De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Jouw goud zit buiten de EU?! Begraven op een onbewoond eiland of zo??
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Er zal waarschijnlijk wel een reden te vinden zijn om de beurs stil te leggen in China. Ze hebben alvast 3 goeie redenen. Tyfoon Linfa die over Hong-Kong gaat razen, de tyfoon Chan-hom die boven Shanghai over land lijkt te gaan en vervolgens tyfoon Nangka die zich gaat ontwikkelen tot een super tyfoon. Op CNN gaf men aan dat men vreesde voor clustervorming tussen de tyfoons. Storm in het beursgebouw en daarbuiten dus. Als de duivel kinderen baart... zijn het er ineens veel.karo9 schreef:De beurs staat al 30% onder de piek en volgens de experts is het nog lang niet voorbij. Nogal wat bedrijven hebben ondertussen het verhandelen van hun aandelen geblokkeerd. (Onduidelijk of dit legaal is -- waarschijnlijk niet. De regels zijn redelijk streng, precies om dit scenario te vermijden; dat bij een beurscrash elk bedrijf beslist om even een adempauze in te lassen..)

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Shangai Composite Index: op dit ogenblik +6.5%. Dead cat rebounce?karo9 schreef:De beurs staat al 30% onder de piek en volgens de experts is het nog lang niet voorbij....
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Geen handel voor aandeelhouders >5%, geld ingepompt door de overheden (overheid koopt zelf aandelen op), overheidsbedrijven verplicht om aandelen op te kopen, ...
Er zijn 10 maatregelen genomen om de val te stoppen.
Op CNN stonden de -kleine- Chinese beleggers in de straten te zwaaien en te roepen voor de deuren van hun brokerslokaal dat dit toch niet mogelijk is, dat er ongelukken gaan gebeuren, dat er gaat gemoord worden, dat alles in brand gaat gestoken worden... want de beurzen daalden en dat was iets wat niet kon.
De Chinezen beleggen op de beurzen op marge, vaak met hun eigen woning als onderpand. Moet mis gaan...
Er zijn 10 maatregelen genomen om de val te stoppen.
Op CNN stonden de -kleine- Chinese beleggers in de straten te zwaaien en te roepen voor de deuren van hun brokerslokaal dat dit toch niet mogelijk is, dat er ongelukken gaan gebeuren, dat er gaat gemoord worden, dat alles in brand gaat gestoken worden... want de beurzen daalden en dat was iets wat niet kon.
De Chinezen beleggen op de beurzen op marge, vaak met hun eigen woning als onderpand. Moet mis gaan...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
kennen die dan geen geschiedenis ?
Dit is zo ongeveer de eerste generatie particuliere beleggers, en de Chinese overheid heeft ze op allerlei manieren aanbevolen om te beleggen. Deze crash is voor veel mensen daar dus een ramp. Ik denk dat het ook daarom is dat de Chinese overheid zoveel onorthodoxe maatregelen treft om de beurs te steunen, bv. door de eigen woning als onderpand te laten gebruiken. (Dit is een gloednieuwe maatregel.) Een riskante strategie, want de kwade burgers zouden weleens nog kwader kunnen worden als ze zodadelijk niet alleen hun financieel vermogen kwijt zijn maar ook hun huis.
Die overheidsmaatregelen werden overal als nutteloos en gedoemd beschreven maar ondertussen staat de SSE index toch weer 4.57% hoger. Ik ben benieuwd wat er gebeurt eens de grote beurshuizen terug mogen verkopen...
Als de beurzen euforisch zijn, dan weet ik dat mijn aandelen niet meevieren:
TAKKT: +0,47%
Ter Beke: +1,0%
Baron de Ley: -0,50%
Total Produce: -0,16%
TAKKT: +0,47%
Ter Beke: +1,0%
Baron de Ley: -0,50%
Total Produce: -0,16%
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Is er nog 25% dat wel mag verkopen? En de rest wordt opgedragen (verplicht) om te kopen.ldwweit schreef:Die overheidsmaatregelen werden overal als nutteloos en gedoemd beschreven maar ondertussen staat de SSE index toch weer 4.57% hoger. Ik ben benieuwd wat er gebeurt eens de grote beurshuizen terug mogen verkopen...
Op CNBC deden ze de bedenking over de Chinese cijfers. Iedereen is euforisch over de Chinese aankopen in de auto-industrie. Bedrijven lopen achter (ondanks de quota voor wagenaankopen in de steden) met hun bestellingen. Het was de vraag of velen hun bestelde wagen wel gaan kunnen betalen nu de Chinese beurs gecrasht is, want velen zitten met al hun centjes -op marge- op de beurs, vaak nog met hun woning als onderpand.

Cijfers, cijfers, cijfers... het zijn gewoon parameters waarbij dat er één slechte de andere allemaal zomaar teniet kan doen.
Tweet:
Geert Noels schreef:Ironisch dat Communistisch China een kapitalistische beurszeepbel probeert in stand te houden om zijn groeiplannen te realiseren. #china
A classic bubble that is now popping.
- woodpecker
- Newbie
Goed nieuws mannen: u moet geen stoploss meer plaatsen op uw orders. Want als de speculatietaksshit erdoor komt moet ge minstens 3 maanden wachten om te verkopen. Het zal maar ééns gaan crashen..
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Toch maar gequote gezien het belang ervan...woodpecker schreef:Goed nieuws mannen: u moet geen stoploss meer plaatsen op uw orders. Want als de speculatietaksshit erdoor komt moet ge minstens 3 maanden wachten om te verkopen. Het zal maar ééns gaan crashen..
Of hoe 'de Belg' denkt... liever mee crashen en bvb -30% verliezen op z'n ganse kapitaal dan een taks te betalen op z'n meerwaarde.
Doet een mens wel denken hé?
Men wordt nog liever gevierendeeld dan z'n haren te laten knippen.

Ja, inderdaad, dat heb ik hier zelfs eens met 'n voorbeeld willen aantonen.
Velen zouden liever 1% intrest hebben zonder belasting te betalen dan 5% maar vervolgens 25% RV afgeven.
Doe mij toch maar dat 2e scenario, hoor. Dat ik dan wat RV betaal, awel, met de glimlach.
Velen zouden liever 1% intrest hebben zonder belasting te betalen dan 5% maar vervolgens 25% RV afgeven.
Doe mij toch maar dat 2e scenario, hoor. Dat ik dan wat RV betaal, awel, met de glimlach.
Beurs gesloten vandaag. Is dat uit zorg voor de Griekse perikelen? Het is toch geen feestdag?
Over welke beurs heb je het? Europese beurzen in de Lift
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
De Tijd heeft weeral een probleempje met hun koersen dus geen weergave vandaar waarschijnlijk die vaststelling of hij had het op de Griekse beurs.
Alles in de lift inderdaad maar deze wacht woensdag af want de Grieken zijn verplicht op een paar dagen enkele (absurde?) wetsvoorstellen te stemmen als onderdeel van het akkoord wat ik niet zo snel zie gebeuren.
Dus mijn portefeuille blijft nog enkele dagen dicht ...
Alles in de lift inderdaad maar deze wacht woensdag af want de Grieken zijn verplicht op een paar dagen enkele (absurde?) wetsvoorstellen te stemmen als onderdeel van het akkoord wat ik niet zo snel zie gebeuren.
Dus mijn portefeuille blijft nog enkele dagen dicht ...