GlobalLeaders: aandelenportefeuille voor de goede huisvader
TIP
Re: GlobalLeaders: aandelenportefeuille voor de goede huisva
Je hebt gelijk,op mijn GSM zie ik ze ook. Ik denk dat het netwerk op mijn werk die afbeeldingen blokkeert.
Vorige week nog gelezen maar vergeten te melden. Kone heeft het Duitse Klostermann Aufzüg GmbH overgenomen.
Gpv1,bij Essilor is de schuld in 2014 bijna vervijfvoudigd ten opzichte van 2013.
Toch volgens je cijfers van - 369 naar -1793. Weet u wat de reden hiervan is?
Gpv1,bij Essilor is de schuld in 2014 bijna vervijfvoudigd ten opzichte van 2013.
Toch volgens je cijfers van - 369 naar -1793. Weet u wat de reden hiervan is?
Of misschien dat je een bepaald programma op je pc mist om dit te zien?Hilfje schreef:Je hebt gelijk,op mijn GSM zie ik ze ook. Ik denk dat het netwerk op mijn werk die afbeeldingen blokkeert.
Denfi,
Schuld is gestegen vanwege de ovenames van Transitions Optical, Coastal.com en Costa. De nettoschuld blijft niettemin zeer laag.
Schuld is gestegen vanwege de ovenames van Transitions Optical, Coastal.com en Costa. De nettoschuld blijft niettemin zeer laag.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Thuis werkt het welDenfi schreef: Of misschien dat je een bepaald programma op je pc mist om dit te zien?
-
- Newbie
- Contacteer:
Kheb hetzelfde probleem op het werk HilfjeHilfje schreef:Je hebt gelijk,op mijn GSM zie ik ze ook. Ik denk dat het netwerk op mijn werk die afbeeldingen blokkeert.
Tijd voor een update over de prestaties van de GlobalLeaders-aandelenportefeuille.
Zoals te zien: stevige outperformance tov de benchmark (Europese large-caps).
Zoals te zien: stevige outperformance tov de benchmark (Europese large-caps).
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Gpv1 was is eigenlijk de reden waarom je Kone boven ThyssenKrupp verkiest?
Omdat ThyssenKrupp een conglomeraat is (m.a.w. te complex bedrijf) waarbij de divisie liften en roltrappen maar 17% van de omzet uitmaakt. De rest zijn activiteiten die niet interessant zijn voor de portefeuille. Bovendien genereert Kone fors hogere vrije kasstroom-marges dan ThyssenKrupp.
Bedankt Gpv1. Ik vroeg het omdat ThyssenKrupp innovatiever lijkt te zijn. Maar zoals u zei, Kone zit alleen in liften en roltrappen.
De portefeuille deed het in 2015 opnieuw fors beter dan de benchmark.
Re: GlobalLeaders: aandelenportefeuille voor de goede huisvader
De portefeuille doet het ook dit jaar weer fors beter dan de benchmark (Europese large-caps).
Dankjewel voor het bijhouden van dit draadje.
Ben hier nog niet lang maar heb al veel geleerd uit jouw posts.
Verder las ik ook de post ivm je gezondheid, ik hoop dat het nu beter gaat.
Mvg
Ben hier nog niet lang maar heb al veel geleerd uit jouw posts.
Verder las ik ook de post ivm je gezondheid, ik hoop dat het nu beter gaat.
Mvg
@gpv1
Indrukwekkende resultaten op zulk een korte termijn!
Maar ben je wel zeker dat de behoefte aan suikerhoudende dranken zal blijven stijgen?
'Suiker' wordt meer en meer beschouwd als het 'nieuwe roken'.
De cijfers van diabetes stijgen wereldwijd exponentieel.
Het staat ondertussen ook wetenschappelijk vast dat 'light' of 'zero' frisdranken diabetes helemaal niet vermijden - integendeel: ze doen de kans erop nog vergroten. De aanbeveling van de WHO is om hoogstens maximaal 50 cc 'light' dranken per dag te drinken. Onafhankelijk van diabetes, ook dat de kans op kanker zou verhogen, wordt nu wetenschappelijk onderzocht. Er is nog geen 100% sluitend bewijs gevonden, maar er zijn wel al statistisch relevante correlaties gevonden tussen het verbruik van 'light-dranken en een verhoogde kans op bepaalde kankers.
Ikzelf zou dus zeker al The Coca-Cola Company van de lijst halen.
Toekomstmuziek zit dan misschien eerder in farmabedrijven die medicatie ontwikkelen om diabetes te vermijden (bijv. inbrengen van 'nieuwe' cellen in de pancreas) of bestuderen hoe de huidige behandeling meer comfortabel kan gemaakt worden: men onderzoekt al vele jaren hoe men insuline niet meer moet zelf inspuiten (als men dus diabetes heeft), maar via bijv. klevers op de huid in de bloedbaan zou kunnen brengen.
Indrukwekkende resultaten op zulk een korte termijn!
Maar ben je wel zeker dat de behoefte aan suikerhoudende dranken zal blijven stijgen?
'Suiker' wordt meer en meer beschouwd als het 'nieuwe roken'.
De cijfers van diabetes stijgen wereldwijd exponentieel.
http://www.diabetes-vdv.be/3/83/overdia ... dwijd.aspxMen vermoedt dat in 2030 7,8% van de wereldbevolking aan diabetes zal lijden. Als deze gegevens zijn van toepassing voor de leeftijdsgroep vanaf 20 tot 79 jaar.
Het staat ondertussen ook wetenschappelijk vast dat 'light' of 'zero' frisdranken diabetes helemaal niet vermijden - integendeel: ze doen de kans erop nog vergroten. De aanbeveling van de WHO is om hoogstens maximaal 50 cc 'light' dranken per dag te drinken. Onafhankelijk van diabetes, ook dat de kans op kanker zou verhogen, wordt nu wetenschappelijk onderzocht. Er is nog geen 100% sluitend bewijs gevonden, maar er zijn wel al statistisch relevante correlaties gevonden tussen het verbruik van 'light-dranken en een verhoogde kans op bepaalde kankers.
Ikzelf zou dus zeker al The Coca-Cola Company van de lijst halen.
Toekomstmuziek zit dan misschien eerder in farmabedrijven die medicatie ontwikkelen om diabetes te vermijden (bijv. inbrengen van 'nieuwe' cellen in de pancreas) of bestuderen hoe de huidige behandeling meer comfortabel kan gemaakt worden: men onderzoekt al vele jaren hoe men insuline niet meer moet zelf inspuiten (als men dus diabetes heeft), maar via bijv. klevers op de huid in de bloedbaan zou kunnen brengen.
Ik heb een aantal fondsen die in Novo Nordisk beleggen.
Novo Nordisk is Deens dacht ik
Novo Nordisk is Deens dacht ik
Jhn,
waarom zou het een probleem zijn dat Novo Nordisk Deens is?
waarom zou het een probleem zijn dat Novo Nordisk Deens is?