RPS group
TIP
Re: RPS group
@TigerLB
Uit de jaarresultaten: "RPS generates good cash flow and is financially strong. We have the resources necessary to continue our buy and build strategy. We have completed our first acquisition of 2015 in the US and anticipate further transactions during the course of the year. We believe our positioning and business model should deliver a successful outcome and further growth in the current year.”
Aandeel is serieus ondergewaardeerd en vroeg of laat zal de koers een opwaartse correctie maken, geloof me! Dat kan dit jaar nog zijn, dat kan over drie of vijf jaar zijn, niemand die het weet. Boosdoener lijkt me JP Morgan Cazenove te zijn, met hun verkoopadviezen.
Uit de jaarresultaten: "RPS generates good cash flow and is financially strong. We have the resources necessary to continue our buy and build strategy. We have completed our first acquisition of 2015 in the US and anticipate further transactions during the course of the year. We believe our positioning and business model should deliver a successful outcome and further growth in the current year.”
Aandeel is serieus ondergewaardeerd en vroeg of laat zal de koers een opwaartse correctie maken, geloof me! Dat kan dit jaar nog zijn, dat kan over drie of vijf jaar zijn, niemand die het weet. Boosdoener lijkt me JP Morgan Cazenove te zijn, met hun verkoopadviezen.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
@gpv1 : OK, summiere outlook , ik had dat laatste zinnetje gemist. Straf dat 1 analyst zo'n impact heeft, terwijl de rest toch grotendeels op houden of kopen staat.
Al -16% sinds eind vorige maand. Ratio is volledig zoek. Mochten ze toch naar een belachelijke 200p gaan dan koop ik bij.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
De laatste dagen weer mooi opgeklommen.
http://sleekmoney.com/rps-group-plc-sto ... ps/178541/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sleekmoney.com/rps-group-plc-sto ... ps/178541/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaaroverzicht 2014 beschikbaar.
De Groep kijkt met vertrouwen naar de (positieve) evolutie voor dit jaar:
Er is een PowerPoint presentation beschikbaar op: Results Presentation 2014
De Groep kijkt met vertrouwen naar de (positieve) evolutie voor dit jaar:
Het is natuurlijk hun rol om positief te blijven.RPS is well positioned in markets of importance to the global economy. Our strategy of building multi-disciplinary businesses in each of the regions in which we operate continues to be both attractive and successful. Despite currency headwinds and uncertainty across the resources sectors our flexible business model, diversity of operations and experienced management enabled us to deliver further growth in 2014. We intend to develop organically, whilst continuing to seek further acquisition opportunities. Our balance sheet is strong and supports this strategy.
The acquisitions made in 2014 have integrated extremely well and will make a significant contribution this year. We have already built
on this with the recent acquisition of KAI and expect further transactions during the course of the year.
We believe our positioning and business model should deliver a successful outcome and further growth in the current year.
Er is een PowerPoint presentation beschikbaar op: Results Presentation 2014
Noteert weer aan een koopwaardige koers, ik overweeg om hem te kopen ... kijken wat hij morgen doet, als ik aan 230 kan kopen wil ik wel een klein pakketje.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Pakje gekocht aan 231.3.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
RPS group blijft op de sukkel terwijl de rest van de markt vandaag donkergroen kleurt. Kan geen extra nieuws vinden behalve de al vermeldde analisten.
De laatste tijd elke dag hetzelfde scenario: een fors hogere opening, om dan weer terug te vallen.
Blijft een jojo aandeel. Vandaag koersen op en af tussen 2.33 en 2.53. Wat zal dat zijn als er eens echt nieuws is.
RPS gaat vrijdag ex-Div (4.42GBp). Sommigen zullen nog kopen om van het dividend te profiteren, anderen zullen verkopen aan de nieuwe hoge prijs. Ik blijf voorlopig zitten. Mede dank zij aankopen op het dieptepunt in februari heb ik een (beperkte) winst(in EUR).
Laat ons hopen dat het positief nieuws is dan, en niet opnieuw een belachelijk koersdoel dat wordt toegewezen en een overdreven reactie teweegbrengt ...TigerLB schreef:Blijft een jojo aandeel. Vandaag koersen op en af tussen 2.33 en 2.53. Wat zal dat zijn als er eens echt nieuws is.
Het is mij ook al opgevallen dat RPS sterk lijkt te reageren op nieuws.
Olieprijs is recent opnieuw gestegen, wat mogelijks een verklaring kan zijn voor de interesse in het aandeel.
Over anderhalve week krijgen we een korte trading-update. Bedrijf verwacht groei dit jaar + nieuwe overnames dit jaar + wellicht opnieuw dividendstijging...
De marges van RPS zijn bij de hoogste en meest stabiele in de sector, weinig schulden, sterk ondergewaardeerd...
M.i. zal de koers gunstig blijven evolueren dit jaar.
Over anderhalve week krijgen we een korte trading-update. Bedrijf verwacht groei dit jaar + nieuwe overnames dit jaar + wellicht opnieuw dividendstijging...
De marges van RPS zijn bij de hoogste en meest stabiele in de sector, weinig schulden, sterk ondergewaardeerd...
M.i. zal de koers gunstig blijven evolueren dit jaar.
De dividendverhoging werd reeds aangekondigd bij de jaarresultaten (+15% zoals verwacht). Opleving olieprijs lijkt me vooral gedreven door speculanten en niet door de fundamenten; volgens mij slechts van korte duur. Neemt niet weg dat RPS erg interessant is. Als de koers nog eens de dieperik ingaat, koop ik een tweede pakketje.
RPS opent weer bloedrood vandaag ... de jojo gaat gewoon verder.