Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Kan niet, banken verwerken tenminste 1x per dag inkomende overschrijvingen.
Verwerken de banken vandaag transacties? Woendag werd geld overgeschreven naar mij (die ik dringend nodig heb). En dit geld staat vandaag, vrijdag 3 april, nog niet op mijn rekening.
Kan wel,want als je bvb bij Medirect je overschrijving niet voor 9u30 maakt,dan wordt je overschrijving pas s'anderendaags verwerkt.
Dus woensdag is er s'avonds geld naar een bank overgeschreven,dit wordt pas donderdag daags nadien verwerkt,vrijdag nemen sommige banken als normale verwerkingstijd voor hun rekening,dan komt er het weekend nog tussen,daana is het nog mogelijk dat je op maandag diep in de namiddag pas je geld ziet.Zo erg is het gesteld met sommige banken.
Bij NIBC daarentegen,op voorwaarde dat je voor 9u30 een overschrijving maakt,staat je geld al dezelfde dag in de namiddag op je gekoppelde rekening.
Bij de meeste andere banken is er één bankwerkdag tussen de dag van overschrijving,zelfs als je s'avonds laat een overschrijving maakt, en de dag van aankomst in de voormiddag bij de andere bank.
Dus woensdag is er s'avonds geld naar een bank overgeschreven,dit wordt pas donderdag daags nadien verwerkt,vrijdag nemen sommige banken als normale verwerkingstijd voor hun rekening,dan komt er het weekend nog tussen,daana is het nog mogelijk dat je op maandag diep in de namiddag pas je geld ziet.Zo erg is het gesteld met sommige banken.
Bij NIBC daarentegen,op voorwaarde dat je voor 9u30 een overschrijving maakt,staat je geld al dezelfde dag in de namiddag op je gekoppelde rekening.
Bij de meeste andere banken is er één bankwerkdag tussen de dag van overschrijving,zelfs als je s'avonds laat een overschrijving maakt, en de dag van aankomst in de voormiddag bij de andere bank.
Die persoon heeft een BNP Paribas account en heeft woensdagavond gestort, normaal gezien staat het geld altijd de donderdagavond (ten laatste vrijdagmorgen) op mijn rekening bij Keytrade bank.
Uitgezonderd vandaag, het is inmiddels 14u00 en ik heb nog niets ontvangen. Ik geloof dat de banken gesloten zijn![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
Uitgezonderd vandaag, het is inmiddels 14u00 en ik heb nog niets ontvangen. Ik geloof dat de banken gesloten zijn
![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
De banken zijn vandaag effectief gesloten, dus dezelfde regeling als in het weekend. Maandag is ook feestdag, dus ik vrees dat je tot dinsdag zult moeten wachten.
Vandaag 3 april (Goede Vrijdag) is een traditionele bankholiday in ons land.Kevva schreef:Verwerken de banken vandaag transacties? ......dit geld staat vandaag, vrijdag 3 april, nog niet op mijn rekening.
-
- Full Member
- Contacteer:
Vandaag een overschrijving ingegeven om 10:30 bij Rabobank met bestemming ESTLAND. Om 15:15 stond het al op de Estse rekening!
Dikke pluim voor Rabo!
Dikke pluim voor Rabo!
vorige dinsdag is er een bedrag gestort naar ons ing rekening , tot vandaag nog niets ontvangen!!
Er zit nu wel een feestdag tussen maar toch
Op hetzelfde moment is er ook geld gestort naar een kbc rekening en dat stond er donderdag al op.
Kbc ging over een kleiner bedrag
ing ging over enkele 1000de euro's , zou daar het verschil zitten?
Er zit nu wel een feestdag tussen maar toch
Op hetzelfde moment is er ook geld gestort naar een kbc rekening en dat stond er donderdag al op.
Kbc ging over een kleiner bedrag
ing ging over enkele 1000de euro's , zou daar het verschil zitten?
Ik denk dat dit wel relevant nieuws is voor dit topic: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... ngen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zo zeggen: waarom duurt het zo lang?
Ik zo zeggen: waarom duurt het zo lang?
- E.T. phone home
- Newbie
- Contacteer:
Donderdagmorgen werd er geld overgeschreven naar mijn rekening (ING), nog niets ontvangen.
Vrijdagmiddag heb ik een overschrijving gemaakt van mijn ING zichtrekening, die mensen hebben nog niets ontvangen.
Ik vraag me af of dit normaal is
Mijn partner heeft een zichtrekening bij KBC, alles lijkt daar vlotter te gaan.
En nog zo'n héél irritant puntje bij de ING qua overschrijvingen :
Als ik geld overschrijf via homebank of via de automaten in de kantoren (maakt niet uit blijkbaar) en vervolgens terug naar mijn zichtrekening ga (of in het kantoor mijn uittreksels laat afprinten) dan is het bedrag niet van mijn rekening.
Ik moet een hele tijd wachten voor dit zichtbaar is.
M.a.w. ik kan eerst ergens koffie gaan drinken om vervolgens terug naar het kantoor te lopen achter mijn uittreksels als ik wil dat deze up to date zijn
Als mijn partner bij de KBC geld afhaalt of een overschrijving doet en vervolgens haar uittreksels laat afprinten aan het automaat dan staat deze transactie onmiddellijk beschreven!
Ik heb dit ooit aangegeven bij ING, kreeg daar enkel als antwoord dat het bij hen anders werkt.
Dat is toch enkel een kwestie van software of weet ik veel?
Als het bij de ene bank lukt moet het bij de andere toch ook gaan (als ze dat willen).
Vrijdagmiddag heb ik een overschrijving gemaakt van mijn ING zichtrekening, die mensen hebben nog niets ontvangen.
Ik vraag me af of dit normaal is
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Mijn partner heeft een zichtrekening bij KBC, alles lijkt daar vlotter te gaan.
En nog zo'n héél irritant puntje bij de ING qua overschrijvingen :
Als ik geld overschrijf via homebank of via de automaten in de kantoren (maakt niet uit blijkbaar) en vervolgens terug naar mijn zichtrekening ga (of in het kantoor mijn uittreksels laat afprinten) dan is het bedrag niet van mijn rekening.
Ik moet een hele tijd wachten voor dit zichtbaar is.
M.a.w. ik kan eerst ergens koffie gaan drinken om vervolgens terug naar het kantoor te lopen achter mijn uittreksels als ik wil dat deze up to date zijn
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Als mijn partner bij de KBC geld afhaalt of een overschrijving doet en vervolgens haar uittreksels laat afprinten aan het automaat dan staat deze transactie onmiddellijk beschreven!
Ik heb dit ooit aangegeven bij ING, kreeg daar enkel als antwoord dat het bij hen anders werkt.
Dat is toch enkel een kwestie van software of weet ik veel?
Als het bij de ene bank lukt moet het bij de andere toch ook gaan (als ze dat willen).
Alles hangt niet alleen van bank 1 en bank 2 afzonderlijk af, maar ook van hoe zij met elkaar communiceren.
Een overschrijving die elektronisch uitgevoerd wordt is sneller dan een overschrijving die je op papier aan je bank bezorgt.
Die wordt meestal doorgestuurd naar bv een nationaal verwerkingscentrum.
Sommige banken staan ook wat dichter bij de ene bank dan bij de andere.
Afhankelijk daarvan duurt het of heel kort (zelfde werkdag) of langer (2 werkdagen) eer een overschrijving aankomt bij de ontvangende bank. En dan moet die laatste het nog zichtbaar maken in de rekening van de betrokkene.
Edit : voor die 2 werkdagen ga ik er van uit dat je je overschrijving te laat hebt ingegeven om nog dezelfde werkdag behandeld te worden tussen de banken onderling. Het werkt ongeveer als een brief die je post. Als je die in een kleine bus stopt om 19 uur ben je die werkdag ook verloren. De bus wordt maar 's anderendaags gelicht namelijk.
Voor ING zie ik bv soms dat mijn beschikbaar saldo al gestegen is. Ik kan het geld met andere woorden al gebruiken.. maar toch is de transactie zelf nog niet zichtbaar.
Voorbeeld van de communicatie tussen banken : een overschrijving tussen een Record bank - rekening en een ING - rekening zal heel snel gaan. Het betalingsverkeer wordt immers bij dezelfde bank behandeld.
Zo ook bv van Bpost Bank naar Fortis.
Een overschrijving van ING naar Belfius of Fortis kan iets langer duren.. Maar toch binnen de 2 werkdagen.
Er is op VRT radio ooit eens een interessant interview over geweest.
http://www.radio2.be/artikel/helpdesk-w ... geschreven" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.radio1.be/programmas/pepi/914036" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar klik je bij de geluidsfragmenten op dat van 09/05/2008
Laatste link is wel onder enig voorbehoud omdat dit al van 2008 dateert. Toch nog redelijk actueel denk ik. Voor mijn part zeer interessant en gedetaileerd uitgelegd.
Een overschrijving die elektronisch uitgevoerd wordt is sneller dan een overschrijving die je op papier aan je bank bezorgt.
Die wordt meestal doorgestuurd naar bv een nationaal verwerkingscentrum.
Sommige banken staan ook wat dichter bij de ene bank dan bij de andere.
Afhankelijk daarvan duurt het of heel kort (zelfde werkdag) of langer (2 werkdagen) eer een overschrijving aankomt bij de ontvangende bank. En dan moet die laatste het nog zichtbaar maken in de rekening van de betrokkene.
Edit : voor die 2 werkdagen ga ik er van uit dat je je overschrijving te laat hebt ingegeven om nog dezelfde werkdag behandeld te worden tussen de banken onderling. Het werkt ongeveer als een brief die je post. Als je die in een kleine bus stopt om 19 uur ben je die werkdag ook verloren. De bus wordt maar 's anderendaags gelicht namelijk.
Voor ING zie ik bv soms dat mijn beschikbaar saldo al gestegen is. Ik kan het geld met andere woorden al gebruiken.. maar toch is de transactie zelf nog niet zichtbaar.
Voorbeeld van de communicatie tussen banken : een overschrijving tussen een Record bank - rekening en een ING - rekening zal heel snel gaan. Het betalingsverkeer wordt immers bij dezelfde bank behandeld.
Zo ook bv van Bpost Bank naar Fortis.
Een overschrijving van ING naar Belfius of Fortis kan iets langer duren.. Maar toch binnen de 2 werkdagen.
Er is op VRT radio ooit eens een interessant interview over geweest.
http://www.radio2.be/artikel/helpdesk-w ... geschreven" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.radio1.be/programmas/pepi/914036" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar klik je bij de geluidsfragmenten op dat van 09/05/2008
Laatste link is wel onder enig voorbehoud omdat dit al van 2008 dateert. Toch nog redelijk actueel denk ik. Voor mijn part zeer interessant en gedetaileerd uitgelegd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Van Rabobank naar Bnp Paribas Fortis:
Overschrijving op 30/07/2015 omstreeks 21u.
Het bedrag was zichtbaar op Bnp Paribas Fortis rekening op 31/07/2015 vóór 15u.
Rabobank is dus zeer snel!
Systemroot schreef:Van Rabobank naar Bnp Paribas Fortis:
Rabo is idd zeer snel, soms minder dan een dag. BNP Paribas daarentegen bijvoorbeeld duurt altijd 2-3 dagen minstens.
Hallo
Ik heb woensdagmiddag geld van mijn zichtrekening van KBC naar mijn zichtrekening bij BNPPF zichtrekening overgeschreven, met de verwachting dat het er toch tegen vrijdagavond zou opstaan, helaas nog steeds niet, ik weet in het weekend verwerken ze geen overschrijvingen, maar ik vind dit toch wel heel lang, ik ben dit niet gewoon van KBC dat het zo traag is, normaal doen ze sneller.
Zijn er nog mensen met hetzelfde ?
Ik heb woensdagmiddag geld van mijn zichtrekening van KBC naar mijn zichtrekening bij BNPPF zichtrekening overgeschreven, met de verwachting dat het er toch tegen vrijdagavond zou opstaan, helaas nog steeds niet, ik weet in het weekend verwerken ze geen overschrijvingen, maar ik vind dit toch wel heel lang, ik ben dit niet gewoon van KBC dat het zo traag is, normaal doen ze sneller.
-
- VIP member
- Contacteer:
Veel hangt ook van het bedrag af : als je een relatief groot bedrag overschrijft, hebben beiden banken nogal de neiging om het wat achter te houden (zeker grootbanken).VictorB schreef:Hallo