Brederode
TIP
Re: Brederode
Had dit niet gedacht,maar leuk is het wel;Misschien zit de verassing in de PE,is tenslotte 50% van de totale waarde.Hal trust ook +2.5% bij vandaaglaeka schreef:1 bankwerkdag later en we zijn de 40 euro al gepasseerd.laeka schreef:Klimt gestaag naar de 40 euro. Verbazingwekkend dat dit blijft stijgen zonder een krimp te geven.
Private equity? Hebben vorig jaar veel verkocht en winst genomen. Het zou me ten zeerste verwonderen dat ze nu weer zo een resultaten neerzetten. Eenmaal iets verkocht is kun je het niet weer verkopen he.Carnaygee schreef: Had dit niet gedacht,maar leuk is het wel;Misschien zit de verassing in de PE,is tenslotte 50% van de totale waarde.Hal trust ook +2.5% bij vandaag
Amai dat wordt hier nog al opgevolgd!
Koers ligt sinds 14u16 stil. Bied prijs is hoger dan de vraagprijs.
Koers ligt sinds 14u16 stil. Bied prijs is hoger dan de vraagprijs.
Pakket Brederode verkocht aan 40.33 euro.
Vroeg of laat gaan er hier ook winstnemers opduiken.
Vroeg of laat gaan er hier ook winstnemers opduiken.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
http://www.iex.be/Column/162459/Moneyma ... omTom.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk artikeltje naar de toekomst toe na al die geruchten
Leuk artikeltje naar de toekomst toe na al die geruchten
Uit het Halfjaarverslag
- In het eerste halfjaar werd een resultaat geboekt van €178M (tov €132M in dezelfde periode vorig jaar). De Luxemburgse lucht doet blijkbaar deugd.
-Netto Inventaris waarde €51.12 (vorig jaar €45.80). Met vanavond een slotkoers van €38.05 betekent dit een discount van 34%
- Nieuwe posities: 3M, Relx (ex-Reed Elsevier)
- Afgebouwd: E.ON
-Gevoelig verhoogde posities: Intel, Telenor, Rolls Royce
- In het eerste halfjaar werd een resultaat geboekt van €178M (tov €132M in dezelfde periode vorig jaar). De Luxemburgse lucht doet blijkbaar deugd.
-Netto Inventaris waarde €51.12 (vorig jaar €45.80). Met vanavond een slotkoers van €38.05 betekent dit een discount van 34%
Onderwaardering bedraagt wel maar 25.56% hoor en deze is ook al achterhaald door de recente daling van de beurzen.Belca2 schreef:Uit het Halfjaarverslag
Juist. Ten opzichte van de koers is de IW 34% hoger.laeka schreef:...Onderwaardering bedraagt wel maar 25.56% hoor
deze achterhaling is achterhaald door de recente stijging van de beurzen.laeka schreef:...en deze is ook al achterhaald door de recente daling van de beurzen.
Trouwens ik hecht meer belang aan de samenstelling van de portefeuille en de prestaties van het management team dan specifiek aan de onderwaardering. En die lijken mij OK.
Op 30 juni stonden de koersen veel hoger dan op dit moment. Kijk maar eens naar de olie aandelen.Belca2 schreef:Juist. Ten opzichte van de koers is de IW 34% hoger.laeka schreef:...Onderwaardering bedraagt wel maar 25.56% hoordeze achterhaling is achterhaald door de recente stijging van de beurzen.laeka schreef:...en deze is ook al achterhaald door de recente daling van de beurzen.
Trouwens ik hecht meer belang aan de samenstelling van de portefeuille en de prestaties van het management team dan specifiek aan de onderwaardering. En die lijken mij OK.
Gelijk heb je Laeka;De decote zal eerder 22% bedragen.Brederode is bijgevolg te duur.laeka schreef:Onderwaardering bedraagt wel maar 25.56% hoor en deze is ook al achterhaald door de recente daling van de beurzen.Belca2 schreef:Uit het Halfjaarverslag
Op basis waarvan kom je tot die vaststelling?Carnaygee schreef:...Gelijk heb je Laeka;De decote zal eerder 22% bedragen...
Een GIMV zal je dus nooit kopen, ongeacht de kwaliteit van de portefeuille of het (dividenden)rendement?Carnaygee schreef:...Brederode is bijgevolg te duur.
-De olieaandelen staan sinds 30 juni aanzienlijk lager,trouwens ook unilever, samsung , enz......Belca2 schreef:Op basis waarvan kom je tot die vaststelling?Carnaygee schreef:...Gelijk heb je Laeka;De decote zal eerder 22% bedragen...Een GIMV zal je dus nooit kopen, ongeacht de kwaliteit van de portefeuille of het (dividenden)rendement?Carnaygee schreef:...Brederode is bijgevolg te duur.
-Gimv voldoet totaal niet,vergelijk maar eens met andere holdings zoals Hal,ackermans,brederode,sofina,berkshire.Presteert zelfs minder goed dan gbl,maar daar verhogen ze nog tenminste jaarlijks hun dividend.
Dit was het antwoord dat ik verwachtte: omdat een (hier meerdere) aandelen uit de portefeuille gedaald zijn, denk je dat de discount gedaald is. Waarschijnlijk is echter de waarde van Brederode mede gedaald waardoor proportioneel de discount gelijk blijft. En vermoedelijk ook mede ondersteund wordt door de aankopen die Brederode (uit eigen belang eerst) zelf verricht. Ik denk dan ook dat die 22% natte vinger werk is.Carnaygee schreef:...De olieaandelen staan sinds 30 juni aanzienlijk lager,trouwens ook unilever, samsung , enz......
Daar hebben we het al eens over gehad - zie 4 mei in deze draad. Als dividenden belangrijk zijn, dan heeft GIMV vele jaren voorsprong op de anderen.Carnaygee schreef:...Gimv voldoet totaal niet,vergelijk maar eens met andere holdings...daar verhogen ze nog tenminste jaarlijks hun dividend
@Belca;Natuurlijk is die 22 gebaseerd op een NAV die vandaag lager is dan 50 wat aannemelijk is gezien de daling van de aandelen,maar de koers staat ondertussen nog steeds op €38.
Eigenlijk moet ieder voor zichzelf beslissen met welke decote je wenst in te stappen/bij te kopen in zo'n holding.Sinds jaar en dag hanteer ik een minimum korting van 27%-30% voor GBL ;voor brederode en Sofina is dat nog wat meer zelfs.Vandaar dat ik niet meteen koper ben vandaag.
Eigenlijk moet ieder voor zichzelf beslissen met welke decote je wenst in te stappen/bij te kopen in zo'n holding.Sinds jaar en dag hanteer ik een minimum korting van 27%-30% voor GBL ;voor brederode en Sofina is dat nog wat meer zelfs.Vandaar dat ik niet meteen koper ben vandaag.
De tussentijdse verklaring van Brederode blinkt zoals steeds uit door vaagheid. Ik blijf me verbazen dat men nog de moeite doet om een verklaring uit te geven. Wat een verspilling van energie.
Het enige cijfer dat wat inzicht geeft is de bedrijfswaarde, die nu (21 oktober) geschat wordt op €51. Dit is een lichte daling tegenover 30 juni toen dit €51.52 bedroeg. Het aandeel, nu aan €39.90, noteert nog steeds met een flinke korting.
Verder schrijft men dat men eigenlijk niet weet wat de toekomst zal brengen, zij het dan in meer omfloerste termen.
Het enige cijfer dat wat inzicht geeft is de bedrijfswaarde, die nu (21 oktober) geschat wordt op €51. Dit is een lichte daling tegenover 30 juni toen dit €51.52 bedroeg. Het aandeel, nu aan €39.90, noteert nog steeds met een flinke korting.
Verder schrijft men dat men eigenlijk niet weet wat de toekomst zal brengen, zij het dan in meer omfloerste termen.