OPENING SPAARREKENING VIA INTERNET
OPENING SPAARREKENING VIA INTERNET
Ben reeds Rabo.be klant .
Wanneer ik via de beveiligde zone een nieuwe spaarrekening wens te openen krijg ik enkel de mogelijkheden om een Plus-spaarrekening of een Gift-spaarrekening te openen . De mogelijkheid om een gewone spaarrekening ( met hogere basisrentevoet en lagere getrouwheidsrentevoet) te openen wordt in het afrolmenu niet geboden.
Een (tijdelijke) bug in het systeem? Of kunnen gewone spaarrekeningen niet meer worden geopend?
Wanneer ik via de beveiligde zone een nieuwe spaarrekening wens te openen krijg ik enkel de mogelijkheden om een Plus-spaarrekening of een Gift-spaarrekening te openen . De mogelijkheid om een gewone spaarrekening ( met hogere basisrentevoet en lagere getrouwheidsrentevoet) te openen wordt in het afrolmenu niet geboden.
Een (tijdelijke) bug in het systeem? Of kunnen gewone spaarrekeningen niet meer worden geopend?
Re: OPENING SPAARREKENING VIA INTERNET
Je moet je gewone spaarrekening al gekregen hebben toen je klant werd. Je kunt bij Rabobank maar één gewone spaarrekening hebben. Je kunt er geen meerdere aanmaken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
klopt, dit mag niet meer van de fiscus. Dit is om"fraude" met roerende voorheffing tegen te gaan. Mag bij geen enkele bank meer identieke spaarrekeingen openen
Probleem is dan waarschijnlijk dat ik ooit de gewone spaarrekening heb afgesloten omdat ik deze niet meer nodig had.
Thans had ik een bedrag die zeker niet meer dan één jaar op de rekening zou staan zodat de gewone spaarrekening interessanter is.
Waarschijnlijk is het zo dat standaard een zicht- en een gewone spaarrekening wordt geopend bij Rabobank.be . Dat je dan via de website bijkomend een gift-rekening of een plus-rekening ( met hogere getrouwheid) kunt openen .
Maar als je ooit je gewone spaarrekening hebt afgesloten![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Thans had ik een bedrag die zeker niet meer dan één jaar op de rekening zou staan zodat de gewone spaarrekening interessanter is.
Waarschijnlijk is het zo dat standaard een zicht- en een gewone spaarrekening wordt geopend bij Rabobank.be . Dat je dan via de website bijkomend een gift-rekening of een plus-rekening ( met hogere getrouwheid) kunt openen .
Maar als je ooit je gewone spaarrekening hebt afgesloten
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Waarom heb je die spaarrekening dan ook afgesloten? Ze kostte je niets en je had er op geen enkele manier nadeel van. De enige reden die ik kan bedenken is omdat je dan onmiddellijk je rente opstreek, maar je moet al wanhopig zijn om zoiets te doen voor een snellere inning van een beetje rente.
Nee, was niet voor onmiddellijk opstrijken van die intrest-kruimels.
Maar wilde eens schoon schip maken in die wildgroei van rekeningen . Banken vinden immers steeds nieuwe rekeningen uit " om de klanten nog beter te dienen" . Na een tijd heb je zo heel wat slapende rekeningen . Die wilde ik opkuisen...
Blijft toch eiegnaardig bij Rabobank.be als je zo'n spaarrekening ooit afgesloten hebt dat je er nooit geen nieuwe meer kunt openen ...
Maar wilde eens schoon schip maken in die wildgroei van rekeningen . Banken vinden immers steeds nieuwe rekeningen uit " om de klanten nog beter te dienen" . Na een tijd heb je zo heel wat slapende rekeningen . Die wilde ik opkuisen...
Blijft toch eiegnaardig bij Rabobank.be als je zo'n spaarrekening ooit afgesloten hebt dat je er nooit geen nieuwe meer kunt openen ...
als je een mailtje naar rabobank stuurt zullen ze er wel voor zorgen dat het wel kan
Ik zal nooit een wildgroei aan rekeningen hebben. Sommige mensen hier veranderen frequenter van bank dan van onderhemd. Ik ben maar bij twee banken klant.
Een wildgroei van allerlei rekeningen,kan er later bij overlijden wel eens voor zorgen dat je nabestaanden met een hoop papperasserij zitten waar ook nog een kostenplaatje aan verbonden is.
.
Laatst gewijzigd door ludo op 4 april 2015, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Krijg ook deze foutmelding, echter bericht wordt wel geplaatst, als je nadien terug inlogt...
Algemene fout
SQL ERROR [ mysqli ]
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND user_id NOT IN (448, 478, 564, 645, 648, 778, 1239, 2415, 3795, 4950, 7595, ' at line 1 [1064]
Er is een SQL-fout opgetreden tijdens het ophalen van deze pagina. Neem contact op met de forumbeheerder als dit probleem zich blijft voordoen.
Algemene fout
SQL ERROR [ mysqli ]
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND user_id NOT IN (448, 478, 564, 645, 648, 778, 1239, 2415, 3795, 4950, 7595, ' at line 1 [1064]
Er is een SQL-fout opgetreden tijdens het ophalen van deze pagina. Neem contact op met de forumbeheerder als dit probleem zich blijft voordoen.
inderdaad maar rabo = gratis voor afsluiten wegens overlijden
db ook
fortis 50 euro
argenta 40 euro
en andere mogelijk nog duurder
Of je nu 1 of 3 rekeningen bij een bank hebt, dat maakt geen extra werk uit
Het meldpunt van de NBB krijgt al die rekeniningen zonder saldo door. Als je er een stuk of 30 hebt met een gemiddeld saldo van 5 euro, dan denken ze daar dat ze een grote vis gaan vangen, indien er natuurlijk aanleiding kan zijn om de rekeningen raad te plegen.
db ook
fortis 50 euro
argenta 40 euro
en andere mogelijk nog duurder
Of je nu 1 of 3 rekeningen bij een bank hebt, dat maakt geen extra werk uit
Het meldpunt van de NBB krijgt al die rekeniningen zonder saldo door. Als je er een stuk of 30 hebt met een gemiddeld saldo van 5 euro, dan denken ze daar dat ze een grote vis gaan vangen, indien er natuurlijk aanleiding kan zijn om de rekeningen raad te plegen.
Klopt niet wat je zegt paul!paul schreef:klopt, dit mag niet meer van de fiscus. Dit is om"fraude" met roerende voorheffing tegen te gaan. Mag bij geen enkele bank meer identieke spaarrekeingen openen
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Bij moneyou het ik 2 direct spaarrekeningen en bij medirect 2 ME3 spaarrekeningen.
Bij sommige banken kun je 2 of meerdere dezelfde spaarrekeningen openen maar er zijn niet véél banken die dit doen!
Het is wel telkens op een naam
dus per gezin 3 rekeningen : één op naam van de ene partner, een op naam van de andere partner, en een gezamelijke rekening.
Maar inderdaad er zal mogelijk hier en daar nog wel een uitzondering zijn, die dat wel toestaat.
Voor de rv hoeft niemand het meer te doen, met zo een lage intrest, moet je al over gigantische bedragen beschikken. En met heel grote bedragen is het niet altijd verstandig ze op een "0,3%" intrest rekening te zetten
dus per gezin 3 rekeningen : één op naam van de ene partner, een op naam van de andere partner, en een gezamelijke rekening.
Maar inderdaad er zal mogelijk hier en daar nog wel een uitzondering zijn, die dat wel toestaat.
Voor de rv hoeft niemand het meer te doen, met zo een lage intrest, moet je al over gigantische bedragen beschikken. En met heel grote bedragen is het niet altijd verstandig ze op een "0,3%" intrest rekening te zetten
En welke 2 banken zijn dat ? ik heb totaal geen idee ??Yaris schreef:Ik zal nooit een wildgroei aan rekeningen hebben. Sommige mensen hier veranderen frequenter van bank dan van onderhemd. Ik ben maar bij twee banken klant.