Goud gekocht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Goud gekocht
Hier krijg ik kop noch staart aan. M.i. alweer een surrealistische reactie.Tonijnbelegger schreef: Je hebt er die indexbeleggen heel flauw vinden, maar wel mooiere rendementen hebben dan de avontuurlijke beleggers.
Irrelevant dus.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Nee, niemand moet vertrouwen hebben in mij, geen advies, iedereen zijn eigen kous.
Ik wil er enkel op wijzen dat we voor héél moeilijke tijden staan, we staan met onze neus voor de ergste crisis dat wij hier (tenzij dat er hier écht héél oude zitten) hebben meegemaakt.
En alle instrumenten die ingezet worden: online bankieren, "no cash"-kantoren, dematerialisatie van de aandelen, roep om cashloze maatschappij, ... zijn allemaal instrumenten om ons te beroven van ons bezit.
Het laatste wat ik d'er eigenlijk over te zeggen heb...![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ik wil er enkel op wijzen dat we voor héél moeilijke tijden staan, we staan met onze neus voor de ergste crisis dat wij hier (tenzij dat er hier écht héél oude zitten) hebben meegemaakt.
En alle instrumenten die ingezet worden: online bankieren, "no cash"-kantoren, dematerialisatie van de aandelen, roep om cashloze maatschappij, ... zijn allemaal instrumenten om ons te beroven van ons bezit.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Het laatste wat ik d'er eigenlijk over te zeggen heb...
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
OK, vooruit, ik zal er nog wat over nadenken, blind in het zonnetjeSpruitekop schreef:Nee, niemand moet vertrouwen hebben in mij, geen advies, iedereen zijn eigen kous.![]()
En alle instrumenten die ingezet worden: online bankieren, "no cash"-kantoren, dematerialisatie van de aandelen, roep om cashloze maatschappij, ... zijn allemaal instrumenten om ons te beroven van ons bezit.![]()
Het laatste wat ik d'er eigenlijk over te zeggen heb...
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Indexbeleggen is beleggen in ETF's, indexfondsen, die een bepaalde index zoals bv. de S&P 500 volgen.gpv1 schreef:Hier krijg ik kop noch staart aan. M.i. alweer een surrealistische reactie.Tonijnbelegger schreef: Je hebt er die indexbeleggen heel flauw vinden, maar wel mooiere rendementen hebben dan de avontuurlijke beleggers.
Irrelevant dus.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Met wat ga je voedsel en munitie kopen?karo9 schreef:OK, vooruit, ik zal er nog wat over nadenken, blind in het zonnetjeSpruitekop schreef:Nee, niemand moet vertrouwen hebben in mij, geen advies, iedereen zijn eigen kous.![]()
En alle instrumenten die ingezet worden: online bankieren, "no cash"-kantoren, dematerialisatie van de aandelen, roep om cashloze maatschappij, ... zijn allemaal instrumenten om ons te beroven van ons bezit.![]()
Het laatste wat ik d'er eigenlijk over te zeggen heb.... Maar als ik zelf ooit echt panikeer dan koop ik toch eerst voedsel en ammunitie, denk ik.
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Tonijnbelegger,
Alsof ik niet weet wat indexbeleggen is. Ik ga niet meer reageren op jouw m.i. bizarre reacties.
Alsof ik niet weet wat indexbeleggen is. Ik ga niet meer reageren op jouw m.i. bizarre reacties.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
karo9 en waar ga je munitie kopen? Heb je een wapenvergunning? ![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik denk dat ik eindelijk het verschil zie tussen Spruitekop & jou en mij.Tonijnbelegger schreef: Met wat ga je voedsel en munitie kopen?
Ik voorzie twee mogelijkheden: (1) alles loopt min of meer normaal, en je kunt -eventueel met beperkingen- nog aan je geld; en
(2) alles is naar de *@^!# .
Als ik panikeer hoop ik dat te doen terwijl we nog in het eerste stadium zitten.
Jullie voorzien precies een soort tussenstadium waar alle normale zaken zijn opgeschort (er is een bankrun, regering is afgezet, politie schiet op plunderaars,...) maar waar je nog wel rustig met een goudstuk naar de boerin kunt wandelen om tomaten te kopen.
ps Ik heb medelijden met de TS die hier een ernstige vraag kwam stellen over de prijs van goud..
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Als het toch maar is om ad hominem te antwoorden, laat je dat beter, inderdaad.gpv1 schreef:Tonijnbelegger,
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ken minstens één familie die aan goud haar leven te danken heeft. Ik denk niet dat zij hetzelfde waardeoordeel hadden over goud als jij. Indien ze geen goud hadden, waren ze een deel geweest van een statistiek.karo9 schreef:
Jullie voorzien precies een soort tussenstadium waar alle normale zaken zijn opgeschort (er is een bankrun, regering is afgezet, politie schiet op plunderaars,...) maar waar je nog wel rustig met een goudstuk naar de boerin kunt wandelen om tomaten te kopen.
Maar als het beeld van een tomaat te kopen met een stuk goud bij een boerin je doet gniffelen, is dat prima voor je. Karikaturen doen het altijd goed.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Ach laat het Spruitekop.Spruitekop schreef:karo9 en waar ga je munitie kopen? Heb je een wapenvergunning?
Overigens zijn jij en ik niet van hetzelfde oordeel over goud, alleen kan ik een deel van je verhaal volgen, in zeer beperkte mate overigens. Eerlijk gezegd geef ik gpv1 en karo9 meer gelijk dan jou, ondanks alle onbeschoftheden en emoties. Goud is nuttig als verzekering, een verzekering voor iets dat misschien nooit komt en hopelijk nooit komt.
Elk jaar geef ik duizenden € uit aan dergelijke verzekeringen van Generali, Vivium en DAS: voor mijn BA, voor mijn auto en voor mijn rechtsbijstand. Daarbij lopen de emoties nooit hoog op, iedereen vindt dat maar normaal. Maar de haat en onverdraagzaamheid tegenover iemand die een klomp goud koopt, die zal ik nooit begrijpen. Waarom er op de man moet geschopt worden omdat iemand voorzichtig is en rekening houdt met de black swans, begrijp ik niet.
Tja.
-
- Full Member
- Contacteer:
Aan de Topic Starter....
Laat even weten hoeveel je ontslag vergoeding was en hoeveel je belastingen in het totaal zijn voor 2 de jaar samen.
Iemand kan je dan vast helpen bepalen hoeveel je rendement moet zijn en of dat een realistisch rendement is.
En dan nog.... 2 jaar is wel erg kort voor een belegging. Ik zou zeggen dat 5 jaar is een minimum is voor de aandelen markt. Als ik jouw was zou ik het goud gewoon verkopen. He kan stijgen of dalen... niemand die weet wat het gaat doen. Nu heb je in principe gewoon "gewed" dat het binnen 2 jaar hoger kan staan. En al je eieren zitten in één mandje....
Als je perse het geld wil beleggen.. misschien... 40% Stoxx 600 Europe en 60% 7-10 Euro government bonds.
Maar volgens mij denk ik dat je eerder (nu nog) een loterij mentaliteit hebt dan een beleggers mentaliteit. Waarmee ik wil zeggen dat ik vermoed dat je maar een klein deel van de belastingen met het rendement van je investeringen kan betalen met een belegging van 2 jaar. Misschien beter elke maand een paar % extra van je loon opzei zetten om die belastingen te betalen.
Laat even weten hoeveel je ontslag vergoeding was en hoeveel je belastingen in het totaal zijn voor 2 de jaar samen.
Iemand kan je dan vast helpen bepalen hoeveel je rendement moet zijn en of dat een realistisch rendement is.
En dan nog.... 2 jaar is wel erg kort voor een belegging. Ik zou zeggen dat 5 jaar is een minimum is voor de aandelen markt. Als ik jouw was zou ik het goud gewoon verkopen. He kan stijgen of dalen... niemand die weet wat het gaat doen. Nu heb je in principe gewoon "gewed" dat het binnen 2 jaar hoger kan staan. En al je eieren zitten in één mandje....
Als je perse het geld wil beleggen.. misschien... 40% Stoxx 600 Europe en 60% 7-10 Euro government bonds.
Maar volgens mij denk ik dat je eerder (nu nog) een loterij mentaliteit hebt dan een beleggers mentaliteit. Waarmee ik wil zeggen dat ik vermoed dat je maar een klein deel van de belastingen met het rendement van je investeringen kan betalen met een belegging van 2 jaar. Misschien beter elke maand een paar % extra van je loon opzei zetten om die belastingen te betalen.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Bij aandelen staat het 5 jaar later meestal weer gelijk of hoger. Bij goud kan het dertig jaar duren eer je break-even zit.MountainTop schreef:
Aan Topic Starter Katje :
Stay Calm Keep Your Gold
Stay Calm Keep Your Gold