Poll: GSM - prepaid of abonnement
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Poll: GSM - prepaid of abonnement
Ik was Colruyt Mobile, intussen Mobistar met de goedkopere tarieven. Waar ik vrees voor heb, is dat ze die en stoemelings opeens gaan "normaliseren" na X aantal maanden/jaren.
Anders wel leuk voor mijn vrouw, haar moeder belt gratis van Mobistar naar Mobistar, zo blijft intussen mijn vaste lijn vrij voor klanten.![Cool 8)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cool.gif)
Anders wel leuk voor mijn vrouw, haar moeder belt gratis van Mobistar naar Mobistar, zo blijft intussen mijn vaste lijn vrij voor klanten.
![Cool 8)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cool.gif)
Telenet neemt base over. Daar is de krokodil bye bye goede goedkope broker.
Telenet heeft base opgekocht. Doe ik er nu goed aan om bij Base te blijven of niet?
Ik bel bijna altijd, van eender waar (reis veel) Voip.
moet je dan geen beschikking hebben over wifi?
Wel 4G (H+ te veel lag en nt aangenaam om mee te bellen)
Of gebruik je call-back via sms (en reguliere mobiele telefonieverbindingen)?
iets duurder, maar betere kwaliteit.
Of gebruik je call-back via sms (en reguliere mobiele telefonieverbindingen)?
iets duurder, maar betere kwaliteit.
Ik bel via freevoipdeal en de app mobilevoip. Elke 3 maanden betaal ik 10 euro + btw om gratis te blijven bellen, in België, en naar landen in Azië waar ik vaak reis (en van ginder naar hier). Kost 0 cent
Wanneer mogelijk uiteraard via wifi, maar 4g en 3g geven me meestal een meer dan aanvaardbare kwaliteit. Indien het moeilijk lukt gebruik ik de callback optie.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Wanneer mogelijk uiteraard via wifi, maar 4g en 3g geven me meestal een meer dan aanvaardbare kwaliteit. Indien het moeilijk lukt gebruik ik de callback optie.
Alsof dat fvd een garantie is voor kwaliteit. Al 10 jaar ervaringsdeskundige en ook actief op userbase (waar ze hetzelfde zeggen). Goedkoop, maar 0 service, en regelmatig ghost calls, echo's,...
Wel, ik ben er tevreden over, bespaart me veel geld. Af en toe is het inderdaad wat minder maar het overgrote deel van de tijd bel ik gratis met goede gesprekskwaliteit.
Maar doe vooral uw goesting, net als ik![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Userbase is een nuttige site trouwens, ben er al meerdere keren geholpen.
Maar doe vooral uw goesting, net als ik
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Userbase is een nuttige site trouwens, ben er al meerdere keren geholpen.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Bij Triiing van Tekenbeet was de kwaliteit alleszins bedroevend voor voip. Daarom niet verder gekeken hiernaar. Maar zoals savantas het doet wordt ooit de norm. Destijds Scarlet gehad en daar was het in feite ook voip (SIP), alleen betaalde je nog eens extra voor die specifieke data bovenop je surfvolume.
Ik begrijp wat je zegt. Nu ik weet dat mijn centen voor elke faktuur in de zakken van TN terecht komen, heb ik ook zin om af te haken en ergens anders klant te worden.Lowading schreef:Telenet heeft base opgekocht. Doe ik er nu goed aan om bij Base te blijven of niet?
Maar : ik heb een formule met levenslange korting wegens aangekocht via internet. En ik zou mezelf in het vel snijden als ik nu iets anders zou nemen.
Aangezien het aanbod nog niet is gewijzigd blijf ik zelf voorlopig bij Base. Met een lichte voorkeur om er weer weg te gaan, zodra ze niet meer het goedkoopste aanbod zouden hebben.
Het is echter zoals met spaarrekeningen :
Vandaag verandert er één zijn tarief en wordt goedkoper. Over 3 weken volgen de anderen stuk voor stuk.
Mijn conclusie is dat het nog het beste is om de kat even uit de boom te kijken en je mosterd te halen waar hij het goedkoopst is. In het geval van telecom is hij doorgaans overal even lekker.
Idem..savantas schreef:Ik bel bijna altijd, van eender waar (reis veel) Voip.
Ik heb de laatste tijd ook redelijk vaak gereisd. Zowel binnen Europa als naar Azie.
Voor mij komt Skype nog altijd erg goedkoop uit. Ik bel immers het meeste vanuit andere landen naar Belgie. Zelden van Belgie naar Azie en nog meer zelden Van Aziatisch land A naar Aziatisch land A.
Voor het bellen van hier naar Azie gebruiken we thuis de gratis software die er nu voorhanden is onder de vorm van Skype (gratis gesprekken van Skype naar Skype), Wechat, Yahoo, QQ etc.
Het enige wat ik vervelend vind aan het bovenstaande is dat iedereen wel iets anders gebruikt en je dus meerdere programmas moet downloaden.
Dat weegt niet op tegen de prijs.
ALS het al eens iets minder goed gaat op technisch vlak kan je dat nog bedekken met de mantel der liefde.
Wat nog niet zo lang geleden meer dan 2 euro per minuut kostte (een gesprek met iemand aan de andere kant van de wereld) is nu gratis. Een gekregen paard is altijd goed, zelfs met 2 rotte tanden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
dommel.com is anders ook niet slecht voor bepaalde profielen (weinig of geen mobiele data, veel bellen naar het buitenland).
Hier het goedkoopste (online) abonnement van Mobistar. 8 euro per maand voor 1u30 bellen en 100 sms'en. (Dat bellen is meestal quasi op of sommige maanden zit ik er iets over. Als ik aan 20 à 30 sms'en in een maand geraak is 't veel.)
Voordien was ik meestal 15 euro per maand kwijt aan prepaid (door mijn gebel), dus bij mij is een abonnement een besparing. En ik moet nooit meer stressen over "hoeveel staat er nog op mijn kaart?".
Geen smartphone, dus ook geen internet nodig.
Voor telefoon, internet en tv zitten we overigens bij Proximus. Die hebben mij wel es geprobeerd te overhalen ook mijn gsm naar hen te halen ... Maar het allergoedkoopste dat ze mij konden bieden was 10 euro per maand. Niet dus.
Voordien was ik meestal 15 euro per maand kwijt aan prepaid (door mijn gebel), dus bij mij is een abonnement een besparing. En ik moet nooit meer stressen over "hoeveel staat er nog op mijn kaart?".
Geen smartphone, dus ook geen internet nodig.
Voor telefoon, internet en tv zitten we overigens bij Proximus. Die hebben mij wel es geprobeerd te overhalen ook mijn gsm naar hen te halen ... Maar het allergoedkoopste dat ze mij konden bieden was 10 euro per maand. Niet dus.