De Beurs vandaag
TIP
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
US DATA: May durable goods orders -1.8% (down in 3 of last 4 mos), ex transport +0.5% (up in 2 of last 3 mos), ex defense -2.1%. These are about as expected. NDCG orders ex aircraft +0.4%, but were -$576m NSA. Nondef aircraft orders were -35.3%; Boeing Corp reported 11 orders vs 37 in Apr. Paris air show orders were strong and soon should appear. Electronics orders at -0.4% were the other weak element. Shipments -0.1%, inventories -0.2%, showing mfg remains in the doldrums.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Geen geldinjectie geen groei.
En dan moeten we nog rekening houden met het schaliegas waarbij voor elke extra dollar in GDP er $4,15 aan schulden gemaakt worden.
Groei in de tabellen laten optekenen heeft z'n prijs.
US DATA: Q1 GDP revision -0.2%, about as expected, a 1/2 pt up-revision. ...
24. June 2015 14:30:07
US DATA: Q1 GDP revision -0.2%, about as expected, a 1/2 pt up-revision.
PCE's better advance reflects higher retail sales for restaurants & more
transport and nonprofit services in QSS, in new data. Annual rev's are
due July 30 so the number still could be altered. But it confirms winter
slowdown that has since reversed.
GDP Components Q2:14 Q3:14 Q4:14 Q1:15p Q1:15-r1 Q1:15-r2
GDP +4.6% +5.0% +2.2% +0.2% -0.7% -0.2%
Real Final Sales 3.2 5.0 2.3 -0.5 -1.1 -0.6
PCE 2.5 3.2 4.4 1.9 1.8 2.1
Nonres Fixed Inv 9.7 8.9 4.7 -3.4 -2.8 -2.0
Res Fixed Inv 8.8 3.2 3.8 1.3 5.0 6.5
Net Exprt Contrb cut 0.34 add 0.78 cut 1.03 cut 1.25 cut 1.90 cut 1.89
Inventory Contrb add 1.42 cut 0.03 cut 0.10 add 0.74 add 0.33 add 0.45
En dan moeten we nog rekening houden met het schaliegas waarbij voor elke extra dollar in GDP er $4,15 aan schulden gemaakt worden.
Groei in de tabellen laten optekenen heeft z'n prijs.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Grootwarenhuisketen Debenhams gaat vandaag 2,64% lager in afwachting van een omzet-update morgen. Hopelijk valt het cijfer mee en kan de koers weer hoger. Zou graag verkopen rond de 100-105p.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Net zoals Yaris een half leeg glas eerder als half vol ziet, heb ik hier toch moeite om iets erg negatiefs te zien.Spruitekop schreef:...US DATA: Q1 GDP revision -0.2%, about as expected, a 1/2 pt up-revision.
PCE's better advance reflects higher retail sales for restaurants & more transport and nonprofit services in QSS, in new data. Annual rev's are due July 30 so the number still could be altered. But it confirms winter slowdown that has since reversed.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
We maken verlies maar het is minder dan vorige keer dus het gaat goed.
Wat we in deze cijfers zien is dat het alleen maar omhoog gaat ('14) als er geld in gepompt wordt, en er wordt meer geld in gepompt dan dat er uit gaat.
Vergelijk het met een zinkend schip dat waarbij je -mits de pompen draaien- meer water kunnen hozen dan dat er binnen stroomt. Stoppen de pompen dan krijgen we steeds meer water binnen. Enkel kosten de pompen (QE) geld wat we later gaan moeten betalen.
Zonder QE boert dat 'fantastische VS' achteruit. Dat is het enige wat ik daar objectief kan uit opmaken, of de cijfers achteraf nu worden bijgesteld (omhoog of omlaag) maakt geen verschil.
Wat we in deze cijfers zien is dat het alleen maar omhoog gaat ('14) als er geld in gepompt wordt, en er wordt meer geld in gepompt dan dat er uit gaat.
Vergelijk het met een zinkend schip dat waarbij je -mits de pompen draaien- meer water kunnen hozen dan dat er binnen stroomt. Stoppen de pompen dan krijgen we steeds meer water binnen. Enkel kosten de pompen (QE) geld wat we later gaan moeten betalen.
Zonder QE boert dat 'fantastische VS' achteruit. Dat is het enige wat ik daar objectief kan uit opmaken, of de cijfers achteraf nu worden bijgesteld (omhoog of omlaag) maakt geen verschil.
@Spruitekop : de economie draait nu eenmaal volgens de omstandigheden en in de context van dat moment. Beleggers en professionele investeerders zien de laatste jaren redenen om de actuele rapporten in de VS als positief te erkennen en daarom de indexen omhoog te trekken, mede omdat er nog steeds goeie signalen toe zijn; dat is m.i. waar dit topic over gaat.
Je kan dagelijks her en der factoren benoemen die aanleiding geven tot (terechte of onterechte) ongerustheid. Net zoals je andere factoren kan aangeven die positieve signalen uitzenden.
Waarom jij een vendetta voert tegen alles wat ook maar positief kan ruiken, ontgaat me. Het staat je uiteraard vrij.
Feit is wel dat er nog steeds veel winsten geboekt worden en dat het fundamenteel-economisch echt niet zo'n desastreuze situatie is. Velen hebben de laatste jaren/maanden mooie opbrengsten binnengehaald, en zullen dat naar waarschijnlijkheid ook de komende periode doen. Wie het -zoals jij- niet vertrouwt blijft beter op een afstand staan, ten koste van de meeropbrengst. Maar om daarom alles publiekelijk gitzwart te zien is m.i. wel een extreem standpunt dat pas zal bewezen worden als ze inderdaad ook binnenkort aanleiding geven tot beursdrama's. Totnogtoe is dat toch al even geleden, ondanks al je waarschuwingen.
Het concreet probleem dat ik erin zie is dat je potentieel nieuwe beleggers hiermee erg kan afschrikken. Klopt, achteraf gezien, jouw perceptie niet, dan is dat erg jammer voor hen die al hun spaargeld op spaarrekeningen lieten staan.
Realistisch zijn is een must in de economische wereld, naïviteit is bijzonder gevaarlijk, maar extreme (positieve of negatieve) meningen geven meestal niet die realiteit weer.
Carl
Je kan dagelijks her en der factoren benoemen die aanleiding geven tot (terechte of onterechte) ongerustheid. Net zoals je andere factoren kan aangeven die positieve signalen uitzenden.
Waarom jij een vendetta voert tegen alles wat ook maar positief kan ruiken, ontgaat me. Het staat je uiteraard vrij.
Feit is wel dat er nog steeds veel winsten geboekt worden en dat het fundamenteel-economisch echt niet zo'n desastreuze situatie is. Velen hebben de laatste jaren/maanden mooie opbrengsten binnengehaald, en zullen dat naar waarschijnlijkheid ook de komende periode doen. Wie het -zoals jij- niet vertrouwt blijft beter op een afstand staan, ten koste van de meeropbrengst. Maar om daarom alles publiekelijk gitzwart te zien is m.i. wel een extreem standpunt dat pas zal bewezen worden als ze inderdaad ook binnenkort aanleiding geven tot beursdrama's. Totnogtoe is dat toch al even geleden, ondanks al je waarschuwingen.
Het concreet probleem dat ik erin zie is dat je potentieel nieuwe beleggers hiermee erg kan afschrikken. Klopt, achteraf gezien, jouw perceptie niet, dan is dat erg jammer voor hen die al hun spaargeld op spaarrekeningen lieten staan.
Realistisch zijn is een must in de economische wereld, naïviteit is bijzonder gevaarlijk, maar extreme (positieve of negatieve) meningen geven meestal niet die realiteit weer.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Realistisch zijn is imo zien dat er iets niet klopt. Dat 1+1 niet genoteerd staat als 2 maar als 3,5.
In China roept men ook al 'n hele tijd dat ze moeten stoppen met marge accounts, het blaast de beurzen op naar hoogtes die de onderliggende waarde niet rechtvaardigen. Idem dito met de QE's LTRO's, ...
In China roept men ook al 'n hele tijd dat ze moeten stoppen met marge accounts, het blaast de beurzen op naar hoogtes die de onderliggende waarde niet rechtvaardigen. Idem dito met de QE's LTRO's, ...
Ik volg de financiële resultaten van honderden bedrijven en het klopt wat u schrijft. 2008 en 2009 waren niet zo'n goede jaren, maar sindsdien draait de economie goed. Men kan dan beweren dat dat komt door de geldinjecties van de centrale banken, maar dan zouden we denk ik toch hoge inflatie moeten zien, wat niet het geval is. Bovendien geloven de criticasters dat het geld sowieso niet naar de economie gaat maar naar speculatie op de aandelenbeurzen. Als dat zou kloppen dan is dat ook (nog) geen drama want volgens mijn berekeningen is er (nog) helemaal geen sprake van een zeepbel. Wellicht zal de kredietcrisis in de toekomst nog wel eens opflakkeren met dalende aandelenbeurzen tot gevolg, maar in een apocalyps-scenario geloof ik niet. Kijk naar Japan, daar leven ze al ik weet niet hoe lang met een megalomane staatsschuld en alles is daar pijs en vree.Boompie schreef:Feit is wel dat er nog steeds veel winsten geboekt worden en dat het fundamenteel-economisch echt niet zo'n desastreuze situatie is.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Niet als de omloopsnelheid daalt.gpv1 schreef:Men kan dan beweren dat dat komt door de geldinjecties van de centrale banken, maar dan zouden we denk ik toch hoge inflatie moeten zien.
- Chuchagorda
- Newbie
Ik vertrouw de beurs niet meer, sorry, de gouden tijd is voorbij. Hoe meer reclame er gemaakt wordt over bepaalde aandelen-obligaties-fondsen enzomeer, hoe meer ik ze wantrouw. Jullie moeten weten dat verscheidene financiele instellingen louter overleven op de super-en subkosten van alle soorten beleggingen. Telkens iemand een aan-of verkoop doet, rinkelt bij hen de kassa, zelf lopen ze geen enkel risico.
Heb je het nu over je persoonlijke perceptie rond partijen die beleggen promoten, of over objectieve, fundamentele economische indicatoren ?Chuchagorda schreef:Ik vertrouw de beurs niet meer, sorry, de gouden tijd is voorbij. Hoe meer reclame er gemaakt wordt over bepaalde aandelen-obligaties-fondsen enzomeer, hoe meer ik ze wantrouw. Jullie moeten weten dat verscheidene financiele instellingen louter overleven op de super-en subkosten van alle soorten beleggingen. Telkens iemand een aan-of verkoop doet, rinkelt bij hen de kassa, zelf lopen ze geen enkel risico.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Je bedoelt margin ?Spruitekop schreef:Realistisch zijn is imo zien dat er iets niet klopt. Dat 1+1 niet genoteerd staat als 2 maar als 3,5.
Wat in China gebeurt, is heus niet enkel te herleiden tot het gebruik van margin.
Bovendien ben ik niet van mening dat men zich daar in een absolute bubble bevindt. Het gaat wel heel snel heel hard, maar veel daarvan kan je reduceren tot het plots vrijmaken van bepaalde marktsegmenten en plotse popularisering van lokaal beleggen in IPO's daar.
Carl
@Spruitekop: wanneer het slecht gaat en er is een crisis, dan worden er maatregelen genomen om die crisis in te dijken of eruit te geraken. Het zou al straf zijn moesten al die maatregelen geen resultaat opleveren. Sinds 2008 zitten we in een financiële crisis. Als er nu berichten komen dat het weer beter gaat ben ik bereid die te geloven. Volgens jou echter zijn die berichten steevast onwaar en gaat het nog altijd slecht en zelfs van kwaad naar erger. De conjunctuur gaat op en neer, niet rechtlijnig en onomkeerbaar naar beneden zoals jij telkens opnieuw met veel genoegen schijnt te willen aantonen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Tuurlijk gaat het beter. Het is allemaal te zien in welke vorm je het giet, of moet gieten.
-0.7% prev. -0.7% (rev. -0.2%)
Een voorbeeldje: Gisteren kreeg ik 7 motten op m'n gezicht van mijn partner, vandaag kreeg ik d'er slechts 2 maar ik had er weer 7 verwacht. Het gaat positief in onze relatie, ik had het nooit zo verwacht.
-0.7% prev. -0.7% (rev. -0.2%)
Een voorbeeldje: Gisteren kreeg ik 7 motten op m'n gezicht van mijn partner, vandaag kreeg ik d'er slechts 2 maar ik had er weer 7 verwacht. Het gaat positief in onze relatie, ik had het nooit zo verwacht.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 24 juni 2015, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals Urbanus: "Omdat jullie zo braaf geweest zijn vandaag krijgen jullie maar een half pakje slaag."