De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ja ik heb momenteel van 5 verschillende bedrijven aandelen en ik wil elke maand een bedrag storten waar ik dan meer aandelen ga kopen ( niet elke maand natuurlijk, pas wanneer ik een bepaald bedrag heb) . Mijn ambitie is om dit vol te houden tot mijn pensioen. ( meer dan 40 jaar )
Zijn het goede bedrijven ? Is er iets fundamenteels verandert aan die bedrijven ?Hilfje schreef:ongeveer 2 weken geleden begonnen met aandelen te kopen (ben dus echt een newbie), en nu dik in het rood. Ik wil de aandelen zeer lang houden ( 10 tallen jaren ) maar is toch even slikken.
Maarja, best niet meer naar kijken zeker.
Stel je hebt een goede zaak, met veel klanten, werknemers gelukkig, en geen echte problemen. Ga je die zaak verkopen omdat de chinese munt devalueert of omdat Griekenland uit de euro stapt of Rusland Lithouwen aanvalt ?
Ga je dan je schoenwinkel of restaurant sluiten ?
Ik denk het niet.
Volgens mij zijn het goede bedrijvennickname schreef:Zijn het goede bedrijven ? Is er iets fundamenteels verandert aan die bedrijven ?Hilfje schreef:ongeveer 2 weken geleden begonnen met aandelen te kopen (ben dus echt een newbie), en nu dik in het rood. Ik wil de aandelen zeer lang houden ( 10 tallen jaren ) maar is toch even slikken.
Maarja, best niet meer naar kijken zeker.
Stel je hebt een goede zaak, met veel klanten, werknemers gelukkig, en geen echte problemen. Ga je die zaak verkopen omdat de chinese munt devalueert of omdat Griekenland uit de euro stapt of Rusland Lithouwen aanvalt ?
Ga je dan je schoenwinkel of restaurant sluiten ?
Ik denk het niet.
Walt Disney, Coca Cola, Kone, kinepolis en AB inbev.
Jullie hebben gelijk, ik ga er niet meer naar kijken en mij aan mijn plan houden.
Bedankt.
Hilfje,
Dit hoort eigenlijk thuis in een aparte thread, maar ik wou nog snel vragen of je heel bewust voor die 5 aandelen hebt gekozen, en of je hierdoor overtuigd bent voldoende gespreid te zijn qua sectoren, regio's, ...
Indien je liever een veelvoud aan aandelen in portefeuille hebt, wat een spreidingsvoordeel kan geven, moet je eens richting beleggingsfondsen kijken als je dat nog niet gedaan zou hebben.
Heb je natuurlijk zeer bewust voor deze 5 gekozen, wie ben ik dan om daar veel over te zeggen
Carl
Dit hoort eigenlijk thuis in een aparte thread, maar ik wou nog snel vragen of je heel bewust voor die 5 aandelen hebt gekozen, en of je hierdoor overtuigd bent voldoende gespreid te zijn qua sectoren, regio's, ...
Indien je liever een veelvoud aan aandelen in portefeuille hebt, wat een spreidingsvoordeel kan geven, moet je eens richting beleggingsfondsen kijken als je dat nog niet gedaan zou hebben.
Heb je natuurlijk zeer bewust voor deze 5 gekozen, wie ben ik dan om daar veel over te zeggen

Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Coca Cola wordt momenteel door heel wat gerenommeerde fondsen aangekocht, ik neem aan dat daar groeimarge zit dan?
Nu ja, ik zou ook aanraden om misschien richting een 10-tal defensieve fondsen te kijken. Dan kun je gerust een 5-tal jaar slapen zonder er naar om te kijken.
Nu ja, ik zou ook aanraden om misschien richting een 10-tal defensieve fondsen te kijken. Dan kun je gerust een 5-tal jaar slapen zonder er naar om te kijken.
Ik had wel verwacht dat deze opmerking ging komen, en ik geef je helemaal gelijkBoompie schreef:Hilfje,
Carl

Er zijn nog veel aandelen die op mijn lijstje staan om te kopen om een betere spreiding te krijgen maar ik moet ergens beginnen. Anders worden de transactiekosten te hoog in vergelijking met het geld dat in 1 aandeel zit. (ASML, l`Oreal, RELX, Diageo )
Over een fonds ben ik de laatste week pas echt beginnen lezen over hoe het werkt, en daardoor ben ik geinteresseert geraakt in SPDR S&P 500 ETF Trust en iShares MSCI Europe UCITS ETF DIST.
Maar ik weet nog niet waar ik het beste eerst in kan investeren.
Laatste off-topic antwoord dat ik hier ga geven (ik wil het ontwerp niet te erg afleiden), maar Hilfje, open gerust een nieuwe thread wanneer je meer feedback wil.
Wat je opsomt, zijn ETF's - op de beurs verhandelde fondsen.
Die zijn helemaal niet slecht, maar vragen -tenzij je resoluut wereldwijde trackers aankoopt- toch enig inzicht.
Daarnaast heb je ook beheerde fondsen. Zijn wat duurder in lopende kosten, maar daar heb je het voordeel dat een manager aan de stuurknuppel zit. Misschien heb je als beginnend belegger wel iets aan enkele goeie beheerde wereldwijde fondsen ? Dan hoef je je niks aan te trekken van hoeveel van dit, hoeveel van dat : het wordt voor je gedaan door iemand die normaal gezien veel ervaring heeft in de financiële wereld.
Zo kan je een mooie basis opbouwen voor je langetermijnportefeuille. Wanneer je gaandeweg meer ervaring opdoet, kan je die dan verder uitbreiden met bepaalde accenten (regio-/sectorfondsen of ETF's, enz).
Succes !
Carl
Wat je opsomt, zijn ETF's - op de beurs verhandelde fondsen.
Die zijn helemaal niet slecht, maar vragen -tenzij je resoluut wereldwijde trackers aankoopt- toch enig inzicht.
Daarnaast heb je ook beheerde fondsen. Zijn wat duurder in lopende kosten, maar daar heb je het voordeel dat een manager aan de stuurknuppel zit. Misschien heb je als beginnend belegger wel iets aan enkele goeie beheerde wereldwijde fondsen ? Dan hoef je je niks aan te trekken van hoeveel van dit, hoeveel van dat : het wordt voor je gedaan door iemand die normaal gezien veel ervaring heeft in de financiële wereld.
Zo kan je een mooie basis opbouwen voor je langetermijnportefeuille. Wanneer je gaandeweg meer ervaring opdoet, kan je die dan verder uitbreiden met bepaalde accenten (regio-/sectorfondsen of ETF's, enz).
Succes !
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Ja dit is interessant om naar te kijken. Maar alleen vind ik het ingewikkeld om een goed fonds te vinden, ik ken er nog niet veel van en het aanbod is zo groot. Een bedrijf ken je en je kan makkelijk naar de resultaten kijken.Kevva schreef:Coca Cola wordt momenteel door heel wat gerenommeerde fondsen aangekocht, ik neem aan dat daar groeimarge zit dan?
Dus daar moet ik eerst nog wat tijd in steken en dan nadenken over hoe ik mijn geld ga opdelen ( hoeveel procent aandelen en hoeveel procent in fondsen ).
Hilfje, misschien kunnen de inzichten van MijnKapitaal.be je daarbij wel helpen. Veel nuttige info over fondsen en selectie terug te vinden...
Weer opmerkelijk, de Europese beurzen sluiten rotslecht en vervolgens beginnen de Amerikaanse indexen de verliezen weg te gommen
Nasdaq en S&P500 zitten alweer in het groen.

-
- VIP member
- Contacteer:
Zijn er nog anderen met Oost-Aziatische fondsen ? Wat doen jullie ? De blootstelling aan China valt in Morningstar onder de onduidelijke titel 'Azië - Emerging' en daardoor moeilijk te beoordelen. Dan is er ook het besmettingsgevaar voor de hele 'regio'.
Al bij al valt de daling toch nogal mee (dagelijks -1 tot -3 %).
Wat gedaan ? Hier in het Avondland is het ook niet al koek en ei. In de VS evenmin. Goud dan maar ?
Al bij al valt de daling toch nogal mee (dagelijks -1 tot -3 %).
Wat gedaan ? Hier in het Avondland is het ook niet al koek en ei. In de VS evenmin. Goud dan maar ?
http://www.kitco.com/news/video/show/Ki ... ld-Celente" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Not Yet...Leemans-broertje schreef:Wat gedaan ? Hier in het Avondland is het ook niet al koek en ei. In de VS evenmin. Goud dan maar ?

Huid geschaafd, onderhuidse bloeduitstortingen, nog geen bloed.
Celente is de Amerikaanse versie van Middelkoop.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
"Als Peking probeert zijn munt flink te verzwakken, zal dit wereldwijd voelbaar zijn, ook in Nederland. 'Dit is het begin van iets groots en lelijks', waarschuwt econoom Albert Edwards van de bank Société Générale. Hij voorziet 'golven deflatie uit opkomende landen' die de toch al niet denderende bedrijfswinsten in het westen zullen drukken. Edwards: 'Dit leidt ons regelrecht terug naar een recessie'. Laat staan wat er gebeurt bij een harde landing van de tweede economie van de wereld.
Schrik op de aandelenmarkten
Op de internationale aandelenmarkten zit de schrik er al goed in. Zo verloor de AEX-index woensdag in Amsterdam 3,4%. In de VS bleef de schade na een aanzienlijk openingsverlies beperkt; de Dow Jones-index eindigde nagenoeg onveranderd. De opkomende markten zijn al ruim drie maanden uit de gratie en gleden gisteren officieel in een 'bear market' weg. Dat betekent dat ze gemiddeld meer dan 20% van hun beurswaarde hebben kwijtgespeeld. Ondertussen werd de euro 1,3% sterker tegenover de dollar, omdat marktpartijen de kans op een spoedige renteverhoging in de VS wat lager inschatten vanwege de Chinese stap."
Iemand ervaring met vorige berenmarkten ?
Schrik op de aandelenmarkten
Op de internationale aandelenmarkten zit de schrik er al goed in. Zo verloor de AEX-index woensdag in Amsterdam 3,4%. In de VS bleef de schade na een aanzienlijk openingsverlies beperkt; de Dow Jones-index eindigde nagenoeg onveranderd. De opkomende markten zijn al ruim drie maanden uit de gratie en gleden gisteren officieel in een 'bear market' weg. Dat betekent dat ze gemiddeld meer dan 20% van hun beurswaarde hebben kwijtgespeeld. Ondertussen werd de euro 1,3% sterker tegenover de dollar, omdat marktpartijen de kans op een spoedige renteverhoging in de VS wat lager inschatten vanwege de Chinese stap."
Iemand ervaring met vorige berenmarkten ?
Ja. En wat is de bedoeling van die vraag?nickname schreef:...Iemand ervaring met vorige berenmarkten ?
Na een berenmarkt komt altijd een stierenmarkt. Na hoelang, is koffiedik kijken.