DB lanceert termijnrek van 3% voor 6 maand!
TIP
Re: DB lanceert termijnrek van 3% voor 6 maand!
Die 4% is inderdaad op jaarbasis. Die termijnrekening die dus op 4 maanden 4% geeft, wil dus zeggen 1% rente op 4 maand (4%/12*4 = 1%).paraman schreef:Stel ik plaats 50k op termijnrekening en ik haal het weg na 4 maanden. Krijg ik dan 500 euro rente? Collega van mij zegt dat er een addertje is. Dat de rente op jaarbasis wordt uitgekeerd en dat het geld 1 jaar moet blijven staan Om rente te krijgen. Klopt dat?
Je moet het geld geen jaar laten staan.
Misschien beter de titel van dit rubriekje aanpassen :
DB : "4% op jaarbasis gedurende 4 maanden"
DB : "4% op jaarbasis gedurende 4 maanden"
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Niet veranderen maar misschien afsplitsen. In het begin gaat het wel om 6 maanden.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
1% * 0,75 (Michel 1-taks ) en dan schiet er al niet zoveel meer overanonymous schreef:Die 4% is inderdaad op jaarbasis. Die termijnrekening die dus op 4 maanden 4% geeft, wil dus zeggen 1% rente op 4 maand (4%/12*4 = 1%).paraman schreef:Stel ik plaats 50k op termijnrekening en ik haal het weg na 4 maanden. Krijg ik dan 500 euro rente? Collega van mij zegt dat er een addertje is. Dat de rente op jaarbasis wordt uitgekeerd en dat het geld 1 jaar moet blijven staan Om rente te krijgen. Klopt dat?
Je moet het geld geen jaar laten staan.
Ik begrijp niet waarom dit db-product moet afgebroken worden en dan nog op basis van wat?
Voor iemand die een korte termijnbelegging wil doen met een keigoed rendement, is dit een uitstekende opportuniteit.
Ter vergelijking; bij argenta krijg je voor dezelfde termijn 0,05 % bruto.
Ikzelf heb dit product reeds twee maal gekozen en nu dus nummer drie.
Voor iemand die een korte termijnbelegging wil doen met een keigoed rendement, is dit een uitstekende opportuniteit.
+ 1mab schreef:Ik begrijp niet waarom dit db-product moet afgebroken worden en dan nog op basis van wat?
Vorig jaar heeft DB een gelijkaardige actie (eigenlijk dezelfde) gedaan. Ik ben hier toen ingestapt (nieuwe client bij DB geworden etcetera) en na afloop met de centjes vertrokken. Dat is allemaal vlot verlopen, en ik ga dat nu opnieuw doen.
Zoals eerder hier al berekend:
10000 * 4% (interest op jaarbasis) * 1/3 (tis een derde van een jaar) * 3/4 (want 1/4 is voor de staat) = 100 euro netto.
Veel spaarboekjes die dat op een jaar presteren bestaan er niet meer...
Grtz
Zoals eerder hier al berekend:
10000 * 4% (interest op jaarbasis) * 1/3 (tis een derde van een jaar) * 3/4 (want 1/4 is voor de staat) = 100 euro netto.
Veel spaarboekjes die dat op een jaar presteren bestaan er niet meer...
Grtz
Joopmans en Mab;
Jullie rekening klopt wel, maar je vergeet de kosten in kaart te brengen.
Ik veronderstel dat het geld dat je transfereert naar DB niet opeens uit de hemel komt vallen - indien wel mag je me altijd laten weten waar en wanneer dit fenomeen zich voordoet.
Je onderbreekt maw ergens anders een lopende getrouwheidspremie of je moet een fonds of aandeel verkopen om geld vrij te maken. Dit is een kost. Misschien misloop je daardoor koersstijging, je hebt transactiekosten, en indien je een lopende getrouwheidsperiode zou onderbreken bij 'n andere bank, dan is het verlies misschien wel groter dan je winst.
Tenzij je het geld van op een niets opbrengende zichtrekening haalt, maar ook dan heb je 'n kost: Je hebt dan immers maandenlang geld geparkeerd dat niks opbrengt, in afwachting van een actietje dat 0.75% netto opbrengt.
Elk z'n ding, ik doe voor dat soort bedragen geen transfers naar DB (ook gezien de huidige situatie en hun exposure in derivaten).
Jullie rekening klopt wel, maar je vergeet de kosten in kaart te brengen.
Ik veronderstel dat het geld dat je transfereert naar DB niet opeens uit de hemel komt vallen - indien wel mag je me altijd laten weten waar en wanneer dit fenomeen zich voordoet.
Je onderbreekt maw ergens anders een lopende getrouwheidspremie of je moet een fonds of aandeel verkopen om geld vrij te maken. Dit is een kost. Misschien misloop je daardoor koersstijging, je hebt transactiekosten, en indien je een lopende getrouwheidsperiode zou onderbreken bij 'n andere bank, dan is het verlies misschien wel groter dan je winst.
Tenzij je het geld van op een niets opbrengende zichtrekening haalt, maar ook dan heb je 'n kost: Je hebt dan immers maandenlang geld geparkeerd dat niks opbrengt, in afwachting van een actietje dat 0.75% netto opbrengt.
Elk z'n ding, ik doe voor dat soort bedragen geen transfers naar DB (ook gezien de huidige situatie en hun exposure in derivaten).
Als je geld op moneyou direct of nibc direct rekening hebt staan heb je dat probleem niet ...
Uiteraard gaat de vuistregel 'hold to maturity' voor. Maar wie net iets te herbeleggen heeft, en het ook niet op lange termijn wil/kan parkeren is dit in mijn ogen een buitenkansje dat je niet moet laten liggen.
Afhankelijk van je kapitaal tussen de 100 en de 500 euro extra oprapen door het 4 maand bij DB te plaatsen, tzal ook geen kwaad kunnen zeker...
Afhankelijk van je kapitaal tussen de 100 en de 500 euro extra oprapen door het 4 maand bij DB te plaatsen, tzal ook geen kwaad kunnen zeker...
Is er iemand terughoudend gezien de db''s ratingverlaging van afgelopen maand?
ik in ieder geval niet.
Zeer interessante actie lijkt me, vorig jaar ook van geprofiteerd.
500€ verdienen door 2 keer een half uurtje langs te gaan
Zeer interessante actie lijkt me, vorig jaar ook van geprofiteerd.
500€ verdienen door 2 keer een half uurtje langs te gaan

Deze aktie is verlopen.
Nog tot en met 30 juni 2015 kan u intekenen op een termijnrekening (DB Invest Plus) op 6 maanden met een rentevoet van 3% op jaarbasis en vóór afhouding van de Belgische roerende voorheffing (25%). Rekening houdend met een roerende voorheffing van 25% biedt deze termijnrekening u een nettorendement van 2,25%.
Het gaat om een tijdelijk aanbod voor elke nieuwe storting tussen 10.000 euro en 50.000 euro per natuurlijke persoon en per gezin, en enkel beschikbaar in de financial centers van Deutsche Bank. Dit aanbod is uitsluitend geldig voor Belgische inwoners.
Plaats u bijvoorbeeld 25000 euro aan de voorwaarden van deze actie bij Deutsche Bank dan kan u rekenen op een nettorendement van 281,25 euro na afhouding van een roerende voorheffing van 25%.
Voor alle duidelijkheid, niets verplicht u om uw geld na de 6 maanden vast te zetten. U kan het dus perfect laten verder renderen op één van de spaarrekeningen van Deutsche Bank.
Nog tot en met 30 juni 2015 kan u intekenen op een termijnrekening (DB Invest Plus) op 6 maanden met een rentevoet van 3% op jaarbasis en vóór afhouding van de Belgische roerende voorheffing (25%). Rekening houdend met een roerende voorheffing van 25% biedt deze termijnrekening u een nettorendement van 2,25%.
Het gaat om een tijdelijk aanbod voor elke nieuwe storting tussen 10.000 euro en 50.000 euro per natuurlijke persoon en per gezin, en enkel beschikbaar in de financial centers van Deutsche Bank. Dit aanbod is uitsluitend geldig voor Belgische inwoners.
Plaats u bijvoorbeeld 25000 euro aan de voorwaarden van deze actie bij Deutsche Bank dan kan u rekenen op een nettorendement van 281,25 euro na afhouding van een roerende voorheffing van 25%.
Voor alle duidelijkheid, niets verplicht u om uw geld na de 6 maanden vast te zetten. U kan het dus perfect laten verder renderen op één van de spaarrekeningen van Deutsche Bank.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat weten we, we bespreken hier ondertussen de nieuwe actie ludo
Hier info over de nieuwe aktie : https://public.deutschebank.be/campaign ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;