dividendgroei aandelen wereldwijd
TIP
Re: dividendgroei aandelen wereldwijd
@zeezout , klein vraagje , niet echt belangrijk , wat is het KD is van Statoil ? nergens iets van te bespeuren tenzij op Bolero brief ivm olievooraden en prijs per vat in de toekomst , zij richten zich op 139 NOK , terwijl ze vandaag op 144 NOK noteren daarom hecht ik er niet echt een belang aan , maar toch als "toetje" nam ik het graag op
Qualcomm springt op eerste zicht vlotjes in de zeezoutjes lijst mogelijk wordt het USA aandeel met de hoogste score. Ga eens wat opzoeken mogelijk koop ik ze .
bedankt,
Cisco systems zit in mijn lijst, vorige keer Top50 niet gehaald, dividend nog maar pril terug stijgend, moet nog update maken met de laatse cijfers
statoil : ik hou geen koersdoelen bij , enkel dividenden en verwachte dividenden.
huidige dividendverwachten zijn dat we op 3 jaar van 7,2 naar 7,5 NOK gaan.
Met een zeezout score van 7 voldoende om in mijn internationale portefeuille te blijven.
bedankt,
Cisco systems zit in mijn lijst, vorige keer Top50 niet gehaald, dividend nog maar pril terug stijgend, moet nog update maken met de laatse cijfers
statoil : ik hou geen koersdoelen bij , enkel dividenden en verwachte dividenden.
huidige dividendverwachten zijn dat we op 3 jaar van 7,2 naar 7,5 NOK gaan.
Met een zeezout score van 7 voldoende om in mijn internationale portefeuille te blijven.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Dat heb ik dan toch goed ingeschat, ik begin er wat van te kennen :-)zeezout schreef:Qualcomm springt op eerste zicht vlotjes in de zeezoutjes lijst mogelijk wordt het USA aandeel met de hoogste score. Ga eens wat opzoeken mogelijk koop ik ze .
bedankt,
Heb wel gelezen dat het bedrijf nadelige gevolgen vd sterke Dollar kan ondervinden.
Daarom ben ik momenteel wat terughoudend.
Internet of things evolutie duurt nog lang genoeg.
Ok, ik zie nu pas dat in deze draad iemand anders over Qualcom schreef.
Umi zit blijkbaar ook in de richting van Iot te kijken.
Umi zit blijkbaar ook in de richting van Iot te kijken.
-
- VIP member
- Contacteer:
Weet hier iemand toevallig een site waarop de recente bronheffing staat van zoveel mogelijk landen? Ik probeer de bronheffing van noorwegen, denemarken,... te vinden. Maar ik vind hier zo goed als niets over ofwel van minstens een paar jaar geleden
Ik probeer namelijk van een aantal aandelen het netto dividend tegen (huidige) aankoopkoers te vinden
Ik probeer namelijk van een aantal aandelen het netto dividend tegen (huidige) aankoopkoers te vinden
Ik weet niet of er ergens een handig overzicht bestaat voor de Belgische situatie. Soms krijg je een verlaagd tarief ook pas nadat je er zelf om vraagt, bij de ene broker gaat dat al wat makkelijker dan bij de andere (zie Franse dividenden bij Binck waar je jaarlijks langs je belastingkantoor moet om de nodige documenten te laten ondertekenen).
Noorwegen zou 15% zijn: https://www.regjeringen.no/en/topics/th ... /id414630/" onclick="window.open(this.href);return false;
Denemarken zou ook 15% zijn maar ik denk dat je dit best eerst eens bij je broker navraagt.
Noorwegen zou 15% zijn: https://www.regjeringen.no/en/topics/th ... /id414630/" onclick="window.open(this.href);return false;
Denemarken zou ook 15% zijn maar ik denk dat je dit best eerst eens bij je broker navraagt.
Ik heb de Engelse vastgoedontwikkelaar Bovis Home Group (code BVS, London Exchange)
Pas sinds 2011 is er dividend, maar wel sterk stijgend. Prognoses zijn positief.
Dividend History:
2011 4,50
2012 9,00
2013 13,50
2014 35,00
2015 39,00 (Forecast source 4-Traders)
2016 44,00 (Forecast source 4-Traders)
2017 57,00 (Forecast source 4-Traders)
Pas sinds 2011 is er dividend, maar wel sterk stijgend. Prognoses zijn positief.
Dividend History:
2011 4,50
2012 9,00
2013 13,50
2014 35,00
2015 39,00 (Forecast source 4-Traders)
2016 44,00 (Forecast source 4-Traders)
2017 57,00 (Forecast source 4-Traders)
-
- VIP member
- Contacteer:
NO0003089005 Fred Olsen Energy : Vorig jaar een dividend van 20 NOK en de koers is op een jaar tijd gezakt van 200 NOK naar 60 NOK. Ok dit jaar is het dividend geschorst. Maar zou dit een ideaal instapmoment zijn met het oog op toekomstige dividenden.
Zelfs netto zou dit nog 10,95NOK (20 * 0,73 *0,75) per aandeel zijn. Wat nog een nettorendement zou zijn van ongeveer 18%. Is dit een oppurtiniteit of is de koers met een (lange termijn) reden gezakt... Wat zouden jullie doen
P.S : ik maak abstractie van de wisselkoers. Die is nog wisselvalliger dan een politicus . Ik denk dat bij Noorse energieaandelen en de NOK heel veel afhankelijk is van de olieprijs, of zie ik dit verkeerd
Wat zouden jullie doen met deze falling knife? proberen te vangen of schoon laten 'crashen'
Zelfs netto zou dit nog 10,95NOK (20 * 0,73 *0,75) per aandeel zijn. Wat nog een nettorendement zou zijn van ongeveer 18%. Is dit een oppurtiniteit of is de koers met een (lange termijn) reden gezakt... Wat zouden jullie doen
P.S : ik maak abstractie van de wisselkoers. Die is nog wisselvalliger dan een politicus . Ik denk dat bij Noorse energieaandelen en de NOK heel veel afhankelijk is van de olieprijs, of zie ik dit verkeerd
Wat zouden jullie doen met deze falling knife? proberen te vangen of schoon laten 'crashen'
Waarom nog een onrealistisch dividendrendement berekenen wanneer het geschrapt is.
-
- VIP member
- Contacteer:
Voor de volgende jaren... Mja dat zijn natuurlijk speculaties
Mooi gevonden! Straffe dividendevolutie en vooruitzichten.Hils schreef:Ik heb de Engelse vastgoedontwikkelaar Bovis Home Group (code BVS, London Exchange)
idd knap gevonden ga ze toevoegen in mijn databank
Fred Olsen Energie voor wat het waard is verwachtingen volgend dividend 4 NOK na een paar jaren stijgend tot 8 NOK
Fred Olsen Energie voor wat het waard is verwachtingen volgend dividend 4 NOK na een paar jaren stijgend tot 8 NOK
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
- VIP member
- Contacteer:
grrrr ik zit al heel de dag met die fred olsen in mijn hoofd. Die is het laatste jaar toch veel te hard gedaald... Zelfs met een toekomstig dividend van 4 nok is dat nog een netto rendement van ongever 3,6% tegen huidige koers plus het opwaarts potentieel...
Ik heb het geld terug nodig over een half jaar voor meubels in mijn nieuwe woning Mocht het mislopen, moet ik het met serieus verlies verkopen. Mocht de koers zich herstellen naar 100 nok (wat nog maar een derde van een jaar geleden is), kan ik mij wel een iets schoner meubel kopen pfff Het zekere voor het onzekere kiezen zeker en het geld op het spaarboekje laten staan.
Beter amper rendement dan in oktober te moeten verkopen met een fikse minwaarde zeker. Zou het echt niet hersteld zijn binnen een half jaar Wat denken jullie?
Ik heb het geld terug nodig over een half jaar voor meubels in mijn nieuwe woning Mocht het mislopen, moet ik het met serieus verlies verkopen. Mocht de koers zich herstellen naar 100 nok (wat nog maar een derde van een jaar geleden is), kan ik mij wel een iets schoner meubel kopen pfff Het zekere voor het onzekere kiezen zeker en het geld op het spaarboekje laten staan.
Beter amper rendement dan in oktober te moeten verkopen met een fikse minwaarde zeker. Zou het echt niet hersteld zijn binnen een half jaar Wat denken jullie?
Uw probleem is niet zozeer dat aandeel, maar het feit dat je belegd hebt met geld dat je niet kan missen.Sebastiaan1985 schreef:grrrr ik zit al heel de dag met die fred olsen in mijn hoofd. Die is het laatste jaar toch veel te hard gedaald... Zelfs met een toekomstig dividend van 4 nok is dat nog een netto rendement van ongever 3,6% tegen huidige koers plus het opwaarts potentieel...
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Hier ben ik ook wel benieuwd naar ? Aandeel is toch wel heel erg afgestraft lijkt me.Sebastiaan1985 schreef:grrrr ik zit al heel de dag met die fred olsen in mijn hoofd. Die is het laatste jaar toch veel te hard gedaald... Zelfs met een toekomstig dividend van 4 nok is dat nog een netto rendement van ongever 3,6% tegen huidige koers plus het opwaarts potentieel...
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow