pensioenspaarfondsen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
pensioenspaarfondsen
Is het interessant om de 830€ te storten, nu de beurzen op een diepte punt zitten?
Re: pensioenspaarfondsen
Dieptepunten op de beurs kan je enkel opsporen in historische grafieken.yves schreef: Is het interessant om de 830€ te storten, nu de beurzen op een diepte punt zitten?
Mijn sentiment is nog steeds dat het ergste nog moet komen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad, heb nog tijd tot 31 december. Zelfs als het niet meer gedaald is, veel gestegen zal het ook niet gedaan hebben.
Ik heb Fortis Pensioenspaarfonds Balanced en er gaat maandelijks het maximum fiscaal voordelig bedrag van mijn rekening.
Gezien de aandelen het niet zo goed doen, overweeg om Balanced te wijzigen in defensief.
Kan dit en kan dit onbeperkt ?
Is dit gratis ?
Hoe doe je dat ?
Hoe kan je afleiden dat dit het goede moment is (ook om eventueel terug naar Balanced te gaan) ?
Heeft dit gevolgen voor het fiscaal voordeel en het opgespaard kapitaal wanneer je op pensioen gaat ?
'k weet het, veel vragen, maar ik weet er echt niets van af een ben niet zeker op een onpartijdig antwoord van mijn bank.
Gezien de aandelen het niet zo goed doen, overweeg om Balanced te wijzigen in defensief.
Kan dit en kan dit onbeperkt ?
Is dit gratis ?
Hoe doe je dat ?
Hoe kan je afleiden dat dit het goede moment is (ook om eventueel terug naar Balanced te gaan) ?
Heeft dit gevolgen voor het fiscaal voordeel en het opgespaard kapitaal wanneer je op pensioen gaat ?
'k weet het, veel vragen, maar ik weet er echt niets van af een ben niet zeker op een onpartijdig antwoord van mijn bank.
Gisteren werd dezelfde vraag gesteld:Buidel schreef: Ik heb Fortis Pensioenspaarfonds Balanced en er gaat maandelijks het maximum fiscaal voordelig bedrag van mijn rekening.
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
Sorry robokat, had het niet gezien. Heb verder gereageerd, ditmaal in de juiste topic.
Groeten.
Groeten.
Wat ik soms niet begrijp is dat de modale mens eigelijk niks echt van beleggingen kent, ik ook niet ter verduidelijking. En dan de "verantwoordelijkheid" bij de klant gelegd wordt om het ideale moment te kiezen.
IK dacht dat de bank betaald wordt om dit te doen. als ge 40 jaar moet zien wanneer ge ga storten dan zijde zot op u pensioen.
Als ge gewoon 40 stortingen doet op dezelfde datum gaat u da ni veel minder rendement opleveren en vooral minder stress.
Naar een obligatiefonds overschakelen op latere leeftijd is wel slim.
mja
IK dacht dat de bank betaald wordt om dit te doen. als ge 40 jaar moet zien wanneer ge ga storten dan zijde zot op u pensioen.
Als ge gewoon 40 stortingen doet op dezelfde datum gaat u da ni veel minder rendement opleveren en vooral minder stress.
Naar een obligatiefonds overschakelen op latere leeftijd is wel slim.
mja