Site MeDirect
Site MeDirect
Ik ben nu een goede week klant van MeDirect, dus echt lang gebruik ik de site nog niet.
Maar man, hoe traag kan je een site maken? Op deze moment (di 17u03) duurde het enorm lang om in te loggen en kan ik niet aan mijn berichten (foutmelding dat de pagina niet bestaat en onmogelijk om terug te keren).
Over het inloggen kan men nog discussiëren, maar je moet echt veel ingeven.
Maar man, hoe traag kan je een site maken? Op deze moment (di 17u03) duurde het enorm lang om in te loggen en kan ik niet aan mijn berichten (foutmelding dat de pagina niet bestaat en onmogelijk om terug te keren).
Re: Site MeDirect
Beste hansv,
Onze excuses voor het ongemak. We ondervonden daarnet verbindingsproblemen met onze website, waardoor het kon zijn dat deze trager reageerde of tijdelijk niet bereikbaar was.
Inmiddels is de verbinding hersteld en zou u weer volledige toegang moeten hebben.
Onze excuses voor het ongemak. We ondervonden daarnet verbindingsproblemen met onze website, waardoor het kon zijn dat deze trager reageerde of tijdelijk niet bereikbaar was.
Inmiddels is de verbinding hersteld en zou u weer volledige toegang moeten hebben.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik overweeg ook MeDirect.. is de site ondertussen terug snel zoals bij andere brokers? En wat het inloggen betreft, welke stappen moet je daar precies voor doen omdat je zegt dat je veel moet ingeven. Ook, worden orders bevestigd via gsm of een rekenmachine?hansv schreef:Ik ben nu een goede week klant van MeDirect, dus echt lang gebruik ik de site nog niet.
Misschien dat anderen en Fortuneo zelf hier ook kunnen op reageren. Alvast bedankt.
Om te kunnen inloggen moet je volgende gegevens invullen:
- gebruikersnaam
- achternaam
- 1 antwoord geven op 1 van je eigen vragen
- paswoord
- een cijfer uit je gekozen pincode (bv "Selecteer 5e cijfer van uw PIN: ")
- gebruikersnaam
- achternaam
- paswoord
Dank voor de reply. Ben je zeker dat er geen eenvoudigere manier is om in te loggen bvb met GSM of met een "rekenmachine" die ze je geven, want lijkt mij idd wel zeer omslachtig. Is "paswoord" overigens hetzelfde als "pincode".. dus dat je eerst je volledige pincode moet geven en dan nog erbij een cijfer van die pincode dat zij vragen?hansv schreef:Om te kunnen inloggen moet je volgende gegevens invullen:
- gebruikersnaam
- achternaam
- paswoord
Kan je misschien ook in je eerste post de topic veranderen naar bvb "Omslachtig inloggen MeDirect" zodat meer mensen het zullen vinden en MeDirect misschien ook nog eens zal reageren. Ik begrijp niet waarom ze niet minstens alleen met GSM inloggen hebben ergens in de instellingen.
Ik kan niet geloven dat je dat allemaal moet doen iedere keer als je wil inloggen. Dat lijkt meer op de identificatieprocedure voor de president van Amerika om kernraketten te kunnen afvuren op Rusland.
Nouja en toch is het zo, ik kan het bevestigen
Ik vind dat ook niet echt een probleem, ergens boezemt het een gevoel van veiligheid in. Wanneer ik al dan niet een order van pakweg 5.000 euro wil plaatsen, dan is mijn eerste prioriteit dat dat in een veilige omgeving gebeurt, en niet dat ik het met één "swipe" uitgevoerd krijg. Het duurt ook maar een minuutje he, die gegevens invoeren.
Ik vind dat ook niet echt een probleem, ergens boezemt het een gevoel van veiligheid in. Wanneer ik al dan niet een order van pakweg 5.000 euro wil plaatsen, dan is mijn eerste prioriteit dat dat in een veilige omgeving gebeurt, en niet dat ik het met één "swipe" uitgevoerd krijg. Het duurt ook maar een minuutje he, die gegevens invoeren.
Dat hoef je ook niet. Dingen in twijfels stellen mag je doen. Maar controleer het dan eerst even.Yaris schreef:Ik kan niet geloven dat je dat allemaal moet doen .
Neen, want dat was slechts een opmerking, niet mijn initiële vraag in dit topic.Mark01 schreef: Kan je misschien ook in je eerste post de topic veranderen naar bvb "Omslachtig inloggen MeDirect" n.
Heb je al eens gekeken in de instellingen of er geen andere inlog mogelijk is met dus alleen gsm.. vaak is dit niet standaard maar voor het gemak wel mogelijk (en in theorie minder veilig) zoals bij Keytrade dacht ikhansv schreef:Dat hoef je ook niet. Dingen in twijfels stellen mag je doen. Maar controleer het dan eerst even.Yaris schreef:Ik kan niet geloven dat je dat allemaal moet doen .
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Da's toch echt niet veel werk? Gaat sneller dan het bakje zoeken en de bankkaart insteken
Het systeem van MeDirect is niet alleen omslachtig, qua beveiligingsniveau vertoont het een aantal zwaktes. Met name omdat er gevraagd wordt naar lievelingskleur, naam huisdier of favoriete vakantiebestemming (of iets dergelijks, ik doe het even uit m'n hoofd). Dat zijn gegevens die in principe te ontfutselen zijn via 'derden' en dus niet strikt persoonlijk zijn. Dat zou men beter schrappen.
Naturlijk weet ik ook wel dat je in plaats van 'lievelingskleur' ook 'straat van mijn favoriete bakker' kan lezen, maar dan moet je nog een mnemotechnisch middeltje vinden om 'kleur' met 'bakker' te verbinden.
De inlogprocedure van Keytrade is dan wel een stuk eenvoudiger, en door gebruik te maken van een tijdsgebonden code ook veiliger. Voor mijn part zouden die tijdsgebonden codes door de wetgever verplicht moeten worden. MeDirect bespaart hier op een punt waarop beter niet bespaard wordt.
Naturlijk weet ik ook wel dat je in plaats van 'lievelingskleur' ook 'straat van mijn favoriete bakker' kan lezen, maar dan moet je nog een mnemotechnisch middeltje vinden om 'kleur' met 'bakker' te verbinden.
De inlogprocedure van Keytrade is dan wel een stuk eenvoudiger, en door gebruik te maken van een tijdsgebonden code ook veiliger. Voor mijn part zouden die tijdsgebonden codes door de wetgever verplicht moeten worden. MeDirect bespaart hier op een punt waarop beter niet bespaard wordt.
Als ik die vragen om in te loggen juist interpreteer zijn het steeds vaste gegevens, geen code door een digipass gegenereerd of zo. Een hacker die je volgt zal dan na enkele keren je antwoorden, wachtwoord en pincode toch kennen?
Medirect werkt ook nog met een gekoppelde rekening.
http://www.medirectbank.be/nl-be/suppor ... lde-vragen#" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.medirectbank.be/nl-be/suppor ... lde-vragen#" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat van die gekoppelde rekening is correct, maar dat neemt niet weg dat een hacker behoorlijk wat schade kan berokkenen. Eens men toegang heeft tot de rekeningen, kan er bijvoorbeeld redelijk 'vrij' met de effectenrekening 'gespeeld' worden. Er valt misschien niets 'direct' te rapen voor een boef, maar wanneer het doel er louter in bestaat schade te berokkenen, ligt weinig in de weg.
Die gekoppelde rekening is sowieso een zwaktebod: een bankinstelling moet er voor zorgen dat niemand ongeautoriseerd toegang kan krijgen tot persoonlijke gegevens van welke aard dan ook.
Om die reden gebruik ik MeDirect dan ook niet, net zo min als PSA, die er in geslaagd zijn om de klantengegevens op straat te gooien. Ik test alle banksystemen graag uit, maar als het mij niet aanstaat, blijft het bij een initieel 'proberen'. Al mogen ze steeds proberen hun systemen te verbeteren tot een aanvaardbaar niveau - ik geef iedereen graag meer dan één kans.
Die gekoppelde rekening is sowieso een zwaktebod: een bankinstelling moet er voor zorgen dat niemand ongeautoriseerd toegang kan krijgen tot persoonlijke gegevens van welke aard dan ook.
Om die reden gebruik ik MeDirect dan ook niet, net zo min als PSA, die er in geslaagd zijn om de klantengegevens op straat te gooien. Ik test alle banksystemen graag uit, maar als het mij niet aanstaat, blijft het bij een initieel 'proberen'. Al mogen ze steeds proberen hun systemen te verbeteren tot een aanvaardbaar niveau - ik geef iedereen graag meer dan één kans.
Voor spaarbanken die geen zichtrekening aanbieden, is het een goedkope manier om een extra beveiliging te voorzien.johann schreef:Die gekoppelde rekening is sowieso een zwaktebod: een bankinstelling moet er voor zorgen dat niemand ongeautoriseerd toegang kan krijgen tot persoonlijke gegevens van welke aard dan ook.
Bedoel je dit?Om die reden gebruik ik MeDirect dan ook niet, net zo min als PSA, die er in geslaagd zijn om de klantengegevens op straat te gooien.
https://www.spaargids.be/sparen/psa-ban ... abbel.html" onclick="window.open(this.href);return false;