De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Nog iets concreter, graag
Want "de aarde warmt ook op", he...
Want "de aarde warmt ook op", he...
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
De schuldgraad van België ligt btw rond de 100% van het BBP...Spruitekop schreef:En denk maar niet dat het stijgen van de rente een oplossing zal zijn, met de massa's uitstaande schulden gaan die zeker onbetaalbaar worden, dat zijn ze nu al.
Correctie : ligt erboven.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
- woodpecker
- Newbie
Kleine nuance: Obama heeft deze crisis niet veroorzaakt, dat waren zijn voorgangers.gpv1 schreef:Weer typisch... wat minder nieuws uit de VS en de beurzen in Europa krijgen een fameuze tik terwijl de beurzen in de VS uiteindelijk amper bewegen.
- woodpecker
- Newbie
VS herstelt uiteraard, dips worden gekocht.
En de grote econoom die de vergelijking rond de schuldgraad onder de Amerikaanse presidenten maakte, zegt er "toevallig" niet bij dat een brood 100 jaar geleden een honderdste kostte van vandaag. Met dergelijke holle statements kan alles bewezen worden.
Kritisch zijn, zeker op wie al té kritisch lijkt
Kritisch zijn, zeker op wie al té kritisch lijkt
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
@Boompie:
Het gaat niet over 100 jaar geleden. Het zijn de 43 voorgaande VS-presidenten die samen evenveel tekort hadden op de begroting als Obama in één legislatuur.
Het gaat niet over 100 jaar geleden. Het zijn de 43 voorgaande VS-presidenten die samen evenveel tekort hadden op de begroting als Obama in één legislatuur.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sinds 1789.CarpeNoctem schreef:@Boompie:
Concreet : $1 staatsschuld in 1789 = $1 staatsschuld in 2015 ?
(voor de volledige zekerheid nog even nuanceren dat ik niet énkel 1789 bedoel he )
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het probleem is dat die dollar schuld van in 1789 nog steeds niet betaald is.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Aangezien het over zijn eerste legisatuur gaat zou je 2013 als eindpunt dienen te gebruiken. En ik betwijfel sterk of er zo'n hyperinflatie geweest is in de VS tussen 2009 en 2013 dat zijn gat in de begroting als peanuts kan omschreven worden
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
...Want die dollar is nu nog steeds een dollar waard...Spruitekop schreef:Het probleem is dat die dollar schuld van in 1789 nog steeds niet betaald is.
Als percentage van het bruto binnenlands product waren de jaren 1940-50, vooral net na de Tweede Wereldoorlog, het ergst. Toen was de schuld ongeveer 120% van het bbp, nu rond de 100%.
Zie bv http://www.tradingeconomics.com/united- ... ebt-to-gdp" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie bv http://www.tradingeconomics.com/united- ... ebt-to-gdp" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Eigenlijk moet je publieke en private schulden samen tellen om een goed overzicht te hebben gezien het altijd de burger gaat zijn die de schulden draagt. En dan ziet het er zo uit.
Mocht het een profiel uit de Tour de France zijn lopen alle renners nu naar de pot, hier is 99% euforisch. Véél klimmerspotentieel aanwezig precies.
Mocht het een profiel uit de Tour de France zijn lopen alle renners nu naar de pot, hier is 99% euforisch. Véél klimmerspotentieel aanwezig precies.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Het valt eigenlijk wel mee, zie bv
http://www.crestmontresearch.com/docs/i ... s-Debt.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zijn maar 2 pagina's, maar als je het niet wilt lezen, dit is de conclusie:
"The often cited chart reflecting a surge in Total Credit Market Debt as a % of GDP is distorted by a number of factors. One of the most significant reasons is that many families have substituted mortgage payments for rents and, without changing their costs, increased the debt ratio. Ironically, the shift built significant equity value. Further, when the long-term series is viewed on a standard logarithmic scale to show percentage gains over time, the chart becomes much less dramatic (see lower left chart). On a real basis, adjusting for inflation, the rate of growth has been relatively constant over the past 50 years (see lower right chart)."
http://www.crestmontresearch.com/docs/i ... s-Debt.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zijn maar 2 pagina's, maar als je het niet wilt lezen, dit is de conclusie:
"The often cited chart reflecting a surge in Total Credit Market Debt as a % of GDP is distorted by a number of factors. One of the most significant reasons is that many families have substituted mortgage payments for rents and, without changing their costs, increased the debt ratio. Ironically, the shift built significant equity value. Further, when the long-term series is viewed on a standard logarithmic scale to show percentage gains over time, the chart becomes much less dramatic (see lower left chart). On a real basis, adjusting for inflation, the rate of growth has been relatively constant over the past 50 years (see lower right chart)."
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad mooi uitgelegd. En alles is maar zoals je het presenteert natuurlijk. Zo'n schaalverdeling op de Y-as maakt van deze grafiek (onderaan pag 2) één van mijn favorieten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zet er anders voor de volledigheid ook de tweede grafiek bij (rechts onder).. Of iedereen kan natuurlijk ook zelf gaan kijken.
Ik vrees in ieder geval dat Spruitekop overal het glas half leeg wilt zien .. Als ik iets positiefs zeg over de Amerikaanse staatsschuld haalt Spruitekop er de andere schuldgraad bij, en als ik daar een iets vrolijker perspectief probeer aan te brengen wordt de minst flatterende grafiek nog eens bijgelicht.
Hopelijk is het morgenvroeg geen al te grote teleurstelling wanneer de zon gewoon opgaat en de wereld dus niet vergaan is.
Ik vrees in ieder geval dat Spruitekop overal het glas half leeg wilt zien .. Als ik iets positiefs zeg over de Amerikaanse staatsschuld haalt Spruitekop er de andere schuldgraad bij, en als ik daar een iets vrolijker perspectief probeer aan te brengen wordt de minst flatterende grafiek nog eens bijgelicht.
Hopelijk is het morgenvroeg geen al te grote teleurstelling wanneer de zon gewoon opgaat en de wereld dus niet vergaan is.