5 investeringsfondsen gaan short op Dexia!
TIP
5 investeringsfondsen gaan short op Dexia!
Op binck gelezen dat 5 investeringsfondsen (4 Amerikaanse en 1 Britse) tesamen shorten op iets meer dan 30.000.000 Dexia aandelen. Geen wonder dat dexia de diepte ingaat. En ga ze maar vertellen dat onze Steve daar geen boodschap aan heeft. Leterme kan Bush en de Queen vragen in te grijpen.
Dus de aandeelhouder is een speculant. En deze shorters kunnen gewoon verder werken!
Dus de aandeelhouder is een speculant. En deze shorters kunnen gewoon verder werken!
Re: 5 investeringsfondsen gaan short op Dexia!
Hoe kunnen ze nog shorten nu het verboden is ?
Ik dacht dat men de aandelen in bezit moet hebben. Ik snap niet hoe zo'n short positie dan in zijn werk gaat.
Ik begrijp ook niet dat Euronext dit niet onderschept heeft.
Ik dacht dat men de aandelen in bezit moet hebben. Ik snap niet hoe zo'n short positie dan in zijn werk gaat.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Naked shorten is verboden; shorten met aandelen in bezit is toegelaten...Stier schreef: Hoe kunnen ze nog shorten nu het verboden is ?
Ik begrijp het systeem niet. Als je zelf aandelen in bezit hebt verlies je zelf ook op je aandelen als de koers daalt. Hoe kan je dan shorten ?
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
http://www.nrc.nl/economie/article19371 ... ds_kunstjeStier schreef: Ik begrijp het systeem niet. Als je zelf aandelen in bezit hebt verlies je zelf ook op je aandelen als de koers daalt. Hoe kan je dan shorten ?
Shorten kan men ook met geleende aandelen (kleine vergoeding). Dezelfde aandelen werden meerdere keren uitgeleend. Door het verbod op "naked" short selling, wordt dit meervoudig uitlenen mi beperkt.
De maatregelen zijn door CBFA hier uitgelegd:
Op de site van CBFA vind je ook dit interessant lijstje:
Full name of person(s) holding the disclosable short position Name of the issuer of the relevant securities Disclosable short position Date that disclosable short position was held
Highland Capital Management, LP Dexia SA 0,29% 24 september 2008
Kynikos Associates LP Dexia SA 0,16% 15 october 2008
Level Global Investors, L. P. Dexia SA 0,15% 14 october 2008
Tiger Global Management, LLC Dexia SA 0,74% 16 october 2008
Toscafund Asset Management LLP Dexia SA 0,60% 23 september 2008
Wellington Management Company, LLP Dexia SA 0,21% 09 october 2008
Ik begrijp met 'complete coverage' dat je de aandelen zelf in bezit moet hebben. Blijkbaar mag het nog steeds met geleende aandelen.Prohibition of sales without complete coverage of shares issued by the issuers listed below, and transactions in derivatives related to those issuers without complete coverage.
Obligation for qualified intermediaries to take reasonable measures to ascertain that their clients have appropriate coverage for their proposed transactions.
Anyone who holds a net economic short position which represents an economic interest in excess of 0.25% of the capital of one of the issuers listed below must report this to the CBFA and the market by any appropriate means.
Op de site van CBFA vind je ook dit interessant lijstje:
Full name of person(s) holding the disclosable short position Name of the issuer of the relevant securities Disclosable short position Date that disclosable short position was held
Highland Capital Management, LP Dexia SA 0,29% 24 september 2008
Kynikos Associates LP Dexia SA 0,16% 15 october 2008
Level Global Investors, L. P. Dexia SA 0,15% 14 october 2008
Tiger Global Management, LLC Dexia SA 0,74% 16 october 2008
Toscafund Asset Management LLP Dexia SA 0,60% 23 september 2008
Wellington Management Company, LLP Dexia SA 0,21% 09 october 2008
http://www.tijd.be/nieuws/economie-fina ... 87-600.art
Blijkbaar is het toch niet zo eenvoudig of rendabel om nog nieuwe shorts in te nemen op bv Dexia.Hefboomfondsen met bestaande short-posities hebben een streepje voor op hun concurrenten sinds het verbod op short-selling van financiële aandelen werd ingesteld. De short-posities in Britse banken brachten sinds het verbod op nieuwe shorts bijna 750 miljoen euro op.