De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Tessenderlo al een paar dagen in het rood nu. 9,5% verloren sinds de top eerder deze maand.
Watchlist aandeel van mij, dit houd ik wel in de gaten.
Zal eind volgende week 2 of 3 nieuwe posities openen en enkel Ageas staat eventueel op verkopen.
Zal eind volgende week 2 of 3 nieuwe posities openen en enkel Ageas staat eventueel op verkopen.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat stoom aflaten, kan nooit kwaad. Maar de Europesse bedrijven zullen gemiddeld een winstgroei optekenen van 15% tegen 3% van de Amerikaanse. Ik denk dat men wat enthousiaster mag zijn. Oké, de koersen zijn hard gestegen, maar dat heeft ook een reden. Zolang we geen crash hebben, is alles in orde.
Vind Tessenderlo totaal niet interessant. Waarom op je watchlist, reteIP?
Ageas daarentegen zou ik zelfs nog durven bijkopen als ik niets beter vind.
Hopelijk dalen de beurzen nog eens goed.
Ageas daarentegen zou ik zelfs nog durven bijkopen als ik niets beter vind.
Hopelijk dalen de beurzen nog eens goed.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben inderdaad ook een voorstander van Ageas. Samen met IBA en BESI.
Ageas kan moeilijk groeien zonder overnames, en daar kunnen ze alleen nog dik voor betalen zo te zien.
Tessenderlo lijkt me in tegenstelling projecten ten over te hebben om in te investeren, money is cheap momenteel.
Tessenderlo lijkt me in tegenstelling projecten ten over te hebben om in te investeren, money is cheap momenteel.
Vandaag heel winstnemingen zeker of is er meer aan de hand?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Winstnemingen door Griekenland en andere oorzaken. Maar is gezond, ik zet me schrap om bij te kopen.
Ik hou het voor bekeken.Ik heb een groot deel van mijn dynamische fondsen verkocht.30 % gemiddeld rendement op minder dan twee jaar is goed voor mij.De defensieve fondsen houd ik in portefeulle (CP en ethna).
Verstandige keuze?Tijd zal het uitwijzen.
Verstandige keuze?Tijd zal het uitwijzen.
Griekenland, en de beslissing in/van China: http://www.marketwatch.com/story/china- ... 2015-04-17" onclick="window.open(this.href);return false;Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Winstnemingen door Griekenland en andere oorzaken. Maar is gezond, ik zet me schrap om bij te kopen.
Veel rood vandaag maar in mijn portefeuille gaat het nog groen. Dankzij Picanol (+6.85% momenteel) en Rolls-Royce voornamelijk.
Vanmiddag gaan luisteren naar de mensen van Bolero (bij KBC)
Vanmiddag gaan luisteren naar de mensen van Bolero (bij KBC)
Bam en nu is het de beurt aan Tessenderlo om met goed nieuws te komen.
Bron: Tijd.beChemiegroep Tessenderlo heeft in de eerste drie maanden van het jaar de winst met meer dan een kwart zien stijgen en verhoogt de winstverwachting. Mel de Vogue, die de functies van co-CEO en CFO combineerde, trekt eind deze maand de deur bij Tessenderlo achter zich dicht.
In het eerste kwartaal zette Tessenderlo een sterke prestatie neer. De omzet groeide met 2,4 procent tot 405,8 miljoen eur. Op vergelijkbare basis bedroeg de omzetgroei echter 10,7 procent, en dat is nog enkele procentpunten meer dan analisten hadden verwacht. Alle drie de bedrijfssegmenten - Agro, Bio-valorization en Industrial solutions - zagen de omzet stijgen, maar Tessenderlo zegt niet met hoeveel.
In de kwartaalupdate geeft Tessenderlo voorts alleen het rebitda-cijfer, de recurrente bedrijfswinst voor afboekingen en afschrijvingen. Die steeg met 20,9 procent tot 46,2 miljoen euro. Bij vergelijkbare consolidatiekring bedroeg de rebitda-groei zelfs 27,1 procent en dat is veel forser dan verwacht: analisten rekenden op een toename van rond de 15 procent. De sterke winstgroei is vooral te danken aan de gunstige marktomstandigheden in Agro. De rebitda van de twee andere takken, Bio-valorization en Industrial solutions, nam af als geen rekening wordt gehouden met wisselkoerseffecten.
Als gevolg van de sterke start van het jaar verhoogt Tessenderlo zijn prognose voor de rebitda-groei in heel 2015: die zal tussen 15 en 20 procent belopen. Bij de publicatie van de jaarresultaten in maart was er slechts sprake van een lichte groei van de rebitda.
Tessenderlo heeft nog ander nieuws in petto: Mel de Vogue verlaat eind april het bedrijf. De Vogue was co-CEO - samen met sterke man en referentieaandeelhouder Luc Tack - en tevens CFO. Hij verhuist naar 'een Belgische industriële groep', waar hij CFO wordt. Hij was zes jaar aan de slag bij de chemiegroep. Vanaf 1 mei zal Stefaan Haspeslagh, de voorzitter van de raad van bestuur van Tessenderlo, de rol van CFO op zich nemen. Hij blijft wel voorzitter van de groep.
Tessenderlo Group onderzoekt de mogelijkheid om in de komende maanden een 'vastrentend schuldinstrument' uit te geven om een obligatielening van 150 miljoen euro die in oktober vervalt, te herfinancieren 'of om andere algemene bedrijfsdoeleinden te financieren'. Meer details volgens later.
Dankzij twee van mijn aandelen is de slechte vorige beursweek al vergeten.
ASML en Tessenderlo trekken een sprintje deze week.
Nyrstar, Exmar en EVS lopen leuk mee
Delhaize en Ageas dan weer heel wat minder
Thrombo doet het ook niet slecht, maar daar is mijn gemiddelde aankoopkoers nog meer dan 13 euro
ASML en Tessenderlo trekken een sprintje deze week.
Nyrstar, Exmar en EVS lopen leuk mee
Delhaize en Ageas dan weer heel wat minder
Thrombo doet het ook niet slecht, maar daar is mijn gemiddelde aankoopkoers nog meer dan 13 euro
Jammer genoeg geen Tessenderlo positie begonnen ipv Ageas.reteiP schreef:Tessenderlo al een paar dagen in het rood nu. 9,5% verloren sinds de top eerder deze maand.
Tessenderlo vandaag zelfs +8%
edit: nu zelfs meer dan 11%
Dat betekent dat Picanol in de boeken ook een goeie 40 miljoen mag bijtellen op een dag tijd of 2,2 per aandeel.
4 dagen op rij dalingen op de beurs.
De correctie is ingezet volgens mij!
je kan gelijk hebbenKevva schreef:4 dagen op rij dalingen op de beurs.