Goede, voordelige caravanverzekering afsluiten
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Goede, voordelige caravanverzekering afsluiten
Beste lezers,
Ik ben op zoek naar een inboedel- & brandverzekering voor een caravan die wij recent hebben aangekocht en gaan verhuren. Nu heb ik al wat opzoekingswerk gedaan, maar zou ik ook graag even jullie mening horen. Wellicht zijn er hier ook mensen die over een caravan beschikken en reeds een dergelijke verzekering hebben afgesloten, dus ervaringen (zowel op vlak van prijs als degelijkheid van de verzekering / verzekeraar) zijn van harte welkom!
Alvast bedankt.
Geoffrey
Ik ben op zoek naar een inboedel- & brandverzekering voor een caravan die wij recent hebben aangekocht en gaan verhuren. Nu heb ik al wat opzoekingswerk gedaan, maar zou ik ook graag even jullie mening horen. Wellicht zijn er hier ook mensen die over een caravan beschikken en reeds een dergelijke verzekering hebben afgesloten, dus ervaringen (zowel op vlak van prijs als degelijkheid van de verzekering / verzekeraar) zijn van harte welkom!
Alvast bedankt.
Geoffrey
Re: Goede, voordelige caravanverzekering afsluiten
caravan trekcaravan of sta caravan ?Stark22 schreef:Beste lezers,
Alvast bedankt.
Geoffrey
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het betreft een stacaravan.
Stark22 schreef:Het betreft een stacaravan.
bij elke maatschappij is dekking mogelijk.
en er zullen wel prijsverschillen zijn.
en er gaan ook dekkings waarborg verschillen zijn.
Estate Guru believer.
meestal best waar de brandverzekering van de hoofdwoning zit. Desnoods die brandverzekering mee verhuizen.
Ik heb enkele maanden geleden bij veel maatschappijen de voorwaarden gevraagd, maar dat ligt op mijn werk.
Sommige maatschappijen weigeren dit, andere willen dit niet in storm verzekeren, andere sluiten waterschade uit. Heel veel verschillen.
Sommige maatschappijen moeten ook weten hoe oud de caravan is.
En in tegenstelling tot een gewone brandverzekering, vergoeden deze verzekeringen in werkelijke waarde en niet in nieuwwaarde.
Ik heb enkele maanden geleden bij veel maatschappijen de voorwaarden gevraagd, maar dat ligt op mijn werk.
Sommige maatschappijen weigeren dit, andere willen dit niet in storm verzekeren, andere sluiten waterschade uit. Heel veel verschillen.
Sommige maatschappijen moeten ook weten hoe oud de caravan is.
En in tegenstelling tot een gewone brandverzekering, vergoeden deze verzekeringen in werkelijke waarde en niet in nieuwwaarde.
Het beste dat ik vond was 6,25 promille zonder waterschade of glasbraak
8,28 promille met volledige waarborgen.
In dit geval was het een recente staancaravan (drie jaar oud) met verplichting hoofdwoning ook te verzekeren bij de maatschappij.
Bij de premievoet moet nog 15,75% taksen gerekend worden.
Ter vergelijking, een gewone woning zit meestal aan iets meer dan 1 promille.
appartementsgebouwen aan 0,7
8,28 promille met volledige waarborgen.
In dit geval was het een recente staancaravan (drie jaar oud) met verplichting hoofdwoning ook te verzekeren bij de maatschappij.
Bij de premievoet moet nog 15,75% taksen gerekend worden.
Ter vergelijking, een gewone woning zit meestal aan iets meer dan 1 promille.
appartementsgebouwen aan 0,7
Bedankt iedereen voor de reacties!