Beobank Q8 World Mastercard
Re: Beobank Q8 World Mastercard
Door vakantie heb ik 2 dagen te laat mijn terug te betalen saldo betaald van mijn Beobank Q8 world mastercard.
8,27 Euro Portkosten en herrieneringskosten de nalatigheidskosten zullen ook nog wel volgen.
Dus zorg ervoor dat je het totale bedrag steeds op tijd terugbetaald.
8,27 Euro Portkosten en herrieneringskosten de nalatigheidskosten zullen ook nog wel volgen.
Dus zorg ervoor dat je het totale bedrag steeds op tijd terugbetaald.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waterboy: als het de eerste keer is, even bellen met de klantendienst. Als je vriendelijk bent durven ze die kosten al eens kwijtschelden.
Ik stel steeds met memo datum (uiteraard uiterste datum die mogelijk is
) de betalingen in als ik factuur ontvang (krijg ze digitaal). Nooit geen verrassingen 

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Idem hier.Vaganzza schreef:Ik stel steeds met memo datum (uiteraard uiterste datum die mogelijk is) de betalingen in als ik factuur ontvang (krijg ze digitaal). Nooit geen verrassingen
Ik stel vast dat de echte supergoedkope Q8 Easy stations ineens een cent of vier duurder zijn dan wat ik elders hier en daar geaficheerd zie.
Ik begin dan met 2 % cashback al meer te betalen dan wanneer ik elders tank zonder cashback.
Dan maar even gebeld met Beobank of ik mijn Q8 kaart kon omwisselen naar een Brico Mastercard. Paar papieren gekregen en ingevuld en binnen de week alles pico bello in orde, zelfs zonder onderbreking: 2 nieuwe kaarten ontvangen met dezelfde code (!), dus geen geloop om die weer aan te passen, PLUS de lopende kostenstaat EN cashback zijn naadloos overgezet en lopen gewoon door.
Een dikke pluim voor BeoBank !
Nu tank ik dus waar ik wil aan 99% ipv enkel bij Q8 aan 98% (en elders tanken =niks cashback met de Q8 kaart). Bovendien betalen ze op de Brico kaart tot 350 euro terug per jaar ipv 250 bij de Q8 kaart.
Ik begin dan met 2 % cashback al meer te betalen dan wanneer ik elders tank zonder cashback.
Dan maar even gebeld met Beobank of ik mijn Q8 kaart kon omwisselen naar een Brico Mastercard. Paar papieren gekregen en ingevuld en binnen de week alles pico bello in orde, zelfs zonder onderbreking: 2 nieuwe kaarten ontvangen met dezelfde code (!), dus geen geloop om die weer aan te passen, PLUS de lopende kostenstaat EN cashback zijn naadloos overgezet en lopen gewoon door.
Een dikke pluim voor BeoBank !
Nu tank ik dus waar ik wil aan 99% ipv enkel bij Q8 aan 98% (en elders tanken =niks cashback met de Q8 kaart). Bovendien betalen ze op de Brico kaart tot 350 euro terug per jaar ipv 250 bij de Q8 kaart.
Heb onmiddellijk een domiciliëring gevraagd op al mijn Beobank kaarten. Vermijdt een opvolging en vergetelheid :-).Vaganzza schreef:Ik stel steeds met memo datum (uiteraard uiterste datum die mogelijk is) de betalingen in als ik factuur ontvang (krijg ze digitaal). Nooit geen verrassingen
Wat ik me afvraag is dat die % die je korting krijgt bij het online aankopen of reizen boeken nog altijd bestaan?
greetz
jempi25
greetz
jempi25
Heb enige tijd geleden ook een aanvraag ingediend voor een Beo-kredietkaart. Men heeft mij deze geweigerd. Waarom ? Waarschijnlijk omdat ik niet het profiel had van de klanten die ze zochten. Nu, geen probleem. Heb er nog wel anderen. En deze hebben blijkbaar allemaal dezelfde doelstelling. De klant zijn krediet laten opnemen. Ze sturen dan ook elke maand, getrouw, een schrijven in den aard van "Mijnheer, ge weet toch wel dat ge nog zoveel krediet bij ons hebt. En denk eens na wat ge daar allemaal mee kunt doen. Ge bent toch wel stom om dat niet op te nemen", en bij sommigen is het verdomd moeilijk om op de faktuur ook nog te ontdekken hoeveel men moet storten om zijn rekening aan te zuiveren.
Heb een Brico-Beobankkaart en tot nu toe nog geen problemen gehad, na de moeizame opstart (kaart verloren, code-systeem is nogal ingewikkeld, ...).robertbo schreef:Heb enige tijd geleden ook een aanvraag ingediend voor een Beo-kredietkaart. Men heeft mij deze geweigerd. Waarom ? Waarschijnlijk omdat ik niet het profiel had van de klanten die ze zochten. Nu, geen probleem. Heb er nog wel anderen. En deze hebben blijkbaar allemaal dezelfde doelstelling. De klant zijn krediet laten opnemen. Ze sturen dan ook elke maand, getrouw, een schrijven in den aard van "Mijnheer, ge weet toch wel dat ge nog zoveel krediet bij ons hebt. En denk eens na wat ge daar allemaal mee kunt doen. Ge bent toch wel stom om dat niet op te nemen", en bij sommigen is het verdomd moeilijk om op de faktuur ook nog te ontdekken hoeveel men moet storten om zijn rekening aan te zuiveren.
Elke maand wordt het geld van mijn KBC-rekening gedomicilieerd, zonder problemen.
Ik moet wel zeggen dat ik een krediet van 2.500,00 euro heb en dat ik door verbouwingen, elke maand in de buurt van de 2.000 euro zit.
Mij hebben ze ook geweigerd omdat ik niet in hun profiel pas. Ik heb de indruk dat Beobank op zoek is naar risicoklanten. Ik werd bv. 2 keer opgebeld met de vraag of ik interesse had in de Q8 World Mastercard. Tuurlijk heb ik interesse dus ging ik het gesprek aan.robertbo schreef:Heb enige tijd geleden ook een aanvraag ingediend voor een Beo-kredietkaart. Men heeft mij deze geweigerd. Waarom ? Waarschijnlijk omdat ik niet het profiel had van de klanten die ze zochten. Nu, geen probleem. Heb er nog wel anderen. En deze hebben blijkbaar allemaal dezelfde doelstelling. De klant zijn krediet laten opnemen. Ze sturen dan ook elke maand, getrouw, een schrijven in den aard van "Mijnheer, ge weet toch wel dat ge nog zoveel krediet bij ons hebt. En denk eens na wat ge daar allemaal mee kunt doen. Ge bent toch wel stom om dat niet op te nemen", en bij sommigen is het verdomd moeilijk om op de faktuur ook nog te ontdekken hoeveel men moet storten om zijn rekening aan te zuiveren.
2 keer werd mij gezegd dat alles goedgekeurd was, maar toen alles op papier stond weigerden ze plots mijn aanvraag.
Eén keer ging het zover dat ik een brief kreeg per post met de goedkeuring van mijn aanvraag en dat ik over enkele dagen mijn kredietkaart en code mocht verwachten. Toen ik die na anderhalve week nog niet ontvangen had belde ik hen eens op. Die man zei doodleuk 'Ah, ik zie het hier... Onze excuses maar uw aanvraag werd dan toch nog geweigerd. Dus u zult geen kaart ontvangen'.
Ik ben definitief afgestapt van Beobank. Ik ben al zeker geen wanbetaler. Ik heb loonfiches van de laatste 5 maanden meegebracht naar hun kantoor en de VISA-uittreksels van de laatste 5 maanden. In die VISA-uittreksels zijn dat normale uitgaven en worden steeds tijdig en correct gedomicilieerd. Waarmee ik maar wil zeggen dat ik geen uitgaven heb van 2000 euro per maand (die hoger liggen dan het inkomen en ik vervolgens niet kan betalen).
Vorig jaar stonden ze eens met een stand op de lokale markt. Daar waren 2 jongere werknemers reclame aan het voeren. Ik vroeg hen toen of iedereen zo'n kaart kan krijgen of er bepaalde profielen zijn die geweigerd worden?
Die 2 kerels stonden toen met mij te praten en zeiden dat ELKE persoon een aanvraag kan doen en doorgaans altijd ook goedgekeurd wordt.
Ik heb daarop gezegd dat ik het thuis zal invullen en dan terug bezorg. (maar nooit gedaan omdat ik weet dat BEOBANK mij niet wil als klant).
Kevva en Robertbo : hebben ze geen reden opgegeven waarom je geweigerd was ?
Je moet weten dat elke kredietkaart die je aanvraagt of al op zak hebt, geboekt staat in de lijst van de Nationale Bank als een consumentenkrediet. Ik heb bv een kredietkaart met een limiet van 3000 euro bij Beobank (al vele jaren). Dat staat dus geboekt als een krediet van 3000 euro.
Heb je voor jezelf ook al eens gekeken op de website van de Nationale Bank (met ID kaartlezer) welke kredieten er nog op jouw naam geregistreerd staan ?
https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... g-internet" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet weten dat elke kredietkaart die je aanvraagt of al op zak hebt, geboekt staat in de lijst van de Nationale Bank als een consumentenkrediet. Ik heb bv een kredietkaart met een limiet van 3000 euro bij Beobank (al vele jaren). Dat staat dus geboekt als een krediet van 3000 euro.
Heb je voor jezelf ook al eens gekeken op de website van de Nationale Bank (met ID kaartlezer) welke kredieten er nog op jouw naam geregistreerd staan ?
https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... g-internet" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb een AMEX zonder limiet. Hoe melden ze dat dan?
Kijk het na op de website van de nationale Bank die hierboven staat en laat het ons weten.john32 schreef:Ik heb een AMEX zonder limiet. Hoe melden ze dat dan?
In mijn geval staat er op die website voor mijn kredietkaart duidelijk vermeld dat ik een consumentenkrediet heb bij BEOBANK en dat het bedrag 3000 euro bedraagt. Dat is de normale werkwijze - geen fabeltje.
In jouw geval .. AMEX zonder limiet .. geen idee ! Die kaart heb ik niet. Geen idee wie je kredietgever is in dit geval.
Enkel kredietkaarten met kredietlijn worden gemeld bij de NBB. American Expresskaarten van Alpha Card zijn pure uitgestelde debetkaarten, zonder kredietlijn. Die ga je dus niet tussen je consumentenkredieten terugvinden.
Haelewijn,Kevva en Robertbo : hebben ze geen reden opgegeven waarom je geweigerd was ?
Als ze een reden gegeven hebben, dan was het een "flutreden". Herinner het mij niet meer.
Maar heb wel eens gekeken op de webside van de NBB (zelfs tweemaal). Maar sta daar wel genoteerd als kredietloos (krijg ne lege lijst), alhoewel ik drie kredietkaarten op mijn naam heb.
Maar het punt dat ik wilde maken was eigenlijk dat een kredietkaart voor zowat alles goed is, behalve om op krediet te kopen. Dan betaalt men zich blauw.
En misschien ook wel, dat ik den indruk heb dat men bij het toekennen nogal vogelpikachtige methodes gebruikt (tenzij men "geheime" selectiecriteria heeft zoals ouderdom, geslacht, streek waar men woont...).