De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
AEX (volg ik het best) is 100 punten gestegen in minder dan een jaar, dat is 1/4e! als we meer dan 50% van die stijging verliezen praat ik mee over een correctie
.

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
iedereen doet met zijn effecten wat hij wil natuurlijk , maar als er al een "gezonde correctie" aan de gang is , mag dit je niet afschrikken , heb er wel al meerdere opzitten , bijhouden , komt wel weer goed op termijn zoals altijd !
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kijk maar naar de salamicrash en de daling in december. alles gaat dan weer fors hoger!
Buy en hold for ever, zegt Buffett.

-
- VIP member
- Contacteer:
@Groeiaandelenfavoriet, gelooft u ook in het groeipotentieel van de aandelen van de (Aziatische) 'groeilanden' (China en Stille Oceaan)?Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Kijk maar naar de salamicrash en de daling in december. alles gaat dan weer fors hoger!Buy en hold for ever, zegt Buffett.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik kijk nu vooral naar Europa.
Inspelen op trends en nooit tegen die trends ingaan!

@Groeiaandelenfavoriet, en wat zijn die trends?Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Ik kijk nu vooral naar Europa.Inspelen op trends en nooit tegen die trends ingaan!
Volgens Martine Tanghe staat de beurs zo hoog dat ze alleen nog maar naar beneden kan.
Ze onderbrak haar collega om die wijze uitspraak te doen.
De brede pers zou zich beter niet teveel bezighouden met complexe zaken als de beurs...nickname schreef:Volgens Martine Tanghe staat de beurs zo hoog dat ze alleen nog maar naar beneden kan.

Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
-
- VIP member
- Contacteer:
Zat Martine misschien achter het stuur van 'De orde der Beursvrienden' ? (ga naar Bericht)nickname schreef:Volgens Martine Tanghe staat de beurs zo hoog dat ze alleen nog maar naar beneden kan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Go with the flow, niet tegendraads, maar wel kopen bij dalingen... de logica is weer ver zoek.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Wel, gewoon meegaan met de flow. Niet tegendraads, tenzij kopen bij dalingen, maar anders gewoon houden. En wanneer iedereen té gretig is, wegdoen.Zeus schreef:@Groeiaandelenfavoriet, en wat zijn die trends?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik wil gewoon zeggen dat je aandelen moet kopen als iedereen bang is en als alles op een dieptepunt staat en er dus alleen maar slecht nieuws is... Pas vanaf dan laat je je meedrijven met de flow die door anderen is aangestoken, maar dan zit je al lang op de kar hé. Is onduidelijk geformuleerd, geef ik toe.
dan heb je zeker al thrombogenics gekochtGroeiaandelenfavoriet2014 schreef:Ik wil gewoon zeggen dat je aandelen moet kopen als iedereen bang is en als alles op een dieptepunt staat en er dus alleen maar slecht nieuws is... Pas vanaf dan laat je je meedrijven met de flow die door anderen is aangestoken, maar dan zit je al lang op de kar hé. Is onduidelijk geformuleerd, geef ik toe.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vroeger nog gehad. Vergeet die post, was dom van mij.
inderdaad 

Hoe zit het eigenlijk met het verplichte minimum van 0,11% op onze spaarboekjes?
Ik had een discussie met mijn vriendin dat ik die drempel binnen nu en 2 jaar zie sneuvelen. Zij zei van 'Allé, als een minister dat goedkeurt dan zullen ze dat toch niet verbreken? Zij hebben tenslotte nog meer geld staan op spaarboekjes dan ons'.
Dan zei ik:
1) De ECB zal België verplichten om die 0,11% los te laten
2) Ministers investeren hun geld in andere zaken dan een spaarboekje (soms zelfs in het buitenland)
Ik had het dan over het wantrouwen tegenover overheden en Europa, als het om geld draait mag je niemand vertrouwen. Zij had daar een zeer raar gevoel bij en dacht meteen van 'Hoe zit dat dan tussen ons? Heb je dan ook geen vertrouwen in ons?'
Ik heb dan wel gezegd 'Overheden en Europa'. Maar ze gelooft niets van mijn visie.
Dus mijn vraag, hoe staan jullie hier tegenover?
Wat denken jullie over die maatregel en de toekomst?
Ik had een discussie met mijn vriendin dat ik die drempel binnen nu en 2 jaar zie sneuvelen. Zij zei van 'Allé, als een minister dat goedkeurt dan zullen ze dat toch niet verbreken? Zij hebben tenslotte nog meer geld staan op spaarboekjes dan ons'.
Dan zei ik:
1) De ECB zal België verplichten om die 0,11% los te laten
2) Ministers investeren hun geld in andere zaken dan een spaarboekje (soms zelfs in het buitenland)
Ik had het dan over het wantrouwen tegenover overheden en Europa, als het om geld draait mag je niemand vertrouwen. Zij had daar een zeer raar gevoel bij en dacht meteen van 'Hoe zit dat dan tussen ons? Heb je dan ook geen vertrouwen in ons?'
Ik heb dan wel gezegd 'Overheden en Europa'. Maar ze gelooft niets van mijn visie.
Dus mijn vraag, hoe staan jullie hier tegenover?
Wat denken jullie over die maatregel en de toekomst?