Quest for Growth
TIP
Re: Quest for Growth
ik ken QfG vooral van het hoge dividend, hoe zit dat de komende jaren, gaan ze dat blijven doen?
was het een one off?
was het een one off?
Onmogelijk te voorspellen, daarvoor is QfG veel te veel afhankelijk van het beursklimaat. Daar ze statutair verplicht zijn de winst uit te keren, kunnen ze geen reserve aanleggen voor de moeilijke jaren. Grote dividend schommelingen zijn hier het gevolg.
Op 17 boekjaren hebben ze 7x een dividend uitgekeerd (1,09€ / 13,6€ (!!) / 0.68€ / 1,93€ / 0,05€ / 1,15€ / 0,7€)
Die 13,6€ is in 2000 uitgekeerd
t heeft eigenlijk meer weg van een roulette
VTEC schreef:Op 17 boekjaren hebben ze 7x een dividend uitgekeerd (1,09€ / 13,6€ (!!) / 0.68€ / 1,93€ / 0,05€ / 1,15€ / 0,7€)
Ja, in 2000 heeft mijn zuster goed gecasht. Toen had ik er helaas nog geen !
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Als je rekent op een regelmatig dividend wel ja, alle privak-fiscaal-gedoe ten spijt. Maar als je een actieve belegger bent die vooral rekent op meerwaarde, zie ik niet wat er mis is met dit aandeel. Op het zicht iets van een 18-20% gestegen per jaar tijdens de laatste beursrally, als je natuurlijk buy&hold gedaan had in het jaar 2000, tsja...
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Hopelijk heeft ze die daarna eventjes weggedaan, want het is niet leuk €13,6 dividend te ontvangen om daarna €20,88 te verliezen aan beurswaarde.evita schreef:VTEC schreef:Op 17 boekjaren hebben ze 7x een dividend uitgekeerd (1,09€ / 13,6€ (!!) / 0.68€ / 1,93€ / 0,05€ / 1,15€ / 0,7€)
Ja, in 2000 heeft mijn zuster goed gecasht. Toen had ik er helaas nog geen !
Ik kan wel begrijpen waarom sommige mensen tuk zijn op een (regelmatig) dividend, maar ik vraag me af waarom men die regelmatige inkomsten niet kan verkrijgen door af en toe stukken te verkopen. Ook qua belastingen moet dat toch beter meevallen?
Quest for growth zal een mooie meerwaarde kunnen boeken op de beursgang van Kiadis. (zie artikel tijd)
QfG profiteert van beursdebuut Kiadis
Goeiemorgen! We vallen meteen met de deur in huis. Er is vers biotechbloed op komst voor de Brusselse beurs. Het Nederlandse Kiadis Pharma maakt op 2 juli zijn debuut op Euronext Brussel. Een aandeel zal tussen 11 en 13,75 euro kosten. Intekenen kan vanaf vandaag tot 30 juni. Een van de aandeelhouders van Kiadis is de investeringsmaatschappij Quest for Growth
. Die heeft 528.000 aandelen Kiadis in bezit, goed voor een belang van net geen 5 procent
Dat aandelenpakket heeft bij de aangekondigde prijsvork een waarde van 5,8 à 7,3 miljoen euro. Het belang staat - volgens de laatste portefeuillesamenstelling eind mei - voor 3,1 miljoen euro in de boeken
Een aanzienlijke meerwaarde wenkt dus. Kiadis is geen kleine participatie van Quest. Het tekende eind mei voor 2,2 procent van de totale intrinsieke waarde van de portefeuille.
QfG profiteert van beursdebuut Kiadis
Goeiemorgen! We vallen meteen met de deur in huis. Er is vers biotechbloed op komst voor de Brusselse beurs. Het Nederlandse Kiadis Pharma maakt op 2 juli zijn debuut op Euronext Brussel. Een aandeel zal tussen 11 en 13,75 euro kosten. Intekenen kan vanaf vandaag tot 30 juni. Een van de aandeelhouders van Kiadis is de investeringsmaatschappij Quest for Growth
. Die heeft 528.000 aandelen Kiadis in bezit, goed voor een belang van net geen 5 procent
Dat aandelenpakket heeft bij de aangekondigde prijsvork een waarde van 5,8 à 7,3 miljoen euro. Het belang staat - volgens de laatste portefeuillesamenstelling eind mei - voor 3,1 miljoen euro in de boeken
Een aanzienlijke meerwaarde wenkt dus. Kiadis is geen kleine participatie van Quest. Het tekende eind mei voor 2,2 procent van de totale intrinsieke waarde van de portefeuille.
Ja hoor, de meerwaarde is er :
http://www.questforgrowth.com/PDF/Press ... kiadis.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.questforgrowth.com/PDF/Press ... kiadis.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
NAV per aandeel op 30/06/2015: 12,26 euro:
Quest Cleantech Fund - kwartaal update 30 juni 2015
Analyst Report KBC Securities :: 3 juli 2015
Quest Cleantech Fund - kwartaal update 30 juni 2015
Analyst Report KBC Securities :: 3 juli 2015
QfG organiseert "Quest for Summer" op 29/08.
Meer info -> http://www.questforgrowth.com/PDF/Misc/QIC/QfS.pdf
Meer info -> http://www.questforgrowth.com/PDF/Misc/QIC/QfS.pdf
INTERIMVERSLAG
Resultaten
In het tweede kwartaal van 2015 werd de sterke prestatie van het eerste kwartaal onverminderd voortgezet. Terwijl in het eerste kwartaal de genoteerde aandelen het grootste deel van de winst opleverden, zorgden niet genoteerde participaties en de investeringen in Capricorn fondsen voor het mooie weer in het tweede kwartaal, met exits van Prosonix en Cartagenia en de IPO van Kiadis.
...
Tussentijds financieel verslag H1 2015.
Resultaten
In het tweede kwartaal van 2015 werd de sterke prestatie van het eerste kwartaal onverminderd voortgezet. Terwijl in het eerste kwartaal de genoteerde aandelen het grootste deel van de winst opleverden, zorgden niet genoteerde participaties en de investeringen in Capricorn fondsen voor het mooie weer in het tweede kwartaal, met exits van Prosonix en Cartagenia en de IPO van Kiadis.
...
Tussentijds financieel verslag H1 2015.
Mooi dividend in 't verschiet als het zo blijft.
Begin dit jaar bijgekocht aan 7,7€ (als aandeelhouder van het eerste uur) - je hoort me niet bepaald klagen
Ik ben eens benieuwd of privaks hun 'gunst statuut' qua roerende voorheffing zullen blijven behouden ...
Ik denk dat er nog veel water naar de zee zal vloeien totdat ze dat boeltje in kannen en kruiken hebben gegoten, zie nu weer de discussie over de btw op elektriciteit in de index J/N
Ik denk dat er nog veel water naar de zee zal vloeien totdat ze dat boeltje in kannen en kruiken hebben gegoten, zie nu weer de discussie over de btw op elektriciteit in de index J/N