RPS group
TIP
Re: RPS group
Wat een ommezwaai! U schreef dat RPS group een faire waarde had van 405 pence. Nu verkoopt u al aan 230 pence en een klets.gpv1 schreef:Vandaag de helft van mijn positie in RPS Group uit mijn secundaire portefeuille verkocht.
Zal met het geld kunstwerken aankopen.
En ik merk op dat u bij al uw aandelen ver onder uw berekende waarde verkoopt.
pukkie, laeka,
1) Zoals ik in mijn vorig bericht schreef: ik heb het geld nodig om enkele kunstwerken te kunnen aankopen. Quasi heel mijn financieel vermogen zit in aandelen, dus het is normaal dat ik af en toe wat verkoop om kostelijke materiële zaken of zo te kunnen aanschaffen.
2) Ik heb deze aandelen gekocht aan 204,2p begin februari en verkoop ze nu boven de 240p, dus ik verkoop met winst.
3) De aandelen RPS die ik in mijn primaire portefeuille heb, heb ik te duur aangekocht. Dat heb ik in een eerdere post al gezegd.
4) Faire waarde daalt omdat vrije kasstromen dalen, dat kan gebeuren.
5) En ja, ik heb een tijd geleden besloten om minder ondergewaardeerde aandelen in te ruilen voor meer ondergewaardeerde. U mag dat als negatief zien, maar zelf ga ik ervan uit dat dat een verstandige keuze is.
En meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.
1) Zoals ik in mijn vorig bericht schreef: ik heb het geld nodig om enkele kunstwerken te kunnen aankopen. Quasi heel mijn financieel vermogen zit in aandelen, dus het is normaal dat ik af en toe wat verkoop om kostelijke materiële zaken of zo te kunnen aanschaffen.
2) Ik heb deze aandelen gekocht aan 204,2p begin februari en verkoop ze nu boven de 240p, dus ik verkoop met winst.
3) De aandelen RPS die ik in mijn primaire portefeuille heb, heb ik te duur aangekocht. Dat heb ik in een eerdere post al gezegd.
4) Faire waarde daalt omdat vrije kasstromen dalen, dat kan gebeuren.
5) En ja, ik heb een tijd geleden besloten om minder ondergewaardeerde aandelen in te ruilen voor meer ondergewaardeerde. U mag dat als negatief zien, maar zelf ga ik ervan uit dat dat een verstandige keuze is.
En meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Voor wat het waard is: Mijn post was geen kritiek, enkel verwondering. Eigenlijk hoef je je helemaal niet te verantwoorden.
@gpv1 : Zijsprongetje, wat is het idee achter een primaire en secundaire portefeuille ? En stel dat je extra vermogen ter beschikking krijgt om in aandelen te steken, in welke portefeuille steek je dat dan ? Of je verkoopt een deel aandelen in het veruitzicht van de alom aangekondigde crash , beschouw je die cash dan nog steeds als deel van die portefeuille ?
Tiger,
De primaire portefeuille is vertrokken van een vast startbedrag. Het is de portefeuille waarover ik doorgaans bericht op het forum + info in mijn onderschrift. Maakt ong. 2/3 uit van mijn financieel vermogen. Cash die ontstaat doordat aandelen verkocht worden maakt deel uit van de portefeuille. Extra vermogen gaat naar de secundaire portefeuille, waarvan ik de resultaten, als geheel, niet bijhoud. Maakt ong. 1/3 uit van mijn financieel vermogen. Bevat momenteel Total Produce, Dillard's, RPS, TAKKT en Baron de Ley.
De primaire portefeuille is vertrokken van een vast startbedrag. Het is de portefeuille waarover ik doorgaans bericht op het forum + info in mijn onderschrift. Maakt ong. 2/3 uit van mijn financieel vermogen. Cash die ontstaat doordat aandelen verkocht worden maakt deel uit van de portefeuille. Extra vermogen gaat naar de secundaire portefeuille, waarvan ik de resultaten, als geheel, niet bijhoud. Maakt ong. 1/3 uit van mijn financieel vermogen. Bevat momenteel Total Produce, Dillard's, RPS, TAKKT en Baron de Ley.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Vandaag al mijn aandelen RPS verkocht en ingeruild voor TAKKT (primaire portefeuille) en straks Omnicom (secundaire portefeuille).
Redenen zijn het negatieve sentiment bij RPS dat volgens mij nog een jaar of twee kan duren, de sterkere onderwaardering van TAKKT en Omnicom, en de hogere vrije kasstroom-marges van deze twee bedrijven.
Redenen zijn het negatieve sentiment bij RPS dat volgens mij nog een jaar of twee kan duren, de sterkere onderwaardering van TAKKT en Omnicom, en de hogere vrije kasstroom-marges van deze twee bedrijven.
Bedankt alweer om ons op de hoogte te houden.
Ik ga ze toch bijhouden...
Idem. Heel volatiel aandeel, zou mij niets verbazen als het naar koersen onder de 200 zakt. Maar op termijn zou het goed moeten komen volgens mij ...JW1 schreef:Bedankt alweer om ons op de hoogte te houden.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Benieuwd wat TAKKT gaat doen vandaag.gpv1 schreef:Vandaag al mijn aandelen RPS verkocht en ingeruild voor TAKKT (primaire portefeuille) en straks Omnicom (secundaire portefeuille).
Staan op de watchlist bij mij en (sorry) ik hoop dat ze -5% doen vandaag
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Dikke pech hé.reteiP schreef:Benieuwd wat TAKKT gaat doen vandaag.gpv1 schreef:Vandaag al mijn aandelen RPS verkocht en ingeruild voor TAKKT (primaire portefeuille) en straks Omnicom (secundaire portefeuille).
hehe ja, getuigt wel van een kwaliteitsaandeel om vandaag groen te staangpv1 schreef:Dikke pech hé.reteiP schreef:
Benieuwd wat TAKKT gaat doen vandaag.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Het Franse Technip is zowat de baken waar alle bedrijven in de sector van de olie diensten naar opkijken. Het kreeg vorige week een klap van ~8% na aankondiging van een zware herstructurering. (Er verdwijnen 6000 banen). De aanleiding is de lage olieprijs, waardoor er minder investeringen in de sector gedaan worden.
Op dit ogenblik is het nog koffiedik kijken wat de weerslag op RPS zal zijn. De koers is over de laatste 5 dagen zelfs gestegen!
Resultaten 1H2015 op 30 juli.
Op dit ogenblik is het nog koffiedik kijken wat de weerslag op RPS zal zijn. De koers is over de laatste 5 dagen zelfs gestegen!
Resultaten 1H2015 op 30 juli.
RPS heeft zopas zijn resultaten aangekondigd: De activiteit en bijhorende winsten in het Energie segment zijn sterk gedaald. Maar in de andere twee segmenten bijna evenzeer gestegen, waardoor de globale impact beperkt bleef tot een daling met 3%.
Gezien de nog steeds sterke cashflow zal de groep zijn interim dividend traditioneel met 15% verhogen tot 4.66p (was 4.05).
Record date: 18 september, uitbetaling 15 oktober.
Gezien de nog steeds sterke cashflow zal de groep zijn interim dividend traditioneel met 15% verhogen tot 4.66p (was 4.05).
Record date: 18 september, uitbetaling 15 oktober.
Belca,
Waar heb je het persbericht gevonden? Ik zit mij zot te zoeken
Waar heb je het persbericht gevonden? Ik zit mij zot te zoeken
Staat inderdaad nog niet op hun website, maar is reeds meegedeeld aan LSE: RPS Group Plc