Melexis
TIP
Re: Melexis
ASM International idd & wat dan gezegd van ASML Holding, ziet er ook een erg interessant aandeel uit.Piper schreef:Wie in deze sector interesse heeft, moet ook eens kijken naar het Nederlandse ASM International welke zonder enige twijfel stukken goedkoper noteert.
Ik heb posities in beide, Melexis en ASM International.
Ook hier volledig uitverkocht. De cash loopt verder op.
KBC Securities verwacht lagere omzet in KW4, maar voor '15 zien zij beterschap.
Advies blijft op "Houden".
Advies blijft op "Houden".
@Zeus,
Melexis is nog een voorbeeld van een duur aandeel.
Melexis is nog een voorbeeld van een duur aandeel.
Monrose, Melexis staat inderdaad niet goedkoop meer, maar is natuurlijk wel absolute topkwaliteit.
P.S.: Ik heb hier iedereen zijn vragen in eer en geweten beantwoord via pb.
Waarom ik hier niet meer zo actief ben? Wel omdat er te weinig forumleden ook iets posten.
Ik wil wel terugkomen maar verwacht dan dat andere forumleden ook op regelmatige basis hier eens reageren.
P.S.: Ik heb hier iedereen zijn vragen in eer en geweten beantwoord via pb.
Waarom ik hier niet meer zo actief ben? Wel omdat er te weinig forumleden ook iets posten.
Ik wil wel terugkomen maar verwacht dan dat andere forumleden ook op regelmatige basis hier eens reageren.
Heeft iemand vandaag op de verkeerde knop geklikt en per ongeluk z'n Melexis aandelen gedumpt?
Ik vind niet onmiddellijk nieuws terug, maar de koers vandaag is tot nu toe toch wel zéér grillig.
HOOG 52,69
LAAG 47,53
Ik vind niet onmiddellijk nieuws terug, maar de koers vandaag is tot nu toe toch wel zéér grillig.
HOOG 52,69
LAAG 47,53
Amai, Alle beleggers die hierop een stoploss geplaats hebben, zijn al hun stukken kwijt aan een veel te lage koers.
De koers is vandaag tot maar liefst 47.53 gegaan, om dan te herstellen tot 52.7.
Melexis is een dollarverdiener en de paniek zat er ook in dat de euro nog harder zou doorgestegen zijn, doordat de euro even in een herstel zat. Ook dat de beurs algemeen daalde zorgde voor nog extra meer verkopen.
Dit is ook in november gebeurt terwijl het nieuws over Melexis toen positief bleef.
De koers is vandaag tot maar liefst 47.53 gegaan, om dan te herstellen tot 52.7.
Melexis is een dollarverdiener en de paniek zat er ook in dat de euro nog harder zou doorgestegen zijn, doordat de euro even in een herstel zat. Ook dat de beurs algemeen daalde zorgde voor nog extra meer verkopen.
Dit is ook in november gebeurt terwijl het nieuws over Melexis toen positief bleef.
Daarom is auto stoploss geen goed idee
http://www.melexis.com/News/Melexis-Q2- ... -2051.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Opnieuw fantastische resultaten met forse dividendverhoging.
Opnieuw fantastische resultaten met forse dividendverhoging.
Dat is juist; Ik ben wel in de war gebracht door de terminologie: men spreekt van een interim dividend van €1.30, daar waar het volledige dividend over 2014 'slechts' €1.0 was (althans volgens hun jaarverslag). Als er dan effectief nog een finaal dividend komt, dan zou dat een verhoging betekenen van meer dan 30%Zeus schreef:...Opnieuw fantastische resultaten met forse dividendverhoging.
In het verleden heeft Melexis steeds een interim dividend gegeven en daarna geen finaal dividend meer.
je kan er van uitgaan dat er niets meer zal bijkomen
je kan er van uitgaan dat er niets meer zal bijkomen
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
OK, dat weten we dan ook weer
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zie de koerszwakte van Melexis als een koopmoment met een fors herstel. Immers, de dollar zal verder aansterken als er goed nieuws is over de Amerikaanse economie en dus ook de aanzet op een eerste renteverhoging sinds 2006.
Zijn er hier nog die Melexis zouden kopen op dit moment?
Momenteel is de bodem geraakt van de vorige correctie en blijven we hier nipt boven. De RSI staat op de 33-lijn dus ik denk dat we hoger kunnen. Of gaan we nog lager nu Melexis in een dalende trendkanaal zit?
Alvast bedankt voor jullie mening!
Grtz
Hamish
Zijn er hier nog die Melexis zouden kopen op dit moment?
Momenteel is de bodem geraakt van de vorige correctie en blijven we hier nipt boven. De RSI staat op de 33-lijn dus ik denk dat we hoger kunnen. Of gaan we nog lager nu Melexis in een dalende trendkanaal zit?
Alvast bedankt voor jullie mening!
Grtz
Hamish
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Interessante grafiek!!
- 10 % op 1 week intussen...
- 10 % op 1 week intussen...
waarom zakt Melexis ?
nog altijd gevolg van hun kwartaalresultaten ?
nog altijd gevolg van hun kwartaalresultaten ?