De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik begin te geloven dat sommige mensen er een kick van krijgen als ze kunnen schrijven hoe slecht het wel gaat.
Peter Schiff is een perma-bear. Net als Nouriel Roubini heeft hij af en toe wel gelijk (als je maar lang genoeg wacht), maar je kunt echt niet op hem vertrouwen.Spruitekop schreef:Daarnet gaf Peter Schiff op CNBC aan dat Q2 er voor de VS ook niet zo denderend gaat uitzien, en ze zullen het deze keer niet op het weer kunnen steken. Hogere uitgaven voor zorg en olieprijzen, geld dat niet wordt uitgegeven in de winkels. Daarbij komend dat Abe in Japan waarschijnlijk weer een extra rondje geld printen gaat starten gezien de inflatie van 0.2% van vorige maand weer mooi is teruggebracht naar 0.0% en Japan weer dreigt in een recessie te raken.
Vorige week gaf hij ook al aan dat de VS aan een QE4 toe is.
zo lopen er nog een paar rond: Jim Rickards. Werkt voor de Cia geloof ik en schrijft natuurlijk geregeld een onheilspellend boek, momenteel iets over currency wars.
Allen klassiek liberalen/kapitalisten vd Tea party strekking als ik me niet vergis. De huidige regering doet het volgens hen in ieder geval helemaal fout.
Allen klassiek liberalen/kapitalisten vd Tea party strekking als ik me niet vergis. De huidige regering doet het volgens hen in ieder geval helemaal fout.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Sommigen zijn zo verblind door het geld dat ze niet zien dat er iets mis gaat, elk nieuws is positief voor de beurzen ook al is het slecht nieuws. Als de economie met 0.7% daalt dan is het goed nieuws want de analisten hadden een daling van 0.8% ingecalculeerd.Yaris schreef:Ik begin te geloven dat sommige mensen er een kick van krijgen als ze kunnen schrijven hoe slecht het wel gaat.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dat wisselt: de ene periode is elk nieuws positief voor de beurzen, de andere periode is elk nieuws slecht. Als er meer jobs worden gecreëerd dan verwacht gaat het te goed met de economie en gaat Janet Yellen eerder dan verwacht de rente verhogen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik dacht dat er eerst juni op het plan stond en dat er nu sprake is van september, is dat vervroegen?
Wat je ziet is dat de economie terug op z'n gat zakt eens de QE gestopt is. Eens je iemand drugs geeft is die verslaafd en kan die niet meer functioneren zonder. Je ziet het in de VS, je ziet het in Japan, je ziet het in China... Keynes was 'n oerlul.
Wat je ziet is dat de economie terug op z'n gat zakt eens de QE gestopt is. Eens je iemand drugs geeft is die verslaafd en kan die niet meer functioneren zonder. Je ziet het in de VS, je ziet het in Japan, je ziet het in China... Keynes was 'n oerlul.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Eerst was het waarschijnlijk juni, na goede jobdata was het zeker juni maar na tegenvallende cijfers vorige maand haalden de beurzen opgelucht adem: het zal pas september zijn. De zieke is zo verslaafd geworden aan het medicijn dat hij liever ziek blijft dan geneest.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En denk maar niet dat het stijgen van de rente een oplossing zal zijn, met de massa's uitstaande schulden gaan die zeker onbetaalbaar worden, dat zijn ze nu al.
Weer typisch... wat minder nieuws uit de VS en de beurzen in Europa krijgen een fameuze tik terwijl de beurzen in de VS uiteindelijk amper bewegen.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Je bent niet alleenYaris schreef:Ik begin te geloven dat sommige mensen er een kick van krijgen als ze kunnen schrijven hoe slecht het wel gaat.
Tot nader order zitten we in een bullmarkt; wie anders oordeelt en op zijn geld (goud ?) blijft zitten, heeft zijn keuze gemaakt.
Hedgen tegen potentiële correcties is één, maar in paniek in een holletje kruipen is twee (en die heeft tot heden mooie kansen gemist).
Doet me denken aan sommige populaire websites die hun model gebaseerd hebben op negatieve artikels, en dat verkoopt, maar wie hun "wijze raad" de vorige jaren gevolgd heeft, is niet ver geraakt. Wie wil mag alle (geldige) argumenten op tafel gooien en beweren dat we een crisis naderen... maar ik zie hem persoonlijk echt niet aankomen.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
In Europa heeft de problematiek rond Griekenland veel meer gewicht; net voor het weekend is dit voor mij dé reden waarom men even loslaat.gpv1 schreef:Weer typisch... wat minder nieuws uit de VS en de beurzen in Europa krijgen een fameuze tik terwijl de beurzen in de VS uiteindelijk amper bewegen.
In de VS zijn deze seizoenscijfers beter voor het nationale beleid op korte termijn. Het kan crû klinken, maar een positieve bijstelling van het Q1-GDP kwam in dit scenario van FED-vrees veel slechter uit dan een mild negatieve.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Boompie schreef:Wie wil mag alle (geldige) argumenten op tafel gooien en beweren dat we een crisis naderen... maar ik zie hem persoonlijk echt niet aankomen.
geldige argumenten
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als de enorme stijging van de schuldenberg geen geldig argument meer is dan zijn we snel uitgepraat.