Brederode
TIP
Re: Brederode
Vanwaar kwam eigenlijk die enorme stijging? Da's toch ongezien voor een holding
Vergelijk eens de hoogste / laagste koersen van de afgelopen 12 maanden van AvH & Sofina, die eerste doet zelfs nog straffer dan Brederode.
AvH : 131.6 - 85.5
Sof : 103.85 - 78.16
Bred : 38.94 - 27.3
Verklaring 1 : gestegen waarde van de onderliggende participaties / deelnemingen
Verklaring 2 : teruglopen van de décôte (discount)
Voor dat laatste zie p.3 van het rapport op de site van KBC Securities over Holdings & Investments Companies
AvH : 131.6 - 85.5
Sof : 103.85 - 78.16
Bred : 38.94 - 27.3
Verklaring 1 : gestegen waarde van de onderliggende participaties / deelnemingen
Verklaring 2 : teruglopen van de décôte (discount)
Voor dat laatste zie p.3 van het rapport op de site van KBC Securities over Holdings & Investments Companies
Op de grafiek zie je duidelijk dat de stijging hoofdzakelijk in maart plaats gevonden heeft. Naar aanleiding van de Jaarresultaten die op 5 maart gepubliceerd werden heeft Brederode laten weten dat :netwerken schreef:Vanwaar kwam eigenlijk die enorme stijging? ...
. Op dat ogenblik is ook duidelijk geworden dat Luxemburg geen inheemse roerende voorheffing zou vragen:Capitaux propres par action en hausse de 20 % à € 45,80
....cette distribution ne sera pas soumise à un prélèvement à la source au Grand-Duché de Luxembourg...
Dit was voor velen het sein om het aandeel terug aan te kopen.
Daar boven op werd dd netto inventaris waarde opgetrokken tot €50 bij de publicatie op 6 mei van de resultaten over het eerste trimester.
Redenen genoeg dus om het aandeel de hoogte in te jagen. Ik ben wel benieuwd hoe de inventaris waarde de stormen van het tweede semester overleefd heeft. Blijkbaar maken de aandeelhouders zich nog niet al te veel zorgen.s’élevant aujourd’hui à environ €50,0 contre €45,8 au 1er janvier.
Klimt gestaag naar de 40 euro. Verbazingwekkend dat dit blijft stijgen zonder een krimp te geven.
inderdaad, onlangs nog wat van bijgekocht
Heb ik ook gedaan. Zolang het management dagelijks eigen aandelen blijft inkopen zitten we op rozen.Jhn schreef:inderdaad, onlangs nog wat van bijgekocht
Persoonlijk vind ik dat bijkopen / inkopen van het management geen argument om een aandeel (bij) te kopen.
Al 10+ jaar aandeelhouder van Brederode, maar komt stilaan op de lijst om deels te verkopen. Minder transparant door hun sterk toegenomen private equity deel van de portefeuille, décôte die wegsmelt tov 10 jaar gemiddelde, wissel van de wacht die bij de familie VdM- net zoals bij GBL - (en in tegenstelling tot Sofina!) vooralsnog twijfelachtig is te noemen...
Bijkopen ga ik aan de huidige koersen zeker niet doen, eerder "reduce"
Al 10+ jaar aandeelhouder van Brederode, maar komt stilaan op de lijst om deels te verkopen. Minder transparant door hun sterk toegenomen private equity deel van de portefeuille, décôte die wegsmelt tov 10 jaar gemiddelde, wissel van de wacht die bij de familie VdM- net zoals bij GBL - (en in tegenstelling tot Sofina!) vooralsnog twijfelachtig is te noemen...
Nog een OPM over het inkopen : wie de geschiedenis van de groep kent, weet dat ze een traditie hebben om aandeelhouders op een " gierige" manier uit te roken.
Denk Auximines, en de cascade van holdings die er in de jaren 90 nog boven zat. Niks premie, integendeel.
Ik heb het aandeel Brederode leren kennen via de prof die zijn volk leerde beleggen (R. Van der Elst, veel respect voor de Prof. emeritus!), maar nu bekijk ik het eerder kritisch.
Denk Auximines, en de cascade van holdings die er in de jaren 90 nog boven zat. Niks premie, integendeel.
Ik heb het aandeel Brederode leren kennen via de prof die zijn volk leerde beleggen (R. Van der Elst, veel respect voor de Prof. emeritus!), maar nu bekijk ik het eerder kritisch.
Idd .decote (te) sterk gekrompen ;20% daar waar 30a35% de norm is ,verkopen doe ik echter niet. Sofina ,ackermans en hal trust zijn evenmin koopwaardig .Rest nog GBL ,de eeuwige achterblijver.VTEC schreef:Persoonlijk vind ik dat bijkopen / inkopen van het management geen argument om een aandeel (bij) te kopen.
Ja is inderdaad allemaal waar. Maar...indertijd als Brederode nog in de bankensector zat noteerden ze met een premie.Carnaygee schreef:Idd .decote (te) sterk gekrompen ;20% daar waar 30a35% de norm is ,verkopen doe ik echter niet. Sofina ,ackermans en hal trust zijn evenmin koopwaardig .Rest nog GBL ,de eeuwige achterblijver.VTEC schreef:Persoonlijk vind ik dat bijkopen / inkopen van het management geen argument om een aandeel (bij) te kopen.
En welke holding is nog koopwaardig ( buiten enkele buitenlandse holdings zoals Camellia, Jardine group enz... ).
Gisteren nog de resultaten van Fairfax financial holdings doorgenomen ook daar noteert men met een premie.
Carnaygee schreef:Rest nog GBL ,de eeuwige achterblijver.
British Empire sec gen and trust heeft zijn belang in GBL gevoelig afgebouwd.
Olie is de laatste asset waar je in wilt zitten vandaag.GBL is-ook na de afstort van 10 mln aandelen-nog te veel gelinkt aan total.laeka schreef:Carnaygee schreef:Rest nog GBL ,de eeuwige achterblijver.
British Empire sec gen and trust heeft zijn belang in GBL gevoelig afgebouwd.
Tja Sofina heeft zijn olie aandelen verkocht. Buffet deed hetzelfde met Exxon enz.. in zijn holding Berkshire Hathaway. GBL bouwt Total af...Carnaygee schreef: Olie is de laatste asset waar je in wilt zitten vandaag.GBL is-ook na de afstort van 10 mln aandelen-nog te veel gelinkt aan total.
maar Brederode heeft zijn belang in Royal Dutch Shell zelfs nog uitgebreid.
1 bankwerkdag later en we zijn de 40 euro al gepasseerd.laeka schreef:Klimt gestaag naar de 40 euro. Verbazingwekkend dat dit blijft stijgen zonder een krimp te geven.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Zal de TomTom geruchtjes wezen ....