Telenet
TIP
Re: Telenet
Hier 57,09€/maand.
Inbegrepen:
- basic internet
- televisie
- huur twee digicorders
Ben benieuwd of er iets aan mijn Base-abonnement zal veranderen. We hebben een B-9 en B-19 abonnement. Tot nu konden we bij Base elke paar jaar overstappen op een nog goedkoper abonnement. Telenet heeft meer de gewoonte om prijzen te verhogen voor dezelfde diensten.![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Inbegrepen:
- basic internet
- televisie
- huur twee digicorders
Ben benieuwd of er iets aan mijn Base-abonnement zal veranderen. We hebben een B-9 en B-19 abonnement. Tot nu konden we bij Base elke paar jaar overstappen op een nog goedkoper abonnement. Telenet heeft meer de gewoonte om prijzen te verhogen voor dezelfde diensten.
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
En wat gaat er gebeuren met de virtuele operators (Alditalk, JIM mobile, etc.) die Base gebruiken? Ik vrees dat we daar ook binnenkort met een prijsstijging gaan geconfronteerd worden. Monopolies zijn nooit goed voor de klant.
Mobile Vikings zit ook op het BASE netwerk.
Zou met niet verbazen dat sommige van die providers nu in zee zullen gaan met Mobistar, als Telenet nieuwe voorwaarden wil opleggen.
Zou met niet verbazen dat sommige van die providers nu in zee zullen gaan met Mobistar, als Telenet nieuwe voorwaarden wil opleggen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Maar ik ben juist overgestapt naar het Base netwerk omdat ik bij Mobistar steeds last had om in het buitenland een netwerk te vinden. Base heeft dat probleem niet. Als dat terug Mobistar zou worden dan moet ik weer op zoek naar een andere provider.
Vraag mij af welk koersdoel ze nu op telenet gaan plakken?
Blijkbaar betalen ze die 1.3 miljard cash.
Ze zetten er ook ineens een derde speler mee buitenspel.
Voor de klant misschien minder interessant.
Blijkbaar betalen ze die 1.3 miljard cash.
Ze zetten er ook ineens een derde speler mee buitenspel.
Voor de klant misschien minder interessant.
Topics samengevoegd.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
De Base overname heeft toch voor weinig koerssteun gezorgd?
Amai!
Telenet blijkt ook geen trouwe dividend betaler te zijn, weet daar iemand het fijne van?
Ondertussen staat het aandeel rond 48 euro.
Amai!
Telenet blijkt ook geen trouwe dividend betaler te zijn, weet daar iemand het fijne van?
Ondertussen staat het aandeel rond 48 euro.
Toen het overnamebod van onze Amerikaanse vriend mislukte werd er volgens mij ook bijgezegd dat er de koemnde jaren niet meer moest worden gerekend op een dividend. Hebben in het verleden wel 2 zware KV doorgevoerd.
in de pers had ik gelezen dat ze in de komende jaren tot 21 euro aan dividend "kunnen" uitdelen.
ik wacht alvast de mid year cijfers af![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
ik wacht alvast de mid year cijfers af
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Er is zeker nog ruimte om meer schulden op de balans te nemen en hoge dividenden door te sluizen naar Amerika, als je voorstander bent van zo'n aanpak.
Telenet is dus geen interessante zaak? Gezien de grote dalingen de laatste weken dacht ik wel dat er wat marge op groei zat?
Wat is een faire waarde voor het Telenetaandeel? Ik schat daar 51 euro op.
Telenet was één van de favorieten uit de geldbarometer van VTM.
Volgens ABN Amro noteert Telenet aan zeldzame goedkope koersen. Bron De Tijd.
Volgens ABN Amro noteert Telenet aan zeldzame goedkope koersen. Bron De Tijd.
Gemiddelde vrije kasstroom over de laatste 5 boekjaren: 260 miljoen €
Nettoschuld eind 2015: >3500 miljoen €.
Nettoschuld maart 2016: >4750 miljoen €.
Een hedgefund dat telecomabonnementen verkoopt.
Nettoschuld eind 2015: >3500 miljoen €.
Nettoschuld maart 2016: >4750 miljoen €.
Een hedgefund dat telecomabonnementen verkoopt.
Is het interessant om nu Telenet aandelen te kopen? Mijn order staat momenteel aan 40€/aandeel om bij te kopen.