2014 zijn al goed uitgekomen en heb ze zelf ookgpv1 schreef:Nergens Ter Beke, Sioen of Picanol... volgens mij de meest aantrekkelijke aandelen in België momenteel.Jhn schreef:Wat vinden jullie van deze lijstjes:
Dit waren (of zijn ze nog?):
- Euronav (+8%)
- Walt Disney (+20%)
- BPost (+50%) (op dip)
- Resilux (+35%)
- IBA (+55%) (op dip)
BPost heb ik al verkocht.
Walt Disney houd ik voor de Frozenfilm
Resilux ook houden omdat de contracten nog moeten komen en Airolux moet nog break-even draaien
IBA zal nu pas beginnen "oogsten"...
Tevens ook VGP en Zetes gehad en verkocht aan 28 euro en 29 euro.
Vandaag ontdekt...
Baron de Ley is een wijnhuis, gevestigd in de gemeente Mendavia, gesitueerd in de wijnstreek Rioja Baja in het Noordoosten van Spanje. Opgericht in 1985, en met een wijngaard van 909 hectare groot (eind 2014), produceert het middel- en hoogwaardige wijnen, zowel rood, wit als rosé. De capaciteit van de wijngaard op het domein kan uitgebreid worden naar 1100 hectare. Prijzen per fles variëren van €7 tot €30. De omzet wordt voor 55% in Spanje gerealiseerd (in 2014). Export naar de rest van de EU en de rest van de wereld is goed voor respectievelijk 30% en 15% van de omzet. Het aantal personeelsleden bedroeg meer dan 200 op het einde van 2013. Oprichter, voorzitter en CEO Eduardo Santos-Ruiz Diaz bezit 43,8% van de aandelen (in 2013). Het bedrijf heeft een beursnotering in Madrid. Website: http://www.barondeley.com" onclick="window.open(this.href);return false; (Spaans), http://www.barondeley.com/accionistas/d ... d_idioma=2" onclick="window.open(this.href);return false; (Engels, voor beleggers)
Huidige marktkapitalisatie: €408,8 mio
Huidige aandelenkoers: €89,55
Faire marktkapitalisatie: €821,1 mio (21x de gemiddelde vrije kasstroom uit de periode 2010-2014, gemiddelde afgetopt op €39,1 mio)
Faire aandelenkoers: €179,87
Opwaarts koerspotentieel: 100,9%
Argumenten pro-belegging
- geen overheidsinmenging (i.t.t. bv. banken, telecombedrijven, energieleveranciers,...)
- jaar na jaar gigantisch hoge en stabiele vrije kasstroom-marges (gemiddeld 34,2% in de periode 2007-2014)
- hoog vks-rendement van 9,6%; price-to-fcf ratio van slechts 10,5
- mogelijks het enige enorm ondergewaardeerde aandeel uit de Europese en Noord-Amerikaanse drankensector
- weinig schulden
- geen groeibedrijf
- geen dividend
- wijn is eerder een luxe-product dan een noodzakelijk product
- beperkte geografische diversificatie; thuismarkt Spanje is goed voor 55% van de omzet
Baron de Ley is een wijnhuis, gevestigd in de gemeente Mendavia, gesitueerd in de wijnstreek Rioja Baja in het Noordoosten van Spanje. Opgericht in 1985, en met een wijngaard van 909 hectare groot (eind 2014), produceert het middel- en hoogwaardige wijnen, zowel rood, wit als rosé. De capaciteit van de wijngaard op het domein kan uitgebreid worden naar 1100 hectare. Prijzen per fles variëren van €7 tot €30. De omzet wordt voor 55% in Spanje gerealiseerd (in 2014). Export naar de rest van de EU en de rest van de wereld is goed voor respectievelijk 30% en 15% van de omzet. Het aantal personeelsleden bedroeg meer dan 200 op het einde van 2013. Oprichter, voorzitter en CEO Eduardo Santos-Ruiz Diaz bezit 43,8% van de aandelen (in 2013). Het bedrijf heeft een beursnotering in Madrid. Website: http://www.barondeley.com" onclick="window.open(this.href);return false; (Spaans), http://www.barondeley.com/accionistas/d ... d_idioma=2" onclick="window.open(this.href);return false; (Engels, voor beleggers)
Huidige marktkapitalisatie: €408,8 mio
Huidige aandelenkoers: €89,55
Faire marktkapitalisatie: €821,1 mio (21x de gemiddelde vrije kasstroom uit de periode 2010-2014, gemiddelde afgetopt op €39,1 mio)
Faire aandelenkoers: €179,87
Opwaarts koerspotentieel: 100,9%
Argumenten pro-belegging
- jaar na jaar gigantisch hoge en stabiele vrije kasstroom-marges (gemiddeld 34,2% in de periode 2007-2014)
- hoog vks-rendement van 9,6%; price-to-fcf ratio van slechts 10,5
- mogelijks het enige enorm ondergewaardeerde aandeel uit de Europese en Noord-Amerikaanse drankensector
- weinig schulden
- geen groeibedrijf
- geen dividend
- wijn is eerder een luxe-product dan een noodzakelijk product
- beperkte geografische diversificatie; thuismarkt Spanje is goed voor 55% van de omzet
Laatst gewijzigd door gpv1 op 17 maart 2015, 12:45, 2 keer totaal gewijzigd.