De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Warm weer in heel West-Europa en dat is traditioneel goed nieuws voor brouwers en co. Ook rosé wijn wordt in sloten gedronken.
Enkele aandelen in de spotlight:
- AB Inbev, Co.br.haacht, Heineken (Maes)...
- Spadel, Sodastream
- Diageo, Remy Cointreau...
- Baron de Ley
Amerikaanse giganten zullen het effect waarschijnlijk minder voelen. Bedrijven zoals Coca Cola, Pepsico, Dr.Pepper, Constellation Brands...
Enkele aandelen in de spotlight:
- AB Inbev, Co.br.haacht, Heineken (Maes)...
- Spadel, Sodastream
- Diageo, Remy Cointreau...
- Baron de Ley
Amerikaanse giganten zullen het effect waarschijnlijk minder voelen. Bedrijven zoals Coca Cola, Pepsico, Dr.Pepper, Constellation Brands...
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Mijn aandelenportefeuille houdt zeer goed stand de laatste dagen, dankzij defensieve posities in ondergewaardeerde voedingsbedrijven Ter Beke en Total Produce, en drankenfabrikant Baron de Ley.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Ondertussen is het echte nieuws niet de crisis in Griekenland / de eurozone maar de berenmarkt in China. De beurs staat al 30% onder de piek en volgens de experts is het nog lang niet voorbij. Nogal wat bedrijven hebben ondertussen het verhandelen van hun aandelen geblokkeerd. (Onduidelijk of dit legaal is -- waarschijnlijk niet. De regels zijn redelijk streng, precies om dit scenario te vermijden; dat bij een beurscrash elk bedrijf beslist om even een adempauze in te lassen..)
Edit: lees net dat het nu al om 40% van de markt gaat, en dat de Chinese overheid er achter zit. Lijkt me een slechte lange-termijn strategie voor het imago van China's beurzen. Je mag wel kopen, want het is een kapitalistisch land met een functionerend rechtssysteem, maar als het hen niet goed uitkomt, bevriezen ze de gehele markt en zit je vast. ?! Echte mixed messages..
Edit: lees net dat het nu al om 40% van de markt gaat, en dat de Chinese overheid er achter zit. Lijkt me een slechte lange-termijn strategie voor het imago van China's beurzen. Je mag wel kopen, want het is een kapitalistisch land met een functionerend rechtssysteem, maar als het hen niet goed uitkomt, bevriezen ze de gehele markt en zit je vast. ?! Echte mixed messages..
Laatst gewijzigd door karo9 op 8 juli 2015, 15:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad Karo9, of het nu de grootste of de op-één-na grootste economie is doet er niet toe maar we spreken daar wel degelijk van 'n crash (-40% is geen correctie meer) terwijl men al diverse instrumenten heeft losgelaten op de beurs.
- Geld in gepompt via de overheid.
- Geld in gepompt via de beurshuizen.
- ... nu verbod aan overheidsbedrijven om aandelen te verkopen.
- ... nu zelfs overheidsbedrijven verplichten om aandelen te kopen.
Het start altijd ergens we hebben uit het verleden al geleerd dat je niet op alle fronten gelijk werkzaam kan zijn.
- Geld in gepompt via de overheid.
- Geld in gepompt via de beurshuizen.
- ... nu verbod aan overheidsbedrijven om aandelen te verkopen.
- ... nu zelfs overheidsbedrijven verplichten om aandelen te kopen.
Het start altijd ergens we hebben uit het verleden al geleerd dat je niet op alle fronten gelijk werkzaam kan zijn.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De 40% doelde op het deel van de markt dat geblokkeerd is. Volgens mij staat de crash nu op -32%. Sorry als dat niet duidelijk was. (Maar aan die -40% gaan we nog wel geraken, denk ik.)
Het verder opblazen van die bubble lijkt me risicovoller dan wat er nu gebeurt. Wat is een daling van 30% als je eerst op een jaartje tijd 150% bent gestegen... Wat perspectief.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad Karo9, de daling is op dit moment -34% (5.166,35 ->3.467,40)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Gezonde overcorrectie op een te harde/te snelle stijging (met natuurlijk heelwat implicaties op grondstoffenmarkten enzomeer).
Maar de kans dat dit effectief uitbreidt, lijkt me klein omdat dit weinig zegt over de Chinese markt zélf.
Carl
Maar de kans dat dit effectief uitbreidt, lijkt me klein omdat dit weinig zegt over de Chinese markt zélf.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
De Amerikaanse beurs (NYSE, niet Nasdaq) ligt al een uur volledig stil door een 'technische fout'. De Chinese beurs is dus niet de enige waar het niet vlot loopt.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Eerste testen hoe het volk reageert...
Regelmatige testen van een brandalarm hebben ook 'n functie om het volk kalm te houden als het eens 'voor echt' is.
Dan is het... "Oh, geen paniek, dat is nogal voor gevallen hoor"
Regelmatige testen van een brandalarm hebben ook 'n functie om het volk kalm te houden als het eens 'voor echt' is.
Dan is het... "Oh, geen paniek, dat is nogal voor gevallen hoor"
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, Spruitekop. Het is ofwel zoiets, ofwel een cyberattack. (Vanmorgen bleven alle vliegtuigen van United Airlines een paar uur aan de grond.. ook een technische fout.)
Edit: ofwel echte onbekwaamheid.
-
- VIP member
- Contacteer:
In Zerohedge waarschuwt men dat in geval van echte crisis je niet meer aan je centjes zal kunnen. Bezit zelf PUT's op beursindexen en vrees in geval van echte crisis voor het ergste.karo9 schreef:Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, Spruitekop. Het is ofwel zoiets, ofwel een cyberattack. (Vanmorgen bleven alle vliegtuigen van United Airlines een paar uur aan de grond.. ook een technische fout.)
bv http://www.zerohedge.com/news/2015-07-0 ... eeks-ahead" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar vrezen er nog wel meer dat we gaan opgevreten worden door mieren, bestolen door rondzwervende oude Romeinen, of dat we gaan verzuipen in de volgende plensbuiLeemans-broertje schreef:In Zerohedge waarschuwt men dat in geval van echte crisis je niet meer aan je centjes zal kunnen.
(en dan had ik het nog niet eens over alle complotten die de overheden tegen ons aan het smeden zijn)
Hun schrijfsels bij voorbaat wat nuanceren...
Extreme situaties kun je nooit uitsluiten, maar om nu bijvoorbeeld nooit meer uit je huis te komen omdat de kans bestaat dat een stuk ISS je hoofd verplettert, daar pas ik toch graag voor hoor. Kan altijd gebeuren, maar om voor die mini-mini-mini kans nu je kop in de grond te steken... ?
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Tot zolang het geen boom is die op onze kop valt is d'er allemaal nog mee te leven.
Zerohedge lag er blijkbaar ook 'n uurtje uit... (volgens commentaren) ook Wall Street Journal...
Als je met je centen digitaal zit ben je héél snel gereset.
GOTS!
Zerohedge lag er blijkbaar ook 'n uurtje uit... (volgens commentaren) ook Wall Street Journal...
Als je met je centen digitaal zit ben je héél snel gereset.
GOTS!
Pas maar op, met al uw goudSpruitekop schreef:Tot zolang het geen boom is die op onze kop valt is d'er allemaal nog mee te leven.