De Beurs vandaag
TIP
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
we note that Chinese auto sales have collapsed at the fastest rate in 3 years and an increasing number of new orders are being cancelled as the stock market crashes.Spruitekop schreef:Op CNBC deden ze de bedenking over de Chinese cijfers. Iedereen is euforisch over de Chinese aankopen in de auto-industrie. Bedrijven lopen achter (ondanks de quota voor wagenaankopen in de steden) met hun bestellingen. Het was de vraag of velen hun bestelde wagen wel gaan kunnen betalen nu de Chinese beurs gecrasht is, want velen zitten met al hun centjes -op marge- op de beurs, vaak nog met hun woning als onderpand.![]()
Cijfers, cijfers, cijfers... het zijn gewoon parameters waarbij dat er één slechte de andere allemaal zomaar teniet kan doen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Morgen wordt een interessante dag op de beurs.. Griekenland, natuurlijk, maar ook de VS en China:
http://www.marketwatch.com/story/wall-s ... =afterbell" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb net bijgekocht (ongeveer elke regio)... misschien dat ik daar morgen spijt van krijg!
http://www.marketwatch.com/story/wall-s ... =afterbell" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb net bijgekocht (ongeveer elke regio)... misschien dat ik daar morgen spijt van krijg!
Ja, en dan komt er binnen een aantal weken misschien nog een renteverhoging bij ook.
Ik hou ook rekening met wat een taxshift eventueel zou kunnen betekenen.
Ik hou ook rekening met wat een taxshift eventueel zou kunnen betekenen.
Karo, kan je iets specifieker zijn? Wat koop jij: fondsen, trackers, aandelen, ... Welke?karo9 schreef:...Ik heb net bijgekocht (ongeveer elke regio)...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Of... misschien waarschijnlijker: een nieuwe QE.nickname schreef:Ja, en dan komt er binnen een aantal weken misschien nog een renteverhoging bij ook.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Laat het uit! Met z'n allen armer worden, niemand wordt daar beter van!Spruitekop schreef:Of... misschien waarschijnlijker: een nieuwe QE.nickname schreef:Ja, en dan komt er binnen een aantal weken misschien nog een renteverhoging bij ook.
Trackers; dit keer Euro Stoxx 50, S&P 500, en groeimarkten.Belca2 schreef:Karo, kan je iets specifieker zijn? Wat koop jij: fondsen, trackers, aandelen, ... Welke?karo9 schreef:...Ik heb net bijgekocht (ongeveer elke regio)...
Ik koop zoals mijn asset allocatie dat voorschrijft (ongeveer de wereldmarkt kapitalisatie en verder 20% obligaties + cash). Dat kijk ik 1 keer per jaar na en de rest van het jaar koop ik bij zonder er over na te denken. In principe sta ik open voor individuele aandelen, maar dat vergt wat denkwerk en is ook een gezamenlijke beslissing. Niet iets voor zomaar tussendoor, op een dinsdagmiddag.
Shanghai is gezakt maar niet dramatisch, en verder zijn de markten nogal rustig gebleven.. in de VS voorlopig ook. Het artikel van Marketwatch zat er dus naast -- niet voor de eerste keer.

Tussen haakjes, de renteverhoging komt er toch in september, denk ik. Yellen is blijkbaar nogal optimistisch.
Ik denk het ook, dat de rente verhoging eerder vroeger (september) dan later (december) komt. Zou men in volle eindejaars koopjesperiode de rente durven verhogen?
Het eigenaardige is dat iedereen dat incalculeert en de markten nu reeds als dusdanig reageren. En toch meen ik dat als de renteverhoging effectief aangekondigd wordt, de beurzen nog een klap(je) zullen krijgen. Tijdelijk, toch?.
Het eigenaardige is dat iedereen dat incalculeert en de markten nu reeds als dusdanig reageren. En toch meen ik dat als de renteverhoging effectief aangekondigd wordt, de beurzen nog een klap(je) zullen krijgen. Tijdelijk, toch?.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat denken jullie dat een mogelijke renteverhoging zou doen met de USD-koers.

Met wie gaan ze dan handel drijven? Wat gaat het gevolg zijn voor hun torenhoge schulden?

Met wie gaan ze dan handel drijven? Wat gaat het gevolg zijn voor hun torenhoge schulden?
Spruitekop, in het verleden steeg de USD inderdaad... in de paar kwartalen vóór de eerste rate-verhoging 
De markt kijkt immers vooruit.
BTW, met hoeveel tientallen procenten verwacht je dat de stijging zal gaan, en hoe snel ?
Carl

De markt kijkt immers vooruit.
BTW, met hoeveel tientallen procenten verwacht je dat de stijging zal gaan, en hoe snel ?

Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Grapjesmaker.
Eerder 0.10%. En 0.25% tegen eind 2016 zal al véél zijn, vergeet niet dat het een extra kapitaalsvlucht naar USD-gebied zal geven.

Eerder 0.10%. En 0.25% tegen eind 2016 zal al véél zijn, vergeet niet dat het een extra kapitaalsvlucht naar USD-gebied zal geven.
...én dat een rate-verhoging een zeer sterk argument is vóór de markt : zonder fundamentele redenen zal men nooit de intresten optrekken.
Don't fear it, embrace it. Even turbulentie net voor en na de verhoging, maar wie tegen dan zorgt dat hij in de juiste markt/assets/valuta zit, zal de vruchten plukken.
Carl
Don't fear it, embrace it. Even turbulentie net voor en na de verhoging, maar wie tegen dan zorgt dat hij in de juiste markt/assets/valuta zit, zal de vruchten plukken.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik ga d'er in ieder geval niet van wakker liggen als de TB-yields de doodsteek gaat zijn voor de Amerikanen.
Wie met de huidige vooruitzichten te zwaar overwogen zit in Treasuries, heeft het misschien aan zichzelf te danken.
En wat bedoel je concreet met "de doodsteek gaat zijn voor de Amerikanen" ? Ik kan me met de beste wil geen link met een apocalyps inbeelden (noch dat de VS-economie plots zou imploderen). Graag woordje uitleg
Carl
En wat bedoel je concreet met "de doodsteek gaat zijn voor de Amerikanen" ? Ik kan me met de beste wil geen link met een apocalyps inbeelden (noch dat de VS-economie plots zou imploderen). Graag woordje uitleg

Carl