ADVIES graag over ETHIAS-producten
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: ADVIES graag over ETHIAS-producten
Heb deze vraag aan Ethias via mail gesteld 2 dagen geleden maar nog geen antwoord.
Als ze vandaag zeggen dat het gedaan is met de bonussen gaan er veel lopen veronderstel ik.
Als ze vandaag zeggen dat het gedaan is met de bonussen gaan er veel lopen veronderstel ik.
Vandaag in Het Laatste Nieuws gelezen dat Ethias First nu helemaal naar de vaantjes gaat: er komen beheers- en uitstapkosten, maar ze moeten nog gaan kijken hoe ze het gaan doen.StevenDS001 schreef: Die jacht op extra rendement nam nog toe toen de overheid enkele jaren geleden besloot 1,1% belasting te hebben op nieuwe instroom van tak-21-producten (levensverzekeringen met gewaarborgd rendement) te belasten. Daardoor stokte de instroom van vers geld en werd de uitdaging van Ethias om met First beter te doen dan bankproducten, nog groter. Ethias zelf verdiende er geen geld aan: geen instap- en uitstapkosten en minimale beheerskosten.
De Staat is er weer in geslaagd een mooi beleggingsproduct kapot te maken. Eerst een belasting op de inleg, dan aandeelhouder worden met een blokkeringsmeerderheid en dan de kosten opdrijven...
Wat moet de staat dan doen ? Jaarlijks miljarden in Ethias stoppen zodat de first kan blijven draaien ?De Staat is er weer in geslaagd een mooi beleggingsproduct kapot te maken. Eerst een belasting op de inleg, dan aandeelhouder worden met een blokkeringsmeerderheid en dan de kosten opdrijven...
Je kan geen interest garanderen die hoger ligt dan de marktrente zonder risico. Dit moest ooit eens mislopen en dat is nu gaande: minwaarden op CDO-investeringen die Ethias deed met First geld, klanten die afhalen op slechte momenten, Dexia aandeel dat keldert, wanbestuur, ...
De problemen van Ethias Leven zijn nog niet opgelost. Als meer dan 5% van de First rekeningen wegstroomt zitten ze zwaar in de problemen. De centen van Ethias First rekeningen zitten vast in obligaties en beursgerelateerde producten. Het is nu een slechte moment om deze producten ten gelde te maken. Als klanten hun First geld opvragen kunnen ze niet anders.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
En die instap en uitstapkosten kunnen ze toch alleen maar verplichten aan nieuwe klanten veronderstel ik ??
Anders ga ik het zekere voor het onzekere nemen en mijn first daar nu weghalen.
Anders ga ik het zekere voor het onzekere nemen en mijn first daar nu weghalen.
Bestaande contracten kunnen ze niet zomaar wijzigen.
Ik zou niet overhaast te werk gaan.
Als ze uitstapkosten of hogere beheerskosten gaan aanrekenen voor bestaande contracten zijn ze verplicht om de mogelijkheid te geven kosteloos uit te stappen.
Hopelijk voor de Ethias klanten gaat Ethias hierover duidelijk communiceren. Ik vind dat ze eigenlijk al slecht zijn begonnen.
Ik zou niet overhaast te werk gaan.
Als ze uitstapkosten of hogere beheerskosten gaan aanrekenen voor bestaande contracten zijn ze verplicht om de mogelijkheid te geven kosteloos uit te stappen.
Hopelijk voor de Ethias klanten gaat Ethias hierover duidelijk communiceren. Ik vind dat ze eigenlijk al slecht zijn begonnen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Gisteren op het nieuws zei de woordvoerder dat de bestaande contracten blijven bestaan maar dat er een nieuwe first rekening komt.
maw. een nieuwe klant kan niet meer instappen in de oude first rekening. De nieuwe first rekening zal dus (hogere) in- en uitstapkosten hebben.
maw. een nieuwe klant kan niet meer instappen in de oude first rekening. De nieuwe first rekening zal dus (hogere) in- en uitstapkosten hebben.
Een vraagje over de first rekening en haar bonus. Als ik nu mijn first rekening voor 2/3 leeghaal en ik laat dus 1/3 staan. Als er dan in januari een bonus toegkend wordt, wordt dat dan toegekend aan het volledige bedrag, of enkel aan die 1/3 die ik heb laten staan?
De intrest wordt uitbetaald op het overblijvende gedeelte denk ik, op iets wat weg is is het moeilijk intrest uit te keren.
Ik bedoelde, krijg je voor die 2/3 dan bijvoorbeeld 10 maanden basisintrest, of 10 maanden basisintrest+bonus.Nicos schreef: De intrest wordt uitbetaald op het overblijvende gedeelte denk ik, op iets wat weg is is het moeilijk intrest uit te keren.
Op het moment dat je een afhaling doet, zal uw bedrag aan "intrest zonder bonus" sowieso gewijzigd zijn. Volgens mij heb je dan geen intrest meer ontvangen - dit jaar wel te verstaan - op het gedeelte dat je afhaalt. Om dit te vermijden kan je best je afhaling doen begin januari, na bekendmaking van de uiteindelijke opbrengst van uw first rekening. En aangezien we nu toch al bijna november zijn, zou ik durven aanraden om gewoon nog 2 maanden te wachten en dan eventueel uit te stappen. Je moet immers ook nog eens rekening houden met je kost van RV tenzij je kontrakt al langer dan 8 jaar loopt natuurlijk dan ben je volledig vrijgesteld van RV.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
je kan een simulatieberekening op de site uitvoeren en dan heb je meteen het antwoord.t417919 schreef: Een vraagje over de first rekening en haar bonus. Als ik nu mijn first rekening voor 2/3 leeghaal en ik laat dus 1/3 staan. Als er dan in januari een bonus toegkend wordt, wordt dat dan toegekend aan het volledige bedrag, of enkel aan die 1/3 die ik heb laten staan?
Ethias blijft de problemen opstapelen. Heeft dringend geld nodig om de lopende tak 21,23 uit te betalen.
De verzekeringen vallen buiten de gewaarborgde 100.000
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
hoe oud is uw informatie?brilleke schreef: Ethias blijft de problemen opstapelen. Heeft dringend geld nodig om de lopende tak 21,23 uit te betalen.
Volgens de laatste berichten krijgen ze 3 x € 500 000,- en de tak 21 producten zijn tot € 100 000,- gegarandeerd. First producten contracten worden nagekomen (knap hé!) en er komt een nieuwe first bij.
beste brilleke
voor uw eerste bericht kan het wel tellen ,van waar haal jij deze informatie???
de tak 21 produkten als ethias first zijn nu gewaarborgd voor 100.000 euro door de belgische staat en ethias heeft voor de besmette lift multi security van lehman ook terugbetaling gegarandeerd op vervaldag
tekst op website van ethias
w 1. Welke zijn de waarborgen voor uw geïnvesteerde spaargeld in het FIRST-gamma?
Wij bevestigen u dat Ethias het door u belegde kapitaal in het FIRST-product alsook de basisintrestvoet ervan volledig waarborgt. Wij herinneren u er tevens aan dat, zoals vermeld in uw algemene voorwaarden, de contractuele bepalingen die van toepassing zijn op uw bestaande contracten ongewijzigd blijven, onder meer wat de kosten betreft.
Deze modaliteiten gelden voor alle producten van het FIRST-gamma: FIRST Rekening, FIRST Invest, FIRST Junior, FIRST Pensioensparen en FIRST Fiscaal.
Bovendien zal het beschermingsfonds voor deposito's en financiële instrumenten - waardoor de Staat voortaan het bedrag van de deposito's zal waarborgen ten bedrage van 100.000 euro per persoon - ook de Tak 21-producten dekken die vergelijkbaar zijn met bankdeposito's: het FIRST-gamma maakt hier deel van uit.
Uw spaargeld is dus volkomen beschermd.
voor uw eerste bericht kan het wel tellen ,van waar haal jij deze informatie???
de tak 21 produkten als ethias first zijn nu gewaarborgd voor 100.000 euro door de belgische staat en ethias heeft voor de besmette lift multi security van lehman ook terugbetaling gegarandeerd op vervaldag
tekst op website van ethias
w 1. Welke zijn de waarborgen voor uw geïnvesteerde spaargeld in het FIRST-gamma?
Wij bevestigen u dat Ethias het door u belegde kapitaal in het FIRST-product alsook de basisintrestvoet ervan volledig waarborgt. Wij herinneren u er tevens aan dat, zoals vermeld in uw algemene voorwaarden, de contractuele bepalingen die van toepassing zijn op uw bestaande contracten ongewijzigd blijven, onder meer wat de kosten betreft.
Deze modaliteiten gelden voor alle producten van het FIRST-gamma: FIRST Rekening, FIRST Invest, FIRST Junior, FIRST Pensioensparen en FIRST Fiscaal.
Bovendien zal het beschermingsfonds voor deposito's en financiële instrumenten - waardoor de Staat voortaan het bedrag van de deposito's zal waarborgen ten bedrage van 100.000 euro per persoon - ook de Tak 21-producten dekken die vergelijkbaar zijn met bankdeposito's: het FIRST-gamma maakt hier deel van uit.
Uw spaargeld is dus volkomen beschermd.
Laatst gewijzigd door monte op 21 oktober 2008, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
" Ik heb reeds een FIRST. Ik heb via de media vernomen dat er uitstapkosten zullen moeten worden betaald. Is dit juist?
NEEN, er zullen geen kosten worden ingehouden door Ethias indien u uitstapt. De producten van het FIRST-gamma zijn producten van Tak 21 geregeld door de algemene voorwaarden. Deze kunnen niet eenzijdig worden gewijzigd. Bijgevolg bevestigen wij u dat de huidig geldende voorwaarden voor uw contract van toepassing blijven en zullen blijven gelden tot de initieel voorziene einddatum.
Dit sluit niet uit dat wij in de toekomst nieuwe producten in het gamma zullen ontwikkelen met andere kenmerken."
Bron en meer informatie: http://www.ethias.be/pgInt.go?pg=ETIF292
Oef!
NEEN, er zullen geen kosten worden ingehouden door Ethias indien u uitstapt. De producten van het FIRST-gamma zijn producten van Tak 21 geregeld door de algemene voorwaarden. Deze kunnen niet eenzijdig worden gewijzigd. Bijgevolg bevestigen wij u dat de huidig geldende voorwaarden voor uw contract van toepassing blijven en zullen blijven gelden tot de initieel voorziene einddatum.
Dit sluit niet uit dat wij in de toekomst nieuwe producten in het gamma zullen ontwikkelen met andere kenmerken."
Bron en meer informatie: http://www.ethias.be/pgInt.go?pg=ETIF292
Oef!
Laatst gewijzigd door Lazy op 21 oktober 2008, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.