Termijnrekening op Credit Europe
TIP
Termijnrekening op Credit Europe
Ik wou graag een groot bedrag op een termijnrekening op CE voor 3 jaar willen zetten.
Maar ik heb nog enkele (stomme) vragen:
1. Ik zie dat het hoofdkantoor in Nederland gevestigd is.
Is mijn geld dan gewaarborgd door de Belgische Staat indien er problemen bij deze bank optreden ? Ik ben eerder wat terughoudend vanwege het Kaupthing debacle en ook vanwege Wouter Bos als minister van Financien.
2. Als ik mijn geld stort op een moment dat er een interest is afgesproken van bv. 5% voor 3 jaar, maar ondertussen daalt de interest naar bv. 3% vanwege de recessie, blijft mijn interest dan gegarandeerd 5% voor 3 jaar ? Of kan deze ook wijzigen ?
3. Hoe staan jullie tegenover CE. Is dit een veilige bank ?
De termijninteresten van deze bank zijn nl. de hoogste als je deze vergelijkt met die van de andere banken. (zie Kaupthing).
4. Dat garantiewaarborgfonds van die 50.000 of 100.000 EURO waarover constant in de media wordt gesproken, geldt dit ook voor termijnrekeningen ?
Maar ik heb nog enkele (stomme) vragen:
1. Ik zie dat het hoofdkantoor in Nederland gevestigd is.
Is mijn geld dan gewaarborgd door de Belgische Staat indien er problemen bij deze bank optreden ? Ik ben eerder wat terughoudend vanwege het Kaupthing debacle en ook vanwege Wouter Bos als minister van Financien.
2. Als ik mijn geld stort op een moment dat er een interest is afgesproken van bv. 5% voor 3 jaar, maar ondertussen daalt de interest naar bv. 3% vanwege de recessie, blijft mijn interest dan gegarandeerd 5% voor 3 jaar ? Of kan deze ook wijzigen ?
3. Hoe staan jullie tegenover CE. Is dit een veilige bank ?
De termijninteresten van deze bank zijn nl. de hoogste als je deze vergelijkt met die van de andere banken. (zie Kaupthing).
4. Dat garantiewaarborgfonds van die 50.000 of 100.000 EURO waarover constant in de media wordt gesproken, geldt dit ook voor termijnrekeningen ?
Re: Termijnrekening op Credit Europe
1. Garantiestelsel van de Nederlandse staat.
2. Rente blijft vast ook bij rentedalingen.
3. Veilig ? Who knows in this time ?
4. Waarborg tot 100.000 euro, ook voor termijnrekeningen.
2. Rente blijft vast ook bij rentedalingen.
3. Veilig ? Who knows in this time ?
4. Waarborg tot 100.000 euro, ook voor termijnrekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
CE is een Nl lage kosten bank van Turkse origine, met hoofdzetel in Amsterdam en een fysiek filiaal in Antwerpen. Zij beweren geen investeringen gedaan te hebben in de US die verband houden met de rommelhypotheken. So far so good. Dit wil vooralsnog niet zeggen dat ze veiliger is dan een andere bank.
Ik denk dat het verstandig is om zeker nooit boven het garantiebedrag van € 100 000,- te gaan. Zelf houd ik het onder de limiet van € 1660 rente ivm RV.
Hou rekening met het gegeven dat ze er soms een eigen vreemde manier van werken op na houden. Persoonlijk heb ik uitermate positieve ervaring met hun assistentie per e-mail. Tot op heden is er naar mijn weten nergens iets negatief gemeld ivm CE.
Hou daarom zeker dit forum en de media constant in de gaten.
Ik denk dat het verstandig is om zeker nooit boven het garantiebedrag van € 100 000,- te gaan. Zelf houd ik het onder de limiet van € 1660 rente ivm RV.
Hou rekening met het gegeven dat ze er soms een eigen vreemde manier van werken op na houden. Persoonlijk heb ik uitermate positieve ervaring met hun assistentie per e-mail. Tot op heden is er naar mijn weten nergens iets negatief gemeld ivm CE.
Hou daarom zeker dit forum en de media constant in de gaten.
Opgepast met die 100.000 euro waarborg. In Belgie & Luxemburg is dit nog geen werkelijkheid, enkel een intentieverklaring van de regering.
Of dit in Nederland al in wetgeving is omgezet, weet ik niet. Uit voorzichtigheid hanteer je best het oude NL limietbedrag van 40.000 euro.
Of dit in Nederland al in wetgeving is omgezet, weet ik niet. Uit voorzichtigheid hanteer je best het oude NL limietbedrag van 40.000 euro.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
just, maar ...robokat schreef: Opgepast met die 100.000 euro waarborg. In Belgie & Luxemburg is dit nog geen werkelijkheid, enkel een intentieverklaring van de regering.
aangezien het veelvuldig op de site van CE staat en bevestigd wordt als volgt door De Nederlandsche Bank: "Allereerst over de dekking zelf. Veruit de meeste banken in Nederland vallen onder de dekking van het Nederlandse garantiestelsel. Deze dekking is dinsdag 7 oktober 2008 verhoogd tot EUR 100.000 per persoon per bank. Voor en/of-rekeningen geldt de dekking per persoon. "
De Icesave klanten worden nu reeds tot € 100 000,- terugbetaald.
Uiteraard is de € 38 000 dekking ook veiliger ivm spreiding.
Aanpassing rente bij Credit Europe:
Credit Europe Bank N.V. biedt deze herfst zeer aantrekkelijke rentes op termijndeposito's met een korte looptijd. Al bij een looptijd van 3 maanden bieden wij nu 5.50 %* p.a. Bij een looptijd van 6, 9 of 12 maanden is de rente zelfs
6.0 %*p.a. Deze tijdelijke aanbieding is alleen voor bestaande klanten en is geldig t/m 30 november 2008.
Looptijd Rente*p.a.
3 maanden 5,50%
6 maanden 6,00%
9 maanden 6,00%
12 maanden 6,00%
Credit Europe Bank N.V. biedt deze herfst zeer aantrekkelijke rentes op termijndeposito's met een korte looptijd. Al bij een looptijd van 3 maanden bieden wij nu 5.50 %* p.a. Bij een looptijd van 6, 9 of 12 maanden is de rente zelfs
6.0 %*p.a. Deze tijdelijke aanbieding is alleen voor bestaande klanten en is geldig t/m 30 november 2008.
Looptijd Rente*p.a.
3 maanden 5,50%
6 maanden 6,00%
9 maanden 6,00%
12 maanden 6,00%
hier heb ik net hetzelfde gevoel bij als bij kaupthing. Waarom verhoogt CE haar rentes op de lange(re) termijn terwijl die elders aan het zakken zijn ?
Inderdaad, bij het lezen van hun e-mail, kreeg ik hetzelfde gevoel.
12 maanden lange termijn? Korte termijn noem ik dat. Lange termijn is bij termijn rekeningen 5 tot 7 jaar...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Het is een 'speciale deal' om zoveel mogelijk spaarcenten te behouden. Credit Europe is niet de enige die spaarcenten kwijtspeelt doordat mensen hun centen beginnen te spreiden.perrush schreef: hier heb ik net hetzelfde gevoel bij als bij kaupthing. Waarom verhoogt CE haar rentes op de lange(re) termijn terwijl die elders aan het zakken zijn ?
Bij welke bank krijg je tegenwoordig geen 'speciale deal'op je je spaarcenten ?
Laat ons hopen dat het niet meer dan dat is. Als Ethias heeft nog altijd meer kosten dan CE en Ethias biedt ook 5.5% op termijn van 12 maanden.
Ik heb verlopig nog geen spaarcenten verschoven uit onveiligheidsgevoel. De grote hoop van mijn centen staat bij CE.
Ik raad echter aan om op te passen met Nederlandse banken. ( Credit Europe, DHB, Rabobank ). Zolang Wouter Bos minister is zijn je spaarcenten achtergesteld op die van Nederlands mocht er ooit een beroep worden gedaan op het Nederlandse depositogarantiesysteem.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Onveilig in Nederland, kom nou ! Hoe kan je je plots zo onzeker voelen ? Blijkbaar andere ingesteldheid als het plots om je eigen centen gaat. Dan zijn de overheden niet meer zo heilig. Maar de overheid heeft WEL goed gehandeld ivm Fortis, ja want daar had madam Soleil geen centen mee verloren.Wacht maar tot de dollar 2 euro zal kosten. Dat ging niet lang meer duren. Ondertussen staan we al onder de 1.30 !Stier schreef:Het is een 'speciale deal' om zoveel mogelijk spaarcenten te behouden. Credit Europe is niet de enige die spaarcenten kwijtspeelt doordat mensen hun centen beginnen te spreiden.perrush schreef: hier heb ik net hetzelfde gevoel bij als bij kaupthing. Waarom verhoogt CE haar rentes op de lange(re) termijn terwijl die elders aan het zakken zijn ?
Laat ons hopen dat het niet meer dan dat is. Als Ethias heeft nog altijd meer kosten dan CE en Ethias biedt ook 5.5% op termijn van 12 maanden.
Ik heb verlopig nog geen spaarcenten verschoven uit onveiligheidsgevoel. De grote hoop van mijn centen staat bij CE.
Ik raad echter aan om op te passen met Nederlandse banken. ( Credit Europe, DHB, Rabobank ). Zolang Wouter Bos minister is zijn je spaarcenten achtergesteld op die van Nederlands mocht er ooit een beroep worden gedaan op het Nederlandse depositogarantiesysteem.
In Nederland zijn ze fier en trots dat ze hun 'ABN Amro' terug hebben van die ... Belgen.
Denk je echt dat Nederland eerst de buitenlanders gaat vergoeden uit hun depositiegarantiefonds ?
Denk je echt dat Nederland eerst de buitenlanders gaat vergoeden uit hun depositiegarantiefonds ?
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Sorry Stier maar dit is totaal uit de lucht gegrepen...Stier schreef:Het is een 'speciale deal' om zoveel mogelijk spaarcenten te behouden. Credit Europe is niet de enige die spaarcenten kwijtspeelt doordat mensen hun centen beginnen te spreiden.perrush schreef: hier heb ik net hetzelfde gevoel bij als bij kaupthing. Waarom verhoogt CE haar rentes op de lange(re) termijn terwijl die elders aan het zakken zijn ?
[glow=green,1,900]Ik raad echter aan om op te passen met Nederlandse banken. ( Credit Europe, DHB, Rabobank ). Zolang Wouter Bos minister is zijn je spaarcenten achtergesteld op die van Nederlands mocht er ooit een beroep worden gedaan op het Nederlandse depositogarantiesysteem.[/glow]
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
De site www.dnb.nl is heel duidelijk. Heb hen een mail gestuurd ivm credit europe en heel vlug antwoord gekregen. Ben van er een termijnrekening te openen voor 3 jaar want ik verwacht volgend jaar een heel scherpe daling
Hartelijk dank voor uw mail. In antwoord op uw vraag kunnen wij u meedelen dat de Credit Europe Bank N.V. als vergunninghoudende financiële instelling in het register Wet financieel Toezicht (Wft) op grond van artikel 2:12 lid 1, 2:13 lid 1 of 3:111 is opgenomen. Derhalve is voor deze instelling het depositogarantiestelsel in beginsel van toepassing. Om te kunnen vaststellen of het door u af te nemen product daadwerkelijk onder het depositogarantiestelsel valt, kunt u zich wenden tot deze bovengenoemde instelling. Deze instelling moet aan kunnen geven of het aangeboden product onder dit garantiestelsel valt.
Voor meer informatie verwijzen wij u naar onderstaande website.
http://www.dnb.nl/over-dnb/de-consument ... /index.jsp
Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn. Mocht u echter naar aanleiding hiervan toch nog verdere vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact op te nemen met de Informatiedesk via e-mail info@dnb.nl, telefonisch op werkdagen van 09.00-17.00 uur 0800 0201068 (gratis nummer).
Met vriendelijke groeten,
Hartelijk dank voor uw mail. In antwoord op uw vraag kunnen wij u meedelen dat de Credit Europe Bank N.V. als vergunninghoudende financiële instelling in het register Wet financieel Toezicht (Wft) op grond van artikel 2:12 lid 1, 2:13 lid 1 of 3:111 is opgenomen. Derhalve is voor deze instelling het depositogarantiestelsel in beginsel van toepassing. Om te kunnen vaststellen of het door u af te nemen product daadwerkelijk onder het depositogarantiestelsel valt, kunt u zich wenden tot deze bovengenoemde instelling. Deze instelling moet aan kunnen geven of het aangeboden product onder dit garantiestelsel valt.
Voor meer informatie verwijzen wij u naar onderstaande website.
Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn. Mocht u echter naar aanleiding hiervan toch nog verdere vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact op te nemen met de Informatiedesk via e-mail info@dnb.nl, telefonisch op werkdagen van 09.00-17.00 uur 0800 0201068 (gratis nummer).
Met vriendelijke groeten,
CE staat gewoon bij op de Nederlandse lijst voor de 100.000 euro dekking.