Nieuwe beveiligde omgeving Rabobank
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Nieuwe beveiligde omgeving Rabobank
Mijn excuses voor deze late reactie. Deze functionaliteit is inderdaad uit de beveiligde site verdwenen. Niet omdat we deze er bewust uit hebben laten halen, maar omdat deze niet meer werd ondersteund door de nieuwe versie van onze banksoftware. We houden alleszins bij welke verdwenen functionaliteit het meest 'gemist' worden zodat we alsnog kunnen bekijken op welke manier we hier nog verbetering kunnen brengen.Jhn schreef:wanneer gaan we weer kunnen doorklikken op de fondsen?
vroeger kon je op de naam van het fonds klikken om bvb de gem aankoopwaarde te zien.
ook kon je op de aantalen in je port klikken om de verkoop en aankopen te zien.
wanneer komt dat terug?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Ook hier: mijn excuses dat ik nog niet eerder reageerde op uw vraag.fradaems schreef:Bedankt, maar helaas heb ik daar dan weer niet de ISIN code.Rabobank.be schreef:De originele NIW's en muntcodes zijn te vinden in het fondsenoverzicht op de publieke website van Rabobank.be.
Ik zoek een manier om eenvoudig een overzicht van het aanbod van Rabobank te pakken te krijgen en daarvoor heb ik ISIN + muntcode NIW nodig.
Al even helaas krijg ik recentelijk geen antwoord meer van de klantendienst als ik om een (Excel) lijst met het actuele aanbod vraag zodat ik gemakkelijk het overzicht op mijn website zou kunnen bijwerken.
Helaas hebben wij geen lijst beschikbaar van de fondsen in ons aanbod met de gegevens die u nodig heeft. Deze informatie zit verspreid in onze systemen waardoor het niet mogelijk is om op een eenvoudige manier deze informatie te kunnen aanleveren. We zullen wel bekijken of we in de toekomst eventueel door onze dataleverancier een overzicht kunnen krijgen. Mogelijk kunt u deze informatie ook rechtstreeks via Morningstar bekomen.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Bij geplande 'memo-overschrijvingen' bestaat er een mogelijkheid deze te raadplegen, de memodatum te wijzigen of deze te annuleren. Zie toegevoegde screenshot.molenveld schreef:Beste Rabobank.be,
Hoe kan ik een geplande overschrijving in de betaalagenda wijzigen of verwijderen?
In de nieuwe interface heeft het menu'tje naast betaalagenda-items alleen de optie "raadplegen".
Indien u een 'gewone' overschrijving heeft ingevoerd (zonder memodatum) en deze staat tijdelijk klaar in de betaalagenda om te worden uitgevoerd, dan kan deze niet meer gewijzigd of verwijderd worden. In principe worden deze overschrijvingen immers steeds onmiddellijk uitgevoerd. Het kan evenwel voorvallen dat, afhankelijk van het tijdstip waarop u deze opdracht heeft ingevoerd, de overschrijving kortstondig in de betaalagenda komt te staan, klaar voor uitvoering.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ook de kolommen zijn niet controleerbaar bvb: hoog>laag waarde fondsen.
Dus je kan bij Rabobank achteraf niet meer zien wanneer je het fonds hebt aangekocht, hoeveel stuks en de datums in geval van meerdere aankopen. Kan Rabobank of iemand anders dit bevestigen want dit lijkt mij idd belangrijk om achteraf te kunnen weten. Bij de nieuwe interface van KBC hebben ze dat ook weggedaan en is één van redenen waarom mijn vader daar weg wil.. niet genoeg informatie meer in de interface.Stofke schreef:... zo kon je vroeger bij een fonds zien wanneer je het fonds aankocht en ook voor hoeveel, ook de datums en aantal stuks als je bijkoopt zijn niet meer zichtbaar alsook (vooral als je regelmatig iets bijkoopt van eenzelfde fonds) vind ik de gemiddelde aankoopprijs per fonds nergens meer terug, wat ik juist interessant vond...
Kan je overigens het ongerealiseerd rendement van al je fondsen zien in geld en % ?
Wat zou helpen is als iemand screenshot zou kunnen posten van de interface. Eventueel persoonlijke info kan je weg photoshoppen als je wil.
Misschien is Binckbank dan toch beter maar je betaalt wel €12,75 instap per fonds dacht ik.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Deze functionaliteit (om zelf de fondsen te kunnen sorteren op basis van een zelfgekozen kolom in het overzicht) was voorzien maar werkt niet naar behoren. Dit wordt verder onderzocht om te bekijken hoe dit kan opgelost worden.Jhn schreef:ook de kolommen zijn niet controleerbaar bvb: hoog>laag waarde fondsen.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het is nog steeds mogelijk om uw effectenorders uit het verleden te bekijken in een overzicht. Alleen staan deze niet langer gegroepeerd per individueel fonds, maar worden alle historische transacties gesorteerd op tijdstip van de transactie.Mark01 schreef:Dus je kan bij Rabobank achteraf niet meer zien wanneer je het fonds hebt aangekocht, hoeveel stuks en de datums in geval van meerdere aankopen. Kan Rabobank of iemand anders dit bevestigen want dit lijkt mij idd belangrijk om achteraf te kunnen weten. Bij de nieuwe interface van KBC hebben ze dat ook weggedaan en is één van redenen waarom mijn vader daar weg wil.. niet genoeg informatie meer in de interface.
Kan je overigens het ongerealiseerd rendement van al je fondsen zien in geld en % ?
In het overzicht van elke effectenrekening vindt u ook steeds een voorlopig resultaat (uitgedrukt in EUR én in %) voor de volledige effectenportefeuille alsook individueel per lijn.
Excuses, maar ik begrijp niet waarom eender welke bank je die informatie in dit formaat zou moeten aanleveren.fradaems schreef:Al even helaas krijg ik recentelijk geen antwoord meer van de klantendienst als ik om een (Excel) lijst met het actuele aanbod vraag zodat ik gemakkelijk het overzicht op mijn website zou kunnen bijwerken.
ALS Rabobank hun fondsenaanbod al in Excel-sheets opgelijst heeft, is dat 99,9999% niet de informatie die jij exact zoekt of die ze met jou kunnen delen. De kans is bijzonder groot dat iemand die lijst met de hand voor jou moet samenstellen; ik kan dan ook goed begrijpen dat men deze vraag mogelijks ontwijkt, want dit behoort niet tot hun core-activiteiten.
Met alle respect, maar ik heb mijn bakker ook nog nooit om een sheet met een oplijsting van zijn aanbod en prijzen gevraagd.
Temeer omdat de informatie die je vraagt publiek op de website staat. Je kan ze manueel of met wat simpele scripting van de site plukken.
Nota, ik heb geen professionele relatie met Rabobank.be, en uit dus mijn persoonlijke mening. Ik vind gewoon dat dit een vrij onredelijke verwachting is (en zeker geen grond om dat Rabobank publiekelijk kwalijk te nemen). Als klant heb ik liever dat de bank haar energie steekt in het aanbieden van goeie diensten, dan het samenstellen van on-demand excel-sheets
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Helemaal mee eens, Boompie. Van een bank kun je niet verwachten dat ze meewerkt aan het up-to-date houden van de website van een particuliere derde.
1. als emailtjes naar de klantendienst niet beantwoord worden (zelfs niet met een "dat kunnen we niet"), dan is dit forum de geschikte plaats om wel om een reactie te vragen, die Rabo hier wel gegeven heeft.Boompie schreef:...
2. u gaat voorbij aan enkele fundamentele punten zoals
- het feit dat ik anderen (jullie fondsenbeleggers) tracht te helpen door op één plaats een overzicht te geven van de handelskanalen die een bepaald fonds in het standaard aanbod hebben
- het feit dat misschien wel bij Rabo, maar niet bij een aantal andere banken dit standaard fondsenaanbod ook voor niet-klanten beschikbaar is
3. voor wat het zgn. samenstellen van een lijst betreft
- ik vraag de banken niet meer dan ISIN + muntcode van de NIW (of ticker) met de melding dat andere info mag maar niet moet
- wie iets of wat IT'er is bij de bank zou dit moeten kunnen maken
- Rabo heeft bij de 2 vorige keren dat ik erom vroeg wel gereageerd
- er zijn banken die wel steeds de overzichten bezorgen
- ik heb die inderdaad dan maar zelf gegenereerd vanuit de websites voor die banken die niet (meer) gereageerd hebben, incl. Rabo
Da's een grapje van u zeker, dat Morningstar een overzicht zou geven van de fondsen uit het standaardaanbod van Rabobank.be ...Rabobank.be schreef:[Mogelijk kunt u deze informatie ook rechtstreeks via Morningstar bekomen.
Fradaems, zonder te twijfelen aan je beste bedoelingen, lijkt me dit nog steeds geen bal die je in het kamp van eender welke bank of andere instantie mag leggen (en zeker geen effectief resultaat mag verwachten).
Het personeel dat deze sheet zou moeten aanmaken / de externe IT'ers die dit zouden moeten doen, kost(en) handenvol geld, en allen zijn ze in dienst om andere redenen dan deze.
Laat het me zo verwoorden : zou jij de uren willen betalen die iemand er moet insteken ?
Nogmaals de tip om dit zélf te scripten : je zal jezelf het leven veel gemakkelijker maken en over veel meer gegevens beschikken dan vandaag. Moeilijk is het allemaal echt niet, en voor de eenmalige moeite pluk je lang vruchten.
Carl
Het personeel dat deze sheet zou moeten aanmaken / de externe IT'ers die dit zouden moeten doen, kost(en) handenvol geld, en allen zijn ze in dienst om andere redenen dan deze.
Laat het me zo verwoorden : zou jij de uren willen betalen die iemand er moet insteken ?
Nogmaals de tip om dit zélf te scripten : je zal jezelf het leven veel gemakkelijker maken en over veel meer gegevens beschikken dan vandaag. Moeilijk is het allemaal echt niet, en voor de eenmalige moeite pluk je lang vruchten.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Je houdt het enerzijds bij "uren" voor een IT'er om dit te doen (grapje zeker hé) en anderzijds is het zelf doen volgens jou gemakkelijk te doen (overigens, je moet het laatste zinnetje uit mijn vorig bericht nog eens lezen). Bij dat zelf doen kijk je echter alweer over het hoofd dat dat niet bij alle banken kan.
Enfin, we zitten duidelijk niet op dezelfde golflengte dus ik hou het hier bij een "let's agree to disagree".
Enfin, we zitten duidelijk niet op dezelfde golflengte dus ik hou het hier bij een "let's agree to disagree".
Het zelf doen kost natuurlijk ook nogal wat tijd, maar moeilijk is het niet.
Ik meen niet dat ik gezegd heb dat het in een wip gedaan is.
In verband met je laatste zin : mooi, iedereen tevree
Carl
Ik meen niet dat ik gezegd heb dat het in een wip gedaan is.
In verband met je laatste zin : mooi, iedereen tevree
Carl