De Beurs vandaag
TIP
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Ja maar, je lacht. Maar dat is het hé dat er staat.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Spruitekop schreef:Tuurlijk gaat het beter. Het is allemaal te zien in welke vorm je het giet, of moet gieten.
-0.7% prev. -0.7% (rev. -0.2%)
Wanneer je als econoom GDP-cijfers isoleert en interpreteert per kwartaal, doe je wel erg rare dingen.
GDP is pas zinnig wanneer je naar de evolutie over langere periodes kijkt.
Stel dat je dagelijks van Brugge naar Antwerpen rijdt. Doorgaans doe je er een uur over, behalve die ene maandagochtend, dichte mist, regen, veel ongevallen : 3 uur. Ga je na die ene dag een kruis over je mobiliteit maken en nooit meer in je wagen stappen ?
Bovendien is het misschien niet zo heel onzinnig om toch de externe invloeden gedurende dit eerste kwartaal in overweging te nemen. Winter, olie, USD, economie buiten de VS (China) die even stagneerde, problemen in de Westelijke havens. Dit bevestigt zich ook in de details achter de GDP-rapporten, maar laat ons uiteraard aannemen dat dit allemaal gemanipuleerd is om ons massaal blind richting Apocalyps te duwen.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
blame it on the weather, Polar vortex, El Niño, La Niña, ... steeds weer terugkomend probleem, nu heeft men ook al 'n excuus voor in de zomer: de droogte/hitte, ... Les excuses sont faites pour s’en servir zegt de Fransman.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Op de duur waan je je hier op Zerohedge... !?
Carl
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Heb eerder de indruk van De Tijd en andere aanhangsels van Paul D'Hoore die nog voorlezen uit het boekje over de bankgarantie.
...en laat hen dan nog de partij zijn die de afgelopen jaren effectief winsten boekte...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik bid elke dag voor hen Boompje, opdat ze nog zonder veel kleerscheuren uit het systeem zouden raken.
Respect voor je volharding...!
Aangezien Spruitekop hier steevast het slechte nieuws uit de VS komt vermelden voel ik mij verplicht het goede nieuws ook mee te delen:
Consumentenbestedingen zijn in mei met 0,9% gestegen -- de grootste stijging van de afgelopen 6 jaar -- en het percentage voor april is ook iets naar boven bijgesteld:
http://www.cnbc.com/id/102787211" onclick="window.open(this.href);return false;
En de werkloosheidscijfers vallen ook nog steeds mee: http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -16th-week" onclick="window.open(this.href);return false;
De Amerikaanse beurs reageert positief..
Consumentenbestedingen zijn in mei met 0,9% gestegen -- de grootste stijging van de afgelopen 6 jaar -- en het percentage voor april is ook iets naar boven bijgesteld:
http://www.cnbc.com/id/102787211" onclick="window.open(this.href);return false;
En de werkloosheidscijfers vallen ook nog steeds mee: http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -16th-week" onclick="window.open(this.href);return false;
De Amerikaanse beurs reageert positief..
Financial Times artikel:gpv1 schreef:Grootwarenhuisketen Debenhams gaat vandaag 2,64% lager in afwachting van een omzet-update morgen. Hopelijk valt het cijfer mee en kan de koers weer hoger. Zou graag verkopen rond de 100-105p.
Debenhams’ underlying sales were flat over the past quarter as it was held back by fewer promotions.
But the department store chain, which was hit by disastrous trading in 2013 and came under siege from billionaire retailer Mike Ashley, said it was on track to meet market expectations.
Debenhams, which has been trying to wean itself off a constant diet of sales and special offers, said sales from stores open at least a year were reduced by about 1 per cent.
The company, which moved its ‘New Season Spectacular’ sale into the first half of its financial year and made other promotional changes, said there had been three fewer days of promotions in the third quarter.
Gross transaction value was up by 0.4 per cent in the 15 weeks to June 13.
Online sales, another focus for the department store chain as it tries to catch up with rivals, rose 16.7 per cent during the third quarter.
Michael Sharp, chief executive, said: “We have made good progress on our strategic priorities, and remain on track to deliver results in line with market expectations. During this period we have continued to focus our promotional activity around the events Debenhams is famous for; we have made further improvements to our multichannel proposition, including more competitive delivery charges; we have commenced further space trials with a number of exciting new partnerships; and have seen continued progress in our international operations.”
Debenhams said its expectation for the gross margin — the difference between the price at which retailers buy and sell goods — was unchanged.
Nick Bubb, the independent retail analyst, said the flat like for like sales growth compared with expectations of a 1-2 per cent decline.
“Although Debenhams seem to be ‘never knowingly not on sale’, as the wags put it, they seem to have come through a tough trading season for fashion retailers in surprisingly good shape,” he said.
The better than expected trading will ease pressure on Mr Sharp, who has been the focus of some shareholder concern.
Mr Sharp said on Thursday that he was “as enthusiastic and energetic as I ever have been, and I am thoroughly enjoying my job”.
Debenhams said it had four of Mr Ashley’s Sports Direct concessions in its stores and it was on track to open a further four in the second half and another eight next year.
It also revealed that it would open branded sports departments — in menswear, its womenswear basement and its children’s department — operated by Sports Direct in its Oxford Street flagship this autumn.
The divisions would sell Nike, Adidas and Puma branded footwear, as well as some of Sports Direct’s own brands.
“There may well be a sign saying Sports Direct, but the focus of the branding will be on the sports shoes, because that is the way we are trying to portray it,” said Mr Sharp.
He also said that consumers remained cautious despite falling food and fuel prices and a more positive economic outlook.
“On the one hand, they see the economic indicators. On the other hand, they also pick up the messages that things are going to remain tough for a while,” he said. “That manifests itself as proceed with caution.”
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Het zal morgen een interessante dag worden op de beurs... Futures geven grote verliezen aan; bv. -4,48% voor de DAX. En de euro doet het natuurlijk ook niet goed.
Dus de bedrijven waarvan ik aandelen heb, worden 5% goedkoper en profiteren van een fors lagere euro?
Inderdaad! Voor een lange-termijn belegger geen slecht nieuws. (Als het niet te dramatisch wordt, natuurlijk, bv. een crash zoals in 1929 en daarna een totaal gebrek aan heropleving zoals destijds/nog steeds in Japan..)jens_dev schreef:Dus de bedrijven waarvan ik aandelen heb, worden 5% goedkoper en profiteren van een fors lagere euro?
Hoop TAKKT op te pikken in de malaise deze week.
Mijn cashposities is zeer groot en al meer dan een jaar bijna volledig in USD, dus die doet het ook goed.
Mijn cashposities is zeer groot en al meer dan een jaar bijna volledig in USD, dus die doet het ook goed.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Den deze is ook wel grappig :
http://www.beursduivel.be/Column/160600 ... print.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.beursduivel.be/Column/160600 ... print.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;