speculatietaks op aandelen
TIP
speculatietaks op aandelen
Ik denk dat wanneer je een rekening hebt bij bv Degiro er GEEN dergelijke pesttaks moet betaald worden?
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Re: speculatietaks op aandelen
Degiro zal zelf niet deze speculatietaks afroomen en doorstorten naar de belgische fiscus. Net zoals ze de beurstaks ook niet aanrekend dacht ik. Als je een rekening bij Degiro hebt zal je vermoedelijk zelf het bedrag moet opgeven in je belastingsaangifte.insider schreef:Ik denk dat wanneer je een rekening hebt bij bv Degiro er GEEN dergelijke pesttaks moet betaald worden?
Bij Belgische brokers zal dit vermoedelijk automatisch afgeroomd worden. Bij binckbank etc... zal de broker zelf het nodige doen, bij Degiro (omdat het een NL broker is) zal je dit zelf moeten aangeven in je belastingsaangifte. Belgen kennende gaan er velen dit 'vergeten'.
Niet 100% zeker maar ik vermoed dat het zoiets zal zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Thx !!! Even Apeldoorn bellen !
Best misschien nog wachten op meer duidelijkheid de komende maanden. Ik wil eerst eens weten hoeveel die speculatiebelasting bedraagt en hoe ze dat specifiek gaan belasten. Voor eind dit jaar zal dit toch nog niet ingevoerd worden. Het moet nog in een wet gegoten worden en goedgekeurd worden in het parlement etc...insider schreef:Thx !!! Even Apeldoorn bellen !
Dat gezegd zijnde heb ik al een rekening bij Degiro

daartegen is mijn aandelenportefeuille hopelijk geëlimineerd !
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Ook wel opletten moest je alles overzetten naar Degiro en dit dan niet aangeven in je belastingsaangifte. De dag van vandaag is er veel uitwisseling tussen landen dus geen idee of dat zo verstandig isinsider schreef:daartegen is mijn aandelenportefeuille hopelijk geëlimineerd !

De speculatiebelasting zal vermoedelijk pas ingaan in 2016 dus zal je je inkomsten uit speculatie pas dienen aan te geven in je aangifte in de zomer van 2017 (gebaseerd op inkomsten van 2016) als het om een buitenlandse broker zoals Degiro gaat. De komende 24 maanden moet je in feite dus nog niets betalen.
ik wil cash geld overbrengen van Keytrade naar Degiro... enig idee hoe ik dat best aanpak ?
Degiro is een online broker. Zij hebben geen kantoren waar je cash geld kan deponeren voor op je rekening. Cash geld overbrengen is niet mogelijk.insider schreef:ik wil cash geld overbrengen van Keytrade naar Degiro... enig idee hoe ik dat best aanpak ?
Wat je wel kunt doen is je effectenportefeuille (of een deel ervan) overzetten naar Degiro. Je geld in aandelen steken dus. Of gewoon via overschrijving van je huidige spaar- of zichtrekening naar die van Degiro.
de laatste optie was mijn bedoeling ; van mijn referentierekening geld overschrijven naar Degiro. Levert dat problemen op denk je ?
Waarom zou dat problemen opleveren? Het is nog altijd toegestaan om een overschrijving te doen naar een buitenlandse rekening hoorinsider schreef:de laatste optie was mijn bedoeling ; van mijn referentierekening geld overschrijven naar Degiro. Levert dat problemen op denk je ?

Dat is de ENIGE optieinsider schreef:de laatste optie was mijn bedoeling ; van mijn referentierekening geld overschrijven naar Degiro.
ja idd dacht ik wel maar is er niet een bepaalde limiet qua bedrag alvorens onze belastingen wakker worden ?
Met transacties van enkele miljarden zou ik toch opletten 
Nee, serieus, als je ongerust zou zijn, weerhoudt niets je ervan gradueel door te storten...
Carl

Nee, serieus, als je ongerust zou zijn, weerhoudt niets je ervan gradueel door te storten...
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
insider schreef:de laatste optie was mijn bedoeling ; van mijn referentierekening geld overschrijven naar Degiro. Levert dat problemen op denk je ?
Omgekeerd wel van een buitenlandse rekening naar een belgische rekening, boven een bepaald GEHEIM bedrag kan je het gaan uitleggen aan je bank
Die limiet verschilt van bank tot bank en is top sekret, om te vermijden dat men daar onderblijft ( afhanklijk van klant tot klant )
slimmeriken met 100 overschrijvingen per jaar voor een klein bedreag zijn er aan voor de moeite, er staat een teller op
( verplichte controle van de fiscus )
ok thx voor de hulp iedereen ! Zo goed ik op de hoogte ben van biotech aandelen ... zo slecht ben ik met het fiscale luik.... kun je nagaan ...