De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Uiteindelijk toch nog een slechte dag. (Of een goede, voor de optimistische, lange-termijn belegger. )
'Spectacular raliies' await investors who invest in Greece now
Voor de durvers (but not me) ...
Voor de durvers (but not me) ...
...A good way to buy fear is to go long on Greek stocks via the exchange traded fund Global X FTSE Greece 20 ETF GREK, +6.01% “Over the next week, there is a good chance we may see spectacular rallies, because this is by no means over” ...
ik overweeg, maar nog een tijdje wachten.
Van timing gesprokenMaarten schreef:Gebruik gemaakt van de dips en Exmar bijgekocht zonet. Voor een dag zoals vandaag is het belangrijk om geen stop losses te hebben.
Uitstekend resultaat in eerste jaarhelft voor mijn primaire portefeuille en fors beter dan de benchmarks, met dank aan goede koersstijgingen bij Delhaize, Debenhams (beiden inmiddels verkocht), TAKKT en Total Produce.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Vind je Delhaize koopwaardig aan 75 euro/aandeel?gpv1 schreef:Uitstekend resultaat in eerste jaarhelft voor mijn primaire portefeuille en fors beter dan de benchmarks, met dank aan goede koersstijgingen bij Delhaize, Debenhams (beiden inmiddels verkocht), TAKKT en Total Produce.
Kevva,
Neen.
Neen.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Inderdaad, 15% winst op 2 dagen tijdjens_dev schreef: Van timing gesproken
Wat een rollercoaster zijn de beurzen toch de laatste tijd. Geschiedenisboeken vol zullen ermee geschreven worden.
Mijn hele portefeuille knalt inderdaad naar boven met 2,5 % , Exmar is wel de uitschieter
-
- Hero Member
- Contacteer:
Verwachte een correctie na de stijging van 2014 (eind). Griekenland heeft wat stoom van de ketel gehaald (mooi excuus). Met een beetje geluk kan mijn rendement nu verder "rustig" oplopen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Pfff, puur gelukMaarten schreef:Inderdaad, 15% winst op 2 dagen tijdjens_dev schreef: Van timing gesproken
Ik weet, als het voorlopig zo blijft, dan is het gewoon een anekdote .Maarten schreef:Wat een rollercoaster zijn de beurzen toch de laatste tijd. Geschiedenisboeken vol zullen ermee geschreven worden.
Griekenland stelt in feite niks voor. Alleen verkeerde beslissingen kunnen genomen worden.
Zonder veel te zeggen, zorg voor geen opvolging.
Voorlopig stelt het inderdaad niet veel voor. Ter vergelijking is er Black Monday in 1987 en de beurscrash van Ijsland in 2008.. Dit is -voorlopig- een daling van zo'n 7% op 3 maanden (DAX) tegenover een daling van 23% op 1 dag (DJIA) en 77% op 1 week (Ijsland 2008). Met een beetje geluk slagen onze leiders erin om een catastrofe te vermijden.lowietje schreef:Ik weet, als het voorlopig zo blijft, dan is het gewoon een anekdote .Maarten schreef:Wat een rollercoaster zijn de beurzen toch de laatste tijd. Geschiedenisboeken vol zullen ermee geschreven worden.
Griekenland stelt in feite niks voor. Alleen verkeerde beslissingen kunnen genomen worden.
Zonder veel te zeggen, zorg voor geen opvolging.
TAKKT koers vandaag wat hoger na bekendmaking van overname van het Britse BiGDUG. Omzet bedraag ong. €26 miljoen. Daarmee rond TAKKT de kaap van €1 miljard omzet.
EDIT: ik zie nu dat het nieuws van gisteren dateert (mogelijks nabeurs)
EDIT: ik zie nu dat het nieuws van gisteren dateert (mogelijks nabeurs)