kredietkaart visa of mastercard
kredietkaart visa of mastercard
Daar ik (als student) met een aantal vrienden door rusland, wit-rusland, mongolië en uiteindelijk china ga reizen (met de trein en met het vliegtuig vanuit peking terug naar belgië kom, dit gedurende een ongeveer een maand) had ik graag geweten welk betalingsmiddel (visa en of mastercard, maestro) ik het best kan meenemen (eventueel cash geld)? Dit natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Welke kaarten kan je me aanraden?
Alvast bedankt voor het antwoord,
Alvast bedankt voor het antwoord,
Re: kredietkaart visa of mastercard
Ik ben de laatste tien jaar drie maal naar Taiwan en de volksrepubliek China geweest en éénmaal naar Japan en heb daar met mijn Mastercard Gold van ING-België nooit problemen met mijn kaart gehad!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zeker opletten voor hoge kosten. Zowel voor VISA, Mastercard als Maestro zijn er vaak kosten verbonden aan afhalen en/of betalen met kaart. Overzichtjes zijn hier te vinden:
Kortom: de enige kaart die naar mijn weten volledig gratis is om mee af te halen of te betalen is de debetkaart van Argenta (Maestro dus). Je zal die allicht wel moeten laten activeren bij je kantoor om ze te kunnen gebruiken buiten de eurozone.
Kortom: de enige kaart die naar mijn weten volledig gratis is om mee af te halen of te betalen is de debetkaart van Argenta (Maestro dus). Je zal die allicht wel moeten laten activeren bij je kantoor om ze te kunnen gebruiken buiten de eurozone.
Waar ik over spreek is enkele jaren geleden, maar ik heb wel degelijk problemen gehad toen om mijn creditcard in China te gebruiken.
Vaak werd die bij een aankoop niet herkend door de terminal in de winkels. Die zijn meestal verbonden met UNIONPAY.
Ondertussen kan het allemaal misschien wel wat beter geworden zijn daar.
Geld afhalen kon echter heel vlot. Er zijn heel veel automaten en je moet maar gewoon zien waar de sticker van Maestro of Visa of Mastercard opstaat.
Wel al eens moeilijk is de taal... Als de machine enkel in het Chinees iets vertelt heb je best iemand bij je die de taal kan lezen en begrijpen.
Voor Maestro : vergeet inderdaad niet aan je bank te vragen om de kaart beschikbaar te maken buiten de eurozone.
Kijk nog even onder de topic 'LONDEN' waar ik een vergelijking heb gemaakt tussen een hoop banken en kaarten voor betalingen in winkels buiten eurozone, net als voor geldafhaling.
londen-t18304.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaak werd die bij een aankoop niet herkend door de terminal in de winkels. Die zijn meestal verbonden met UNIONPAY.
Ondertussen kan het allemaal misschien wel wat beter geworden zijn daar.
Geld afhalen kon echter heel vlot. Er zijn heel veel automaten en je moet maar gewoon zien waar de sticker van Maestro of Visa of Mastercard opstaat.
Wel al eens moeilijk is de taal... Als de machine enkel in het Chinees iets vertelt heb je best iemand bij je die de taal kan lezen en begrijpen.
Voor Maestro : vergeet inderdaad niet aan je bank te vragen om de kaart beschikbaar te maken buiten de eurozone.
Kijk nog even onder de topic 'LONDEN' waar ik een vergelijking heb gemaakt tussen een hoop banken en kaarten voor betalingen in winkels buiten eurozone, net als voor geldafhaling.
londen-t18304.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dank voor het antwoord :-)