Intervest Offices and Warehouses - IO & W
TIP
Re: Intervest Offices and Warehouses - IO & W
Heb INTO wat laten doen de laatste maanden, de dividenden waren al weg voor 2014 en er komt wat verwatering aan.
Dus, voor mij staat deze op: "opvolgen"
Dus, voor mij staat deze op: "opvolgen"
Ik hou het op een geleidelijke stijging (nog altijd zwak in de kantorenmarkt) van het dividend maar ik ga mee met de kapitaalsverhoging.Gerhard38 schreef:... zit een redelijke stijging van het dividend er in voor 2015.
Voor mijn beurt gesproken. Slotkoers gisteren €23.82 goedkoper dan de voorgestelde koers €24.15 van het nieuwe aandeel. Nog even de kat uit de boom kijken.Belca2 schreef:...maar ik ga mee met de kapitaalsverhoging.
@Belca, acht jij INTO nog koopwaardig?
of zijn vastgoedbevaks minder interessant, nu er beweging komt in de rente.
of zijn vastgoedbevaks minder interessant, nu er beweging komt in de rente.
@Jhn: Ik koop in ieder geval bij. Maar het is nu minder duidelijk of ik het rechtstreeks via de beurs ofwel via het keuzedividend doe. Vermoedelijk zal de koers van het aandeel rond die van het keuzeaandeel blijven schommelen en wordt het dus een kwestie om de transactie en beurskosten goed af te wegen. En hier heb ik voorlopig nog geen zicht op.
In de huidige omstandigheden zal de omruiling vermoedelijk geen succes worden en zal de verwatering beperkt blijven. De stijgende rent heeft technisch gezien dit jaar geen impact voor IO&W, gezien hun financiering voor 2015 reeds volledig rond is. Maar je weet hoe het gaat op de beurs: emotioneel kuddegedrag overheerst. Dit zal de koersen nog een tijdje onder druk zetten (maar dat geldt voor alle GVVs).
In de huidige omstandigheden zal de omruiling vermoedelijk geen succes worden en zal de verwatering beperkt blijven. De stijgende rent heeft technisch gezien dit jaar geen impact voor IO&W, gezien hun financiering voor 2015 reeds volledig rond is. Maar je weet hoe het gaat op de beurs: emotioneel kuddegedrag overheerst. Dit zal de koersen nog een tijdje onder druk zetten (maar dat geldt voor alle GVVs).
gisteren -5,5% enig idee waarom?
Komt puur door dat rente verhaal?
Komt puur door dat rente verhaal?
Gisteren zijn rond 11:35 plots 3K aandelen verhandeld. Iemand die geld nodig had? Ik vermoed dat de plotse daling dat dit teweegbracht enkele StopLosses zijn afgegaan met een verdere daling tot gevolg. Het orderboek aan de verkoopzijde op dit ogenblik laat vermoeden dat we vrij snel terug naar de €23.50 à €24 zullen gaan.
Oeps! slotkoers vandaag €22.80. Ziet er naar uit dat ik eieren voor mijn geld zal kiezen. Nog enkele dagen geduld.Belca2 schreef:... Het orderboek aan de verkoopzijde op dit ogenblik laat vermoeden dat we vrij snel terug naar de €23.50 à €24 zullen gaan.
Slotkoers gisteren €23.35. Aandeel via keuzedividend: €24.15
Keuze was rap gemaakt.
Ik ben nu toch benieuwd naar wat de referentie aandeelhouders gedaan hebben.
Ik heb het aantal aandelen dat ik normaal via keuze zou verkrijgen gewoon op de beurs gekocht.
Alhoewel het als laatste staat op mijn lijst van GVVs, blijf ik voorzichtig positief voor het aandeel. Ik denk zelfs dat er dit jaar een (lichte) dividend verhoging in zit, wat een onmiddellijk effect op die ranking zou uitoefenen.
Keuze was rap gemaakt.
Ik ben nu toch benieuwd naar wat de referentie aandeelhouders gedaan hebben.
Ik heb het aantal aandelen dat ik normaal via keuze zou verkrijgen gewoon op de beurs gekocht.
Alhoewel het als laatste staat op mijn lijst van GVVs, blijf ik voorzichtig positief voor het aandeel. Ik denk zelfs dat er dit jaar een (lichte) dividend verhoging in zit, wat een onmiddellijk effect op die ranking zou uitoefenen.
Ik heb vorige week ook wat aandelen Intervest O&W bijgekocht ipv van deze te kiezen bij het keuzedividend. Ik heb er zelfs nog wat meer gekocht dan waar ik recht op had bij het keuzedividend en door dit meeraantal daalde mijn aankoopprijs met kosten inbegrepen nog, gezien de vaste transactiekost die ik bij mijn bank moet betalen... Uiteindelijke aankoopprijs per aandeel met transactiekost verrekend: 23,30€ en dus ook hier duidelijk beter dan voor de aandelen te opteren bij het keuzedividend...
Ze hebben hun rechten voor minder dan 1/3 uitgeoefend.Belca2 schreef:...Ik ben nu toch benieuwd naar wat de referentie aandeelhouders gedaan hebben....
Ik vermoed dat geen van de private aandeelhouders hierop ingetekend heeft.
De verwatering blijft dus beperkt.
persbericht
Bolero Blog:
Nieuwe Steen Invest verkoopt zijn 50% belang in Intervest Offices
Nieuwe Steen Invest gaat zijn 50% belang in Intervest Offices & Warehouses verkopen en doet dat in stijl. Het gooit vandaag tussen de 4,06 en 5,68 miljoen aandelen op de markt aan 19,5 euro, een korting van 12% ten opzichte van de slotkoers van gisteren.
Dat is goed voor ongeveer 25% tot 35% van de uitstaande aandelen, maar op korte termijn natuurlijk iets minder goed voor de bestaande aandeelhouders.
gaan ze dat laten gebeuren of gaan ze het schorsen?
Er gebeurt nu een accelerated bookbuilding. Koers blijft geschorst. Je kan moeilijk 5 miljoen aandelen op de markt gooien terwijl het gemiddeld dagvolume 6.000 aandelen is. Wel stevige korting op een reeds fors gedaald aandeel.
INTO op de watchlist zetten