Holdings
TIP
Re: Holdings
en vandaag nog maar eens een schepje erbij +5.74% momenteel.laeka schreef:IEP Invest is aandelen Accentis aan het bijkopen.laeka schreef:Zonet in IEP invest gestapt. Holding met als enige aandeel ACCENTIS!
En deze laatste schiet omhoog.
Koers zet zich in beweging.
Momenteel weeral 4.91% erbij. Het wordt stilaan eentonig.laeka schreef:en vandaag nog maar eens een schepje erbij +5.74% momenteel.laeka schreef:
IEP Invest is aandelen Accentis aan het bijkopen.
Koers zet zich in beweging.
http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... aeb6607a93" onclick="window.open(this.href);return false;
en ze blijven bijkopen.
en ze blijven bijkopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wellicht de trein gemist dan. ...
Uitgestapt in IEP Invest. 16% op 2 weken niet laten liggen zou ik zo zeggen.
Vandaag ingestapt in de holdings First Pacific en Tubize.
Kan je ook zeggen waarom, laeka?
Tubize noteert met een zeer grote korting tov UCB. UCB noteert wel duur. Tubize heeft een tijdje geleden eigen aandelen ingekocht aan 57.03 euro.Jhn schreef:Kan je ook zeggen waarom, laeka?
First Pacific noteert onterecht aan zijn laagste koers sinds een jaar vandaar de keuze. Ook zeer hoge discount hier.
Waarom onterecht?laeka schreef:...First Pacific noteert onterecht aan zijn laagste koers sinds een jaar vandaar de keuze. Ook zeer hoge discount hier.
Uit de resultaten 2014:
Net profit growth: -65% (na de vorige twee jaren telkens -35%) !
EPS: 0,1466 HKD (was 1.15 in 2011)!
EPS growth: -66%
Dividend per Share: 0.21HKD (onveranderd sinds 2011)
met een payout van 143% !!
NAV: twijfelachtig - tussentijds rapport (blz 3) spreekt inderdaad van een 'adjusted' NAV van 14.4HKD. Dat zou een discount van ~50% betekenen. Maar wat betekent die 'adjusted'? Financiële sites (o.a. AAStocks) hebben over de voorbije jaren nooit een NAV opgetekent van meer dan ...6.5HKD. Wat zou betekenen dat FPacific met een premie noteert??
Misschien is het aandeel wel terecht afgestraft. Wat rechtvaardigt uw optimisme?
Ik kijk naar de NAV die het bedrijf weergeeft. Onlangs hebben ze nog eigen aandelen ingekocht toen de koers hoger noteerde. We zullen wel zien. Het staat ook in de top tien van British Empire sec gen and trust (aandeel dat vnl in ondergewaardeerde holdings) participeert.Belca2 schreef:Waarom onterecht?laeka schreef:...First Pacific noteert onterecht aan zijn laagste koers sinds een jaar vandaar de keuze. Ook zeer hoge discount hier.
Uit de resultaten 2014:
Net profit growth: -65% (na de vorige twee jaren telkens -35%) !
EPS: 0,1466 HKD (was 1.15 in 2011)!
EPS growth: -66%
Dividend per Share: 0.21HKD (onveranderd sinds 2011)
met een payout van 143% !!
NAV: twijfelachtig - tussentijds rapport (blz 3) spreekt inderdaad van een 'adjusted' NAV van 14.4HKD. Dat zou een discount van ~50% betekenen. Maar wat betekent die 'adjusted'? Financiële sites (o.a. AAStocks) hebben over de voorbije jaren nooit een NAV opgetekent van meer dan ...6.5HKD. Wat zou betekenen dat FPacific met een premie noteert??
Misschien is het aandeel wel terecht afgestraft. Wat rechtvaardigt uw optimisme?
Die zullen ook wel hun huiswerk gemaakt hebben.
M.a.w. de houding is: het aandeel heeft de laatste drie jaar zo slecht gepresteerd dat het nu wel beter moet? Als je het mij vraagt: gevaarlijk (maar niet onmogelijk). Ik blijf er af tot het tegendeel bewezen wordt.
Op 22 april:
Op 19 februari:laeka schreef:Vandaag ingestapt in de holdings First Pacific ...
Ingestapt of bijgekocht? Tussentijds verkocht? Met verlies?laeka schreef:...Heb ook nog First Pacific (holding vnl actief op de Filippijnen)...
Ik sta op een winst van 10.31%. Gekocht op nasdaq. De stijging van de munten niet vergeten he tov euro!Belca2 schreef:Op 22 april:Op 19 februari:laeka schreef:Vandaag ingestapt in de holdings First Pacific ...Ingestapt of bijgekocht? Tussentijds verkocht? Met verlies?laeka schreef:...Heb ook nog First Pacific (holding vnl actief op de Filippijnen)...
Dit is een interessante holding, die ik niet kende. Voor de geïnteresseerden: hier is hun website. Deze holding (ticker BTEM) noteert zelf met een korting van ~10%. Het laatste jaarrapport vind je hier: AR2014. Dank voor de info, ik blijf die opvolgen.laeka schreef:... Het staat ook in de top tien van British Empire sec gen and trust (aandeel dat vnl in ondergewaardeerde holdings) participeert. Die zullen ook wel hun huiswerk gemaakt hebben.
FP staat inderdaad in hun Top10 lijst (#8) met een korting tov de NAV van 43%. Blijkbaar steunen ze zich ook op de door FP gepubliceerde NAV.
Ook interessant in hun Top10: De Belgische holdings GBL (#3) en Sofina (#6).
Nog vergeten ook Value Square heeft een pakket aandelen First Pacific.Belca2 schreef:Dit is een interessante holding, die ik niet kende. Voor de geïnteresseerden: hier is hun website. Deze holding (ticker BTEM) noteert zelf met een korting van ~10%. Het laatste jaarrapport vind je hier: AR2014. Dank voor de info, ik blijf die opvolgen.laeka schreef:... Het staat ook in de top tien van British Empire sec gen and trust (aandeel dat vnl in ondergewaardeerde holdings) participeert. Die zullen ook wel hun huiswerk gemaakt hebben.
FP staat inderdaad in hun Top10 lijst (#8) met een korting tov de NAV van 43%. Blijkbaar steunen ze zich ook op de door FP gepubliceerde NAV.
Ook interessant in hun Top10: De Belgische holdings GBL (#3) en Sofina (#6).