DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
bwa, ze moeten eerst nog de speculatietaks definieren bv 6 maanden ( zoals het in luxemburg reeds lang is )
Ben er 100 % van overtuigd dat de transacties vanaf dan allemaal minstens 6 maanden en 1 dag gaan zijn ( naar analogie van de tak-21 8 jaar en 1 dag
Wie wil er nu vrijwillig zijn/ haar geld afstaan aan de nutteloze belgische regering ?
Ze weten ook wel dat iedereen gaat anticiperen op zulke taksen zodat enkel hun buurman geacht wordt die taks te moeten betalen en zij niet omdat ze bv. reeds vroeger al eens belast zijn geweest op het geld waar ze al dan niet hard hebben voor moeten werken ( bv als huisjesmelker of licentiaat/master in de belastingonduiking )
Ben er 100 % van overtuigd dat de transacties vanaf dan allemaal minstens 6 maanden en 1 dag gaan zijn ( naar analogie van de tak-21 8 jaar en 1 dag
Wie wil er nu vrijwillig zijn/ haar geld afstaan aan de nutteloze belgische regering ?
Ze weten ook wel dat iedereen gaat anticiperen op zulke taksen zodat enkel hun buurman geacht wordt die taks te moeten betalen en zij niet omdat ze bv. reeds vroeger al eens belast zijn geweest op het geld waar ze al dan niet hard hebben voor moeten werken ( bv als huisjesmelker of licentiaat/master in de belastingonduiking )
- woodpecker
- Newbie
Volledig mee ééns.paul schreef:bwa, ze moeten eerst nog de speculatietaks definieren bv 6 maanden ( zoals het in luxemburg reeds lang is )
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Voor beleggende KMO-vennootschappen is er al lang speculatietaks van 25,75% op de meerwaarde van aandelen of DBI-beveks die minder dan 1 jaar in portefeuille gehouden werden.paul schreef:bwa, ze moeten eerst nog de speculatietaks definieren bv 6 maanden ( zoals het in luxemburg reeds lang is )
Het addertje onder het gras bij De Giro is dat ze je bij een custody (niet-uitleen) account kosten aanrekenen op je dividenden:
Dividend verwerking € 1,00 + 3,00% van dividend (maximaal 10,00%)
Coupon verwerking € 1,00 + 0,10% van coupon (maximaal 10,00%)
zie p.3: https://www.degiro.nl/data/pdf/Tarieven ... USTODY.pdf
Ik heb het nog niet berekend maar als je 3% op je dividenden moet betalen, blijven ze dan goedkoper dan bvb Keytrade? En wat is die max 10%?
Ik zit zelf momenteel nog bij PNB en dacht aan een account bij Keytrade, Bolero, Binkbank of De Giro maar ben er nog niet uit welke de beste voorwaarden geeft. Mijn vader gebruikt Keytrade en zegt dat de interface goed is, maar is dat bij al die online brokers niet een beetje hetzelfde?
Ik heb het nog niet berekend maar als je 3% op je dividenden moet betalen, blijven ze dan goedkoper dan bvb Keytrade? En wat is die max 10%?
Ik zit zelf momenteel nog bij PNB en dacht aan een account bij Keytrade, Bolero, Binkbank of De Giro maar ben er nog niet uit welke de beste voorwaarden geeft. Mijn vader gebruikt Keytrade en zegt dat de interface goed is, maar is dat bij al die online brokers niet een beetje hetzelfde?
+1paul schreef:bwa, ze moeten eerst nog de speculatietaks definieren bv 6 maanden ( zoals het in luxemburg reeds lang is )
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Ik denk dat die 10% een limiet is zodat de kosten niet te hoog oplopen als je met kleine bedragen werkt, dus dat die 1EUR + 3% maximaal 10% van het dividend kan bedragen. Voor het zeker te weten zou je het eens moeten navragen bij DeGiro.Mark01 schreef:Het addertje onder het gras bij De Giro is dat ze je bij een custody (niet-uitleen) account kosten aanrekenen op je dividenden:
Maar bij aandelen met enige waarde vraag ik wel af of zo'n 3% op je dividend niet duurder uitkomt dan de instap bij andere brokers zoals Keytrade? Ook Bolero neemt 2% op dividend dacht ik.. veranderd dat het plaatje niet van "spotgoedkope" broker?ThomasDM schreef:Ik denk dat die 10% een limiet is zodat de kosten niet te hoog oplopen als je met kleine bedragen werkt, dus dat die 1EUR + 3% maximaal 10% van het dividend kan bedragen. Voor het zeker te weten zou je het eens moeten navragen bij DeGiro.Mark01 schreef:Het addertje onder het gras bij De Giro is dat ze je bij een custody (niet-uitleen) account kosten aanrekenen op je dividenden:
Of waarom zou je nog voor een andere broker zoals Keytrade, BB of Bolero kiezen als DeGiro zoveel goedkoper is?
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou zeggen: reken het zelf eens uit.Mark01 schreef: Ik heb het nog niet berekend maar als je 3% op je dividenden moet betalen, blijven ze dan goedkoper dan bvb Keytrade? En wat is die max 10%?
En als je dat niet wil, neem dan een gewoon account en plaats op je aandelen zo'n belachelijk hoge limiet die toch niet uitgevoerd wordt. Eenmaal in de markt, kunnen ze die effecten gewoon niet meer uitlenen.
Maar goed.. wat is nu de conclusie van deze thread.. is DeGiro echt zo goedkoop en zijn diegene die bij Keytrade, etc.. kiezen gewoon dom?Tonijnbelegger schreef:Ik zou zeggen: reken het zelf eens uit.Mark01 schreef: Ik heb het nog niet berekend maar als je 3% op je dividenden moet betalen, blijven ze dan goedkoper dan bvb Keytrade? En wat is die max 10%?
En als je dat niet wil, neem dan een gewoon account en plaats op je aandelen zo'n belachelijk hoge limiet die toch niet uitgevoerd wordt. Eenmaal in de markt, kunnen ze die effecten gewoon niet meer uitlenen.
Ja, DeGiro biedt geen realtime koersen bij Custody maar die vind je zelfs gratis bij Goolge Finance en voor "het advies" of "de service" kies je toch ook geen pure online broker.
Als DeGiro écht zoveel voordeliger is zou toch bijna iedereen bij hen een rekening hebben.
De overgrote meerderheid van de Belgen zit gewoon bij een grootbank. Het Spaargids-publiek is niet representatief voor België, gelukkig. DeGiro is niet heel goedkoop, het zijn de andere die schandalig duur zijn. DeGiro heeft een winstmarge van meer dan 100% op transacties.
Ik had het zelfs niet eens over de meerderheid vd belgen die idd bij een grootbank zitten.. maar hier op dit forum denk ik dat de meesten bij BB of Keytrade zitten en niet DG.. ik denk vooral dat die 3% op dividend het hem doet.. heeft niemand anders dat in deze thread opgemerkt aangaande de voorwaarden van DeGiro?jens_dev schreef:De overgrote meerderheid van de Belgen zit gewoon bij een grootbank. Het Spaargids-publiek is niet representatief voor België, gelukkig. DeGiro is niet heel goedkoop, het zijn de andere die schandalig duur zijn. DeGiro heeft een winstmarge van meer dan 100% op transacties.
Mij was het opgevallen omdat De Belegger ernaar verwees maar dacht niet dat anderen in deze thread dit was opgevallen of vergis ik mij. Dus waar Keytrade etc.. een hogere instap maar geen % op dividend vragen, dit door DG omgekeerd gedaan wordt met hetzelfde resultaat.. zie anders niet waarom niet iedereen hier naar DG al is overgestapt.. €2 ipv €15 voor een order is toch de moeite als je af en toe eens belegt.
Ik heb beide. BB voor mijn veeleer BeNe-aandelen die ik lang bijhoud (hoofdbank voor aandelen), DeGiro voor aandelen op kleinere Europese beurzen of voor de VS en af en toe voor een iets snellere trade. Nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen. Er is vooralsnog ook geen beurstaks, al zal dat poortje vroeg of laat wel gesloten worden.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
https://www.google.com/googlefinance/di ... /#realtime" onclick="window.open(this.href);return false;Mark01 schreef: Ja, DeGiro biedt geen realtime koersen bij Custody maar die vind je zelfs gratis bij Goolge Finance en voor "het advies" of "de service" kies je toch ook geen pure online broker.
Dus niet allemaal realtime.
Dat is niet enkel een kwestie van "goedkoop", het is ook een kwestie van vertrouwen en ook van kwaliteit. Als uw redenering hout zou snijden, zou iedereen in de Aldi zijn inkopen doen. De kwaliteit is duidelijk minder bij DeGiro: je moet zelf dividenden gaan aangeven, de support is niet allesomvattend en als je niet oppast, worden je effecten uitgeleend zonder dat je hier eigenlijk een adequate vergoeding voor krijgt (zo vernam ik op dit forum dat Lynx je hier wel voor "beloond"). Veel vertrouwen heb ik er ook nog niet in, misschien ten onrechte maar het is er niet.Als DeGiro écht zoveel voordeliger is zou toch bijna iedereen bij hen een rekening hebben.
Bovendien wordt een product niet onmiddellijk door iedereen omarmd, dat vraagt tijd. Volgens de innovatietheorie van Rogers accepteert slechts een beperkt groepje innovators een nieuw product, terwijl de meerderheid afwacht. Als je weet dat slechts 14% van de beleggers dat doet via een online bank, dan kan je eigenlijk niet anders dan concluderen dat zelfs het fenomeen "internetbank" nog maar in de fase is van de early adopters, wat zou een prijsbreker als DeGiro dan doen bij de meerderheid?
Het is alleszins interessant dat DeGiro bestaat, aangezien het succes van dit bedrijf ervoor zou kunnen zorgden dat andere brokers hun prijzen gaan verlagen. Absoluut geen slechte zaak, want transactiekosten vreten aan het rendement en maken dat veel beleggers te laat aan "cut your losses" doen: men doet effecten niet graag weg met verlies en dan komen er nog eens transactiekosten bij die dat verlies verergeren.
Tonijnbelegger schreef:https://www.google.com/googlefinance/di ... /#realtime" onclick="window.open(this.href);return false;Mark01 schreef: Ja, DeGiro biedt geen realtime koersen bij Custody maar die vind je zelfs gratis bij Goolge Finance en voor "het advies" of "de service" kies je toch ook geen pure online broker.
Dus niet allemaal realtime.
Dat is niet enkel een kwestie van "goedkoop", het is ook een kwestie van vertrouwen en ook van kwaliteit. Als uw redenering hout zou snijden, zou iedereen in de Aldi zijn inkopen doen. De kwaliteit is duidelijk minder bij DeGiro: je moet zelf dividenden gaan aangeven, de support is niet allesomvattend en als je niet oppast, worden je effecten uitgeleend zonder dat je hier eigenlijk een adequate vergoeding voor krijgt (zo vernam ik op dit forum dat Lynx je hier wel voor "beloond"). Veel vertrouwen heb ik er ook nog niet in, misschien ten onrechte maar het is er niet.Als DeGiro écht zoveel voordeliger is zou toch bijna iedereen bij hen een rekening hebben.
Bovendien wordt een product niet onmiddellijk door iedereen omarmd, dat vraagt tijd. Volgens de innovatietheorie van Rogers accepteert slechts een beperkt groepje innovators een nieuw product, terwijl de meerderheid afwacht. Als je weet dat slechts 14% van de beleggers dat doet via een online bank, dan kan je eigenlijk niet anders dan concluderen dat zelfs het fenomeen "internetbank" nog maar in de fase is van de early adopters, wat zou een prijsbreker als DeGiro dan doen bij de meerderheid?
Het is alleszins interessant dat DeGiro bestaat, aangezien het succes van dit bedrijf ervoor zou kunnen zorgden dat andere brokers hun prijzen gaan verlagen. Absoluut geen slechte zaak, want transactiekosten vreten aan het rendement en maken dat veel beleggers te laat aan "cut your losses" doen: men doet effecten niet graag weg met verlies en dan komen er nog eens transactiekosten bij die dat verlies verergeren.
Realtime koersen heb je niet nodig bij de Giro. Je opent bij binck een rekening zonder er iets op te zetten en zet beide brokers gelijktijdig open, zo zijn de realtimee koersen slechts een muisklik ver en gratis
Toch knap dat Google Finance gratis realtime stream geeft van Euronext en de meeste anderen dacht ik.Tonijnbelegger schreef:https://www.google.com/googlefinance/di ... /#realtime
Dus niet allemaal realtime
Bij Keytrade moet je minstens 3 transacties per maand doen en ben niet zeker of het streamt (dat je refresh moet duwen)
Tiens, zijn de koersen op De Tijd in realtime of 15 minuten delay?