GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
HOMI voert nog steeds de tabel aan, CPINV zakt een plaatsje.wickedwillie schreef:...Belca, verandert dit veel voor je tabel?
Staat Home Invest nog steeds bovenaan?...
Sommige GVVs moeten hun resultaten en vooruitzichten nog publiceren. Van zodra ik een zicht heb op de te verwachten dividenden voor 2015 zal ik een nieuwe tabel publiceren met de dividendengroei berekend over de periode 2010 - 2015e (=estimate).
En hierbij verwacht ik wel fundamentele verschuivingen (VASTB heeft lager dividend aangekondigd, INTO dan weer een hoger, MONTB zal heel waarschijnlijk nu een positieve CAGR5 tonen, ...) . Ik verwacht evenwel niet dat HOMI zijn plaats zal afstaan, daarvoor is hun groeiritme te mooi...
Einde van de maand weten we vermoedelijk meer.
Zwygymor suggereerde op 6 juli in deze draad om een "plakkend" bericht als eerste te plaatsen waarin dan gemakkelijk de referenties naar specifieke GVV draden gevonden kunnen worden. Ik sta volledig achter het idee, alleen weet ik niet hoe het te realiseren.
Vandaar mijn bijdrage in de vorm van een rekenblad. GVV fanaten kunnen het eventueel op hun bureaublad plakken om het altijd bij de hand te hebben.
Niet ideaal, maar misschien een start.
Vandaar mijn bijdrage in de vorm van een rekenblad. GVV fanaten kunnen het eventueel op hun bureaublad plakken om het altijd bij de hand te hebben.
Niet ideaal, maar misschien een start.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Sowieso interessante updates Belca!
Ik zie wel dat 27% vermeld wordt bij Care Property, is dit al definitief?
Ik zie wel dat 27% vermeld wordt bij Care Property, is dit al definitief?
Laatst gewijzigd door wickedwillie op 11 augustus 2015, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens de kranten zou dat vrij definitief zijn. In het geval van Care Property zou het bedrijf de factuur kunnen doorschuiven naar de OCMW's en vzw's die hun serviceflats huren.wickedwillie schreef:Sowieso interessante updates Belca!
Ik zie wel dat 25% vermeld wordt bij Care Property, is dit al definitief?
http://netto.tijd.be/belastingen/Impuls ... 0-1624.art" onclick="window.open(this.href);return false;De roerende voorheffing op residentiële vastgoedbevaks stijgt in 2016 van 15 naar 27 procent. Die maatregel treft Aedifica, Home Invest Belgium en Care Property. Als de hogere roerende voorheffing het voorbije jaar al van kracht was geweest en we veronderstellen dat alle aandeelhouders roerende voorheffing betalen, dan hadden zij 5,6 miljoen meer taks moeten betalen.
De OCMW’s dreigen een deel van de rekening te moeten betalen. Care Property kan volgens de bepalingen van de uitgifteprospectus de huurgelden die ze int van OCMW’s en vzw’s voor het ter beschikking stellen van de serviceflats in dezelfde verhouding verhogen als de roerende voorheffing. De OCMW’s moeten dus volgens de contractvoorwaarden de roerende voorheffing compenseren.
Zal eerder rond 4 - 5 september zijn. Resultaten HOMI op 3 sept. CPINV is nog later: 23 sept. IMMOU: niet bekend.Belca2 schreef:...Van zodra ik een zicht heb op de te verwachten dividenden voor 2015 zal ik een nieuwe tabel publiceren met de dividendengroei berekend over de periode 2010 - 2015e (=estimate) ... Einde van de maand weten we vermoedelijk meer.
Kan, maar moet niet. Het is moeilijk te voorspellen wat CPINV gaat doen. Vandaag levert CPINV een netto dividend van €0.5355 (aan 15% RV). Als we veronderstellen dat men het netto dividend wil behouden, dan betekent dat aan 27% RV, een bruto dividend van €0.73. Dit is een verhoging van het bruto dividend met €0.10. Voor de 13.184M uitstaande aandelen betekent dat een extra €1.3M op de tafel om hetzelfde dividend te behouden.ThomasDM schreef:...De OCMW’s dreigen een deel van de rekening te moeten betalen. Care Property kan volgens de bepalingen van de uitgifteprospectus de huurgelden die ze int van OCMW’s en vzw’s voor het ter beschikking stellen van de serviceflats in dezelfde verhouding verhogen als de roerende voorheffing. De OCMW’s moeten dus volgens de contractvoorwaarden de roerende voorheffing compenseren.
Om dit in perspectief te plaatsen: vorig jaar was het operationeel resultaat €10.458M. Een verhoging van het bruto dividend zou dus 12.5% van dit resultaat opslikken. Om dit te bewerkstelligen lijkt een verhoging van de huurinkomsten onvermijdelijk. Of die men volledig durft door te rekenen is twijfelachtig (gezien de precaire toestand waarin de meeste OCMWs zich bevinden).
Ik gok dan ook op een tussenweg: een bruto dividend ergens tussen de €0.65 en €0.67.
Iemand beter?
Staat in de belegger een heel stuk over men zegt inderdaad dat CPInv de huurgelden mag optrekken om te compenseren voor de verhoging
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Het zal nog wat afwachten zijn op communicatie van de regering en de GVVs. Zelf volg ik het aandeel niet op, ben eerder aan het twijfelen om een Amerikaanse healthcare REIT in portefeuille op te nemen.Belca2 schreef:Kan, maar moet niet. Het is moeilijk te voorspellen wat CPINV gaat doen. Vandaag levert CPINV een netto dividend van €0.5355 (aan 15% RV). Als we veronderstellen dat men het netto dividend wil behouden, dan betekent dat aan 27% RV, een bruto dividend van €0.73. Dit is een verhoging van het bruto dividend met €0.10. Voor de 13.184M uitstaande aandelen betekent dat een extra €1.3M op de tafel om hetzelfde dividend te behouden.ThomasDM schreef:...De OCMW’s dreigen een deel van de rekening te moeten betalen. Care Property kan volgens de bepalingen van de uitgifteprospectus de huurgelden die ze int van OCMW’s en vzw’s voor het ter beschikking stellen van de serviceflats in dezelfde verhouding verhogen als de roerende voorheffing. De OCMW’s moeten dus volgens de contractvoorwaarden de roerende voorheffing compenseren.
Om dit in perspectief te plaatsen: vorig jaar was het operationeel resultaat €10.458M. Een verhoging van het bruto dividend zou dus 12.5% van dit resultaat opslikken. Om dit te bewerkstelligen lijkt een verhoging van de huurinkomsten onvermijdelijk. Of die men volledig durft door te rekenen is twijfelachtig (gezien de precaire toestand waarin de meeste OCMWs zich bevinden).
Ik gok dan ook op een tussenweg: een bruto dividend ergens tussen de €0.65 en €0.67.
Iemand beter?
Geeft de Belegger vooruitzichten voor het dividend?derocker schreef:Staat in de belegger een heel stuk over men zegt inderdaad dat CPInv de huurgelden mag optrekken om te compenseren voor de verhoging
indien ze dit doorrekenen dan zullen de OCMW's dit doorrekenen aan de bewoners, indien ze dit niet doorrekenen tja dan zijn het geen extra inkomsten van de staat en is het gat in de begroting nog groterOm dit te bewerkstelligen lijkt een verhoging van de huurinkomsten onvermijdelijk. Of die men volledig durft door te rekenen is twijfelachtig (gezien de precaire toestand waarin de meeste OCMWs zich bevinden)
NopeBelca2 schreef:Geeft de Belegger vooruitzichten voor het dividend?derocker schreef:Staat in de belegger een heel stuk over men zegt inderdaad dat CPInv de huurgelden mag optrekken om te compenseren voor de verhoging
Daar hoopte ik ook op.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Willen de residentiele vastgoedvennootschappen van twee walletjes eten? Volgens Investeerders in woningen krijgen meer vrijheid hebben AED, CPINV en HOMI een gezamenlijke nota voor de regering opgesteld om de verhoogde RV aan te klagen. Het voornaamste argument schijnt te zijn dat het beheer van residentieel vastgoed heel wat intensiever is dan dat van non-residentieel vastgoed.
Anderzijds, volgens hetzelfde artikel, voelen deze vennootschappen zich niet meer verplicht om zich aan de 80% regel te houden. Deze regel hield in dat in ruil voor de verminderde RV men gehouden was aan een portefeuille waarin hoogstens 20% niet residentieel was (bv. hotels, horeca op de beneden verdieping van een appartementsgebouw)
Anderzijds, volgens hetzelfde artikel, voelen deze vennootschappen zich niet meer verplicht om zich aan de 80% regel te houden. Deze regel hield in dat in ruil voor de verminderde RV men gehouden was aan een portefeuille waarin hoogstens 20% niet residentieel was (bv. hotels, horeca op de beneden verdieping van een appartementsgebouw)
Belca, wat is volgens u de faire waarde van HOMI?
Want ondanks dat het nu redelijk laag staat, is er niemand echt enthousiast precies.
Want ondanks dat het nu redelijk laag staat, is er niemand echt enthousiast precies.
Is niet mijn best GVV!
Springt alle kanten uit.
Springt alle kanten uit.
Beurslogica keert pas terug na de kater
Ook de gereglementeeerde vastgoedvernnootschappen (GVV's) worden momenteel meegesleurd in de eerste zware beurscorrectie sinds 2011. Is het meeste leed geleden of zitten we middenin een vrije val waarvan de bodem nog niet in zicht is? De enige zekerheid daarbij is dat de beurslogica pas terugkeert als de kater verteerd is ... en daar zijn we momenteel nog niet aan toe.
In een blog van tijdens of na de hectische uitschuiver gisteren, wijst Gwyde erop dat de premies ten opzichte van de netto portefeuillewaarde wel erg snel wegsmelten.
@Belca2: De namen in die tabel linken blijkbaar ook door naar de homepagina's van de GVV's. Nu nog een on-line tabel met links naar de spaargids threads en beurskoersen die zich (dagelijk ?) aanpassen.
Ook de gereglementeeerde vastgoedvernnootschappen (GVV's) worden momenteel meegesleurd in de eerste zware beurscorrectie sinds 2011. Is het meeste leed geleden of zitten we middenin een vrije val waarvan de bodem nog niet in zicht is? De enige zekerheid daarbij is dat de beurslogica pas terugkeert als de kater verteerd is ... en daar zijn we momenteel nog niet aan toe.
In een blog van tijdens of na de hectische uitschuiver gisteren, wijst Gwyde erop dat de premies ten opzichte van de netto portefeuillewaarde wel erg snel wegsmelten.
@Belca2: De namen in die tabel linken blijkbaar ook door naar de homepagina's van de GVV's. Nu nog een on-line tabel met links naar de spaargids threads en beurskoersen die zich (dagelijk ?) aanpassen.