water wordt duurder.
Re: water wordt duurder.
Een mens verliest per uur ongeveer 60ml lichaamsvocht. Over acht uur slaap betekent dat ongeveer een halve liter.
Op 7 dagen is dat 3,5 liter transpiratie vocht per persoon...
Vindt het om hygienische reden toch dat minstens iedere week de lakens en kussen overtrek gewassen mogen worden hoor.. of het boeltje gaat zuur gaan ruiken en stinken.. Er zijn er wel die hun beddegoed buiten het raam hangen om te luchten iedere dag,
Op 7 dagen is dat 3,5 liter transpiratie vocht per persoon...
Vindt het om hygienische reden toch dat minstens iedere week de lakens en kussen overtrek gewassen mogen worden hoor.. of het boeltje gaat zuur gaan ruiken en stinken.. Er zijn er wel die hun beddegoed buiten het raam hangen om te luchten iedere dag,
-
- Newbie
- Contacteer:
Het is vooral het vocht dat moet verdampen, we zetten dan ook iedere dag de ramen open (langer in de zomer dan winter hé),
en met dit weer dikwijls het dekbed en kussens buiten (ruiken heerlijk zomers erna).
Van zure geuren geen sprake (denk ik?)
en met dit weer dikwijls het dekbed en kussens buiten (ruiken heerlijk zomers erna).
Van zure geuren geen sprake (denk ik?)

Zo heb ik het ook van huis uit geleerd: om de 3 weken lakens verschonen. (Bij uitzonderlijke hitteperiodes na 2 weken.) Dat doe ik nog steeds zo, net zoals de meeste gezinnen die ik goed ken.Panopticon schreef:Idem hier, iedere 3 weken/maand verse lakens, zolang je proper/fris gewassen gaat slapen is het niet nodig om iedere week te verversen imo....
Nog nooit last gehad van verzuurd ruikend beddengoed! Maar uiteraard moeten slaapkamers zomer én winter goed en langdurig verlucht worden.
En daarbij mag het bed nooit onmiddellijk na het opstaan opgemaakt worden, maar minstens tot de namiddag laten open liggen. Als ik sommige reacties lees van overijverige vrouwen/mannen, dan vrees ik dat dit de oorzaak zou kunnen zijn van hun onfris ruikende lakens

Handdoeken worden bij ons elke week vervangen (al kunnen er uiteraard altijd uitzonderingen zijn). Als men proper gewassen van onder de douche komt, kunnen handdoeken niet vuil zijn na 1 dag te gebruiken!
Toen er binnen mijn gezin nog een voetballer en iemand met een niet-propere job waren, had ik natuurlijk óók meer was.
Maar nu wij nog maar met 2 overblijven, heb ik gemiddeld nog maar 1 wasmachine (5 kg) per week.
Waarvan bvb de 1ste week op 60°, de 2de week op 40° en de 3de week op 30°.
Ik heb geen vaste wasdag, maar was alleen met een volle machine. Indien ik meer wasgoed van dezelfde temperatuur heb dan in mijn machine kan, dan blijven de minder dringende stukken tot een volgende volle wasmachine in de wasmand liggen.
Het kan zijn dat het zo uitkomt dat ik 2 of 3 machines, van verschillende temperatuur, op dezelfde dag was maar dan heb ik de volgende week/weken niets te wassen wegens nog geen volle machine van dezelfde temperatuur.
Gezond verstand gebruiken! Regelmatig (dagelijks) douchen, 2x per week andere handdoeken, en wekelijks of 2-wekelijks lakens verversen.
Ik ken een koppel met 2 opgroeiende dochters die elke dag 2x douchen en daarbij allebei telkens 2 nieuwe handdoeken gebruiken (eentje voor hun lichaam en eentje voor hun haar). Hun waterverbruik en -factuur is uiteraard een veelvoud van het onze ...
Ik ken een koppel met 2 opgroeiende dochters die elke dag 2x douchen en daarbij allebei telkens 2 nieuwe handdoeken gebruiken (eentje voor hun lichaam en eentje voor hun haar). Hun waterverbruik en -factuur is uiteraard een veelvoud van het onze ...
-
- Newbie
Het woord 'inderdaad' wordt hier veel gebruikt.
Mijn hond heet zo, blijkbaar weten jullie dat?
Inderdaad in je bak!
Mijn hond heet zo, blijkbaar weten jullie dat?
Inderdaad in je bak!
Ik herken mijn gewoontes ook hierin!Nefertari schreef:
Maar nu wij nog maar met 2 overblijven, heb ik gemiddeld nog maar 1 wasmachine (5 kg) per week.
Waarvan bvb de 1ste week op 60°, de 2de week op 40° en de 3de week op 30°.
Ik heb geen vaste wasdag, maar was alleen met een volle machine. Indien ik meer wasgoed van dezelfde temperatuur heb dan in mijn machine kan, dan blijven de minder dringende stukken tot een volgende volle wasmachine in de wasmand liggen.
Het kan zijn dat het zo uitkomt dat ik 2 of 3 machines, van verschillende temperatuur, op dezelfde dag was maar dan heb ik de volgende week/weken niets te wassen wegens nog geen volle machine van dezelfde temperatuur.
Dat noemen ze dan 'hotel' mama!pool schreef: Ik ken een koppel met 2 opgroeiende dochters die elke dag 2x douchen en daarbij allebei telkens 2 nieuwe handdoeken gebruiken (eentje voor hun lichaam en eentje voor hun haar). Hun waterverbruik en -factuur is uiteraard een veelvoud van het onze ...
- kniepstuuver
- Newbie
Minder in bad gaan, een volle plastic fles in je WC waterreservoir leggen en je gazon laten verdorren kan je een aardig centje opleveren.
toch oppassen dat daardoor je afvoer niet verstopt, ooit meegemaakt ...kniepstuuver schreef:... een volle plastic fles in je WC waterreservoir leggen...
het gras is altijd groener aan de overkant
- kniepstuuver
- Newbie
Ja, dan wordt het erger dan het was, dat proberen te voorkomenkweeni schreef:toch oppassen dat daardoor je afvoer niet verstopt, ooit meegemaakt ...kniepstuuver schreef:... een volle plastic fles in je WC waterreservoir leggen...

-
- Newbie
ik heb zojuist een watertank van 5000l in mijn tuin geplaatst met een kraan en een bult dozer nu nog afwachten of we er m ee hgaan bezuigen
We zijn met 2 personen en vorig jaar betaalden we voor een verbruik van 44 kuub een totaalbedrag van 203,87 euro aan de watergroep.
Dit jaar hebben we door middel van besparen slechts 38 kuub water verbruikt.Dat is dus ruim 13% minder.
Het gemiddelde verbruik ligt in vlaanderen op 40 kuub per persoon en met 19 kubieke meter vind ik dat we dus spaarzaam zijn.
We hebben de afrekening nog niet ontvangen maar een simulatie maakt duidelijk dat de factuur zal dalen met .....tromgeroffel....2 euro (dus 1 %)!!!
"Een gezin dat verantwoord omgaat met water, wint" zei minister Schauvliege van CD&V.
Bij deze wil ik de huidige regeringspartijen bedanken (sarcasme).
Dit jaar hebben we door middel van besparen slechts 38 kuub water verbruikt.Dat is dus ruim 13% minder.
Het gemiddelde verbruik ligt in vlaanderen op 40 kuub per persoon en met 19 kubieke meter vind ik dat we dus spaarzaam zijn.
We hebben de afrekening nog niet ontvangen maar een simulatie maakt duidelijk dat de factuur zal dalen met .....tromgeroffel....2 euro (dus 1 %)!!!
"Een gezin dat verantwoord omgaat met water, wint" zei minister Schauvliege van CD&V.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb voor 219 dagen een afrekening van 90 euro gekregen. Ik heb als alleenstaande 10 m3 gebruikt. Meer dan 2/ede van mijn factuur is vast recht. Maar ik klaag niet! Welke man in een relatie kan om 9u30 naar herhalingen van voetbal kijken zonder hierop commentaar te krijgenronkanon schreef:We zijn met 2 personen en vorig jaar betaalden we voor een verbruik van 44 kuub een totaalbedrag van 203,87 euro aan de watergroep.

Ik moet nu betalen voor de fitness , maar kan daar douchen voor 2 Euro per maand . Sla nu soms ook een dag over om mij te douchen , gewoon 's morgens met een washandje wassen en tanden poetsen aan de pompbak . Jaja , ik gebruik nog washandjes 

Bij ons is fietsen 'in' op het werk, ik denk dat velen 's ochtends gewoon van uit het bed in de fietskledij kruipen.
Een douche wordt op het werk wel genomen, baas betaalt.
Een douche wordt op het werk wel genomen, baas betaalt.