Kinderrekening overzetten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Kinderrekening overzetten
De bank waar je het geld naar toe wil overschrijven kan je een standaarddocument laten invullen dat ze dan zelf opsturen naar de bank waar je het geld wil weghalen.
Ook indien de "bank" een TAK21 Afer Europe is?Frisse Freddy schreef:De bank waar je het geld naar toe wil overschrijven kan je een standaarddocument laten invullen dat ze dan zelf opsturen naar de bank waar je het geld wil weghalen.
Ooit heeft een bankmoderator ( die met de noorderzon hier verdwenen is, samen met de berichtjes ) geschreven dat een
overschrijving van een spaarrekening naar een spaarrekening bij een andere bank wel mag op grote voorwaarde dat de volledige benaming en aantal personen van de ene rekening volledig dezelfde is al de andere rekening ( koppel B. de Wever en Kris peeters mag overschrijven naar de rekening van koppel B. de Wever en Kris Peeters ( maar enkel als het in casu 2 namen zijn en uiteraard volledig identiek ).
In de praktijk zal het online niet altijd lukken en bijkomend probleem omdat het een kinderrekening is (die zijn wat beschermd tegen 'onverantwoorde' afhalingen door ouders )
overschrijving van een spaarrekening naar een spaarrekening bij een andere bank wel mag op grote voorwaarde dat de volledige benaming en aantal personen van de ene rekening volledig dezelfde is al de andere rekening ( koppel B. de Wever en Kris peeters mag overschrijven naar de rekening van koppel B. de Wever en Kris Peeters ( maar enkel als het in casu 2 namen zijn en uiteraard volledig identiek ).
In de praktijk zal het online niet altijd lukken en bijkomend probleem omdat het een kinderrekening is (die zijn wat beschermd tegen 'onverantwoorde' afhalingen door ouders )
Paul heeft gelijk. Ouders kunnen niet vrij over het geld op een kinderrekening beschikken tenzij in het belang van het kind, bijvoorbeeld voor studies. Het kind zelf krijgt er toegang toe op het ogenblik dat het 18 jaar wordt.
Geld van een (al dan niet 'beschermde') kinderrekening kan men overschrijven naar een andere rekening op naam van dat kind (of gedeeltelijk afhalen 'in het belang van het kind') via een eenvoudig schriftelijk verzoek aan het vredegerecht dat bevoegd is in de woonplaats van het kind. Uiteraard dient men de nodige uitleg (eventueel met bewijsstukken) op te geven aan het vredegerecht.
Mijn man en ik hebben daar indertijd geen enkel probleem mee gehad, toen mijn stiefzoon nog klein was. Dat ging hier over een 'beschermde' rekening met zijn erfdeel van zijn overleden moeder + gewoon spaargeld.
We zijn daarvoor niet ter plaatse hoeven te gaan, maar kregen na ons schriftelijk verzoek, een schriftelijk antwoord van de vrederechter, als bewijs voor de bank.
Mijn man en ik hebben daar indertijd geen enkel probleem mee gehad, toen mijn stiefzoon nog klein was. Dat ging hier over een 'beschermde' rekening met zijn erfdeel van zijn overleden moeder + gewoon spaargeld.
We zijn daarvoor niet ter plaatse hoeven te gaan, maar kregen na ons schriftelijk verzoek, een schriftelijk antwoord van de vrederechter, als bewijs voor de bank.