Holdings
TIP
Re: Holdings
Koers Luxempart +2,54%.laeka schreef:Ik ben tevreden hoor. Koers staat sinds jaren op zijn ATH. Wat moet ne mens nog meer hebben?optibear schreef:Toch weinig dynamiek hoor bij Luxempart vandaag.
k' Ben ook tevreden hoor.
Laeka, bedankt voor de prachtige tip.
Schitterend werk.
En 1 van de topmannen koopt bij...laeka schreef:Symphony International holdings kondigde deze morgen een dividend aan van 4.69 dollarcents.
DWZ een brutodividendrendement van 5.7% aan huidig koersen.
http://otp.investis.com/clients/uk/symp ... sid=500979" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik lees in de jaarresultaten van Quest For Growth dat ze een dividend uitkeren van €0,72 bruto en dat dit overeenkomt met €0,70 netto. Nu ben ik niet vertrouwd met holdings, dus ik vraag mij af of het zo is dat er amper roerende voorheffing wordt afgehouden op dividenden van holdings ?
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
"De roerende voorheffing van 25% is conform artikel 106 §9 van het Koninklijk Besluit tot uitvoering van het Wetboek van Inkomstenbelastingen niet verschuldigd op het gedeelte van het uitgekeerde inkomen dat afkomstig is van meerwaarden op aandelen"
Voor boekjaar 2014 was er 10,04% van het dividend onderworpen aan de RV
Voor boekjaar 2014 was er 10,04% van het dividend onderworpen aan de RV
@laeka
Wat is Luxempart volgens jou van plan met de 16% eigen aandelen die ze in bezit hebben? Nergens wordt er melding gemaakt van een eventuele vernietiging van deze aandelen. Waarschijnlijk gaan ze deze gebruiken om ergens in te stappen?
Wat is Luxempart volgens jou van plan met de 16% eigen aandelen die ze in bezit hebben? Nergens wordt er melding gemaakt van een eventuele vernietiging van deze aandelen. Waarschijnlijk gaan ze deze gebruiken om ergens in te stappen?
@nikske,
Wist ik niet, bedankt.
Wist ik niet, bedankt.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Ik zou het niet weten Stijn. Het schept mij wel vertrouwen dat ze dit gedaan (eigen aandelen gekocht) hebben.Stijn227 schreef:@laeka
gpv1 schreef:... Nu ben ik niet vertrouwd met holdings, dus ik vraag mij af of het zo is dat er amper roerende voorheffing wordt afgehouden op dividenden van holdings ?
Deze regeling geldt niet voor alle holdings, maar enkel voor diegenen die als "privak" erkend worden. Privakus zijn onderworpen aan bepaalde regels voor hun investerings- en dividendenbeleid. Als tegenprestatie krijgen de aandeelhouders een tegemoetkoming wat betreft de roerende voorheffing.nikske schreef:De roerende voorheffing van 25% is conform artikel 106 §9 van het Koninklijk Besluit tot uitvoering van het Wetboek van Inkomstenbelastingen niet verschuldigd op het gedeelte van het uitgekeerde inkomen dat afkomstig is van meerwaarden op aandelen
Bij mijn weten is nog maar één Belgische privak: Qfg
(Ik meen mij vaag te herinneren dat er vroeger een tweede was, iets van KBC in de Biotech. Ik denk dat dit ter ziele is gegaan - maar ik kan mij vergissen)
Laatst gewijzigd door Belca2 op 30 maart 2015, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
oeps dat was inderdaad niet volledig van mij om niet te vermelden dat ik dit enkel voor QFG bedoelde
dividend is ondertussen op rekening ontvangen
dividend is ondertussen op rekening ontvangen
Zonet in IEP invest gestapt. Holding met als enige aandeel ACCENTIS!
En deze laatste schiet omhoog.
Gbl jaarverslag p99 staan de kosten. Ik zie vervoerskosten van 470,3 milj €, is dat de prive jet van Albert Frere? Ben ik ergens verkeerd?
-
- Full Member
- Contacteer:
Met 138€ toch pak minder dan de 150€ hélaeka schreef:Jij denkt dus dat de NAV hetzelfde gebleven is want in juni bedroeg die al meer dan 130 euro!Duvellover schreef:150€ dat lijkt mij wel erg optimistisch, mijn verwachting is dat het uitkomt in de buurt van de 130€
(veel zicht heb je daarwel niet op, aangezien Sofina amper info meegeeft in hun persberichten en jaarverlsagen)
En dit met stijgende beurzen??? 150 euro op dit moment zal er niet veel vanaf zitten hoor aangezien de beurzen er dit jaar al een serieuze klim hebben opzitten.
Met 138€ toch pak minder dan de 150€ hé[/quote]Duvellover schreef: Jij denkt dus dat de NAV hetzelfde gebleven is want in juni bedroeg die al meer dan 130 euro!
En dit met stijgende beurzen??? 150 euro op dit moment zal er niet veel vanaf zitten hoor aangezien de beurzen er dit jaar al een serieuze klim hebben opzitten.
Ik heb gezegd op dit moment! De NAV van sprake was op 31/12/2014. Sommige moeten toch eens leren begrijpend lezen.
Beurzen zijn fel gestegen dit jaar en de NAV van Sofina is dus mee gestegen.
Volgens KBC Securities bedraagt de NAV van Sofina op dit moment ongeveer 150 euro (zie bijlage)
http://data.kbcsecurities.be/40/40/203/130870.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://data.kbcsecurities.be/40/40/203/130870.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
IEP Invest is aandelen Accentis aan het bijkopen.laeka schreef:Zonet in IEP invest gestapt. Holding met als enige aandeel ACCENTIS!
Koers zet zich in beweging.