De Beurs vandaag
TIP
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Als Buffet geen meute moest hebben die hem altijd gaat nahollen zouden zijn resultaten véél minder zijn.
@ Boompie: We hadden het over crashes, niet je gemiddelde rendement/maand.
Oktober heeft statistisch gezien een grotere kans op een crash. Geschiedenis/statistieken bewijzen dat.
@ Boompie: We hadden het over crashes, niet je gemiddelde rendement/maand.

Oktober heeft statistisch gezien een grotere kans op een crash. Geschiedenis/statistieken bewijzen dat.

Laatst gewijzigd door Spruitekop op 21 augustus 2015, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dat mag zijn, om de zoveel jaren, wanneer de koersen superovergewaardeerd staan, dat is momenteel niet het geval.Spruitekop schreef:Inderdaad, de echte crash komt meestal maar in oktober.
Traditioneel is het najaar met eindejaarsrally idd een goed seizoen.
Ik volg Boompie, wat niet wil zeggen dat je gelijk kunt krijgen natuurlijk. Maar goud ga ik me toch niet aanschaffen

Bizar, want 1 pagina terug heb jij nochtans hierop gereageerd, met je statement over oktober:Spruitekop schreef:@ Boompie: We hadden het over crashes, niet je gemiddelde rendement/maand.![]()
"Dips als deze horen er nu eenmaal bij, en we hebben nog een najaar tegoed, traditioneel het betere seizoen voor de Westerse indexen"
...?
Wat je statistieken van gemiddeld aantal crashes betreft: heb je cijfers voor alle maanden?
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ben jij aan de drank of wat?Boompie schreef:Bizar, want 1 pagina terug heb jij nochtans hierop gereageerd, met je statement over oktober:Spruitekop schreef:@ Boompie: We hadden het over crashes, niet je gemiddelde rendement/maand.![]()
"Dips als deze horen er nu eenmaal bij, en we hebben nog een najaar tegoed, traditioneel het betere seizoen voor de Westerse indexen"

Ik heb dat helemaal niet gezegd.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ge begint uw eigen al te citeren in iemand anders naam. (uw eigen bericht van 19u54)Boompie schreef:Dips als deze horen er nu eenmaal bij, en we hebben nog een najaar tegoed, traditioneel het betere seizoen voor de Westerse indexen.Yaris schreef:Voor de rest van de mensheid wordt het een verloren beursjaar vrees ik.
Carl
Is dat ne wietstruik uwen avatar?

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En dan logt hij snel-snel uit. 

Het was idd ongelukkig geformuleerd van hem, maar hij bedoelt dat je op dat bericht van hem (dat wat hij quote) reageerde met een link over beurscrashes in oktober.
Waarschijnlijk vond hij jouw link anekdotische argumentatie.
Waarschijnlijk vond hij jouw link anekdotische argumentatie.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Nee, dat doet hij niet. Hij zegt dat ik eerder gezegd heb: "Dips als deze horen er nu eenmaal bij, en we hebben nog een najaar tegoed, traditioneel het betere seizoen voor de Westerse indexen."
En dat heeft hij verdorie zelf gezegd...
Het is daarom dat hij reageert, omdat hij dat "bizar" vindt. Hij vindt het bizar dat ik hem eerder gelijk geef (wat ik niet deed) en hij begint zichzelf in mijn naam te citeren.
Zal wel 'n moment van dwaling zijn. Ga d'er geen punt (of was het pint?
) meer van maken.
Case closed voor mij, potaarde erover.
We zijn tenslotte volwassen mensen die over zaken kunnen discussiëren (ook over politiek) op een beschaafde manier.
En dat heeft hij verdorie zelf gezegd...

Het is daarom dat hij reageert, omdat hij dat "bizar" vindt. Hij vindt het bizar dat ik hem eerder gelijk geef (wat ik niet deed) en hij begint zichzelf in mijn naam te citeren.
Zal wel 'n moment van dwaling zijn. Ga d'er geen punt (of was het pint?

Case closed voor mij, potaarde erover.
We zijn tenslotte volwassen mensen die over zaken kunnen discussiëren (ook over politiek) op een beschaafde manier.

Zal ook mee naar beneden gaan. Fondsen gaan immers hun posities moeten sluiten die 'geen rente of dividend opleveren'. Moet dus ook nog een low gezet worden, nadien (~$900/Oz) wordt het wat anders. (my 2cts)nickname schreef:Ik volg Boompie, wat niet wil zeggen dat je gelijk kunt krijgen natuurlijk. Maar goud ga ik me toch niet aanschaffen
Deze dalingen op de beurs zijn slechts tijdelijk, kans is groot dat ze volgende week weer allemaal stijgen. Het nieuws over de devaluatie van de Yuan zit al lang in de koers verwerkt.
Spruitekop, mag het bijna gedaan zijn met je iets te sarcastische opmerkingen en persoonlijke aanvallen ?
Nog eens herhalen wat ik hierboven zei. En alvast mijn excuses dat ik om 11u ging slapen omdat ik van 4am wakker was. Ik zal me de volgende keer op voorhand verantwoorden.
QUOTE :
Bizar, want 1 pagina terug heb jij nochtans hierop gereageerd, met je statement over oktober:
END OF QUOTE
Die "hierop", zou dat niet op de quote eronder kunnen slaan ?
"heb jij op het volgende gereageerd, met je statement over oktober".
nb. : Ik zou het eerder appreciëren als je hier nog even op kon antwoorden :
"Wat je statistieken van gemiddeld aantal crashes betreft: heb je cijfers voor alle maanden?"
(en, om toch even duidelijk te zijn, die "hier op" slaat op "wat hierna volgt", en verwijst dus naar mijn vraag tussen aanhalingstekens, één regel hierboven. Op die vraag had ik graag een antwoord gekregen.)
Carl
Nog eens herhalen wat ik hierboven zei. En alvast mijn excuses dat ik om 11u ging slapen omdat ik van 4am wakker was. Ik zal me de volgende keer op voorhand verantwoorden.
QUOTE :
Bizar, want 1 pagina terug heb jij nochtans hierop gereageerd, met je statement over oktober:
END OF QUOTE
Die "hierop", zou dat niet op de quote eronder kunnen slaan ?
"heb jij op het volgende gereageerd, met je statement over oktober".
nb. : Ik zou het eerder appreciëren als je hier nog even op kon antwoorden :
"Wat je statistieken van gemiddeld aantal crashes betreft: heb je cijfers voor alle maanden?"
(en, om toch even duidelijk te zijn, die "hier op" slaat op "wat hierna volgt", en verwijst dus naar mijn vraag tussen aanhalingstekens, één regel hierboven. Op die vraag had ik graag een antwoord gekregen.)
Carl
Laatst gewijzigd door Boompie op 22 augustus 2015, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Helemaal !TNTim schreef:Waarschijnlijk vond hij jouw link anekdotische argumentatie.
Wat mij altijd opnieuw verbaast is: de markten weten al heel lang dat het in China slecht gaat, de FED de rente gaat verhogen en de olie laag staat. Maar telkens wanneer een nieuw bericht die toestanden bevestigt slaat hen opnieuw de schrik om het hart alsof het de eerste keer is dat ze ervan horen.
Yaris; dit is m.i. inderdaad ook een aspect dat aangeeft dat dit maar een kortstondige daling zal zijn. Een lauw PMI-rapport uit China en de olie die nog wat verder zakt (mede gedreven door speculatieve shorters) en velen rennen naar de uitgang. Ook rekening mee houden dat de massamedia het meer en meer over "de problemen in China" beginnen te hebben, dus Jan-met-de-Pet schiet ook in actie. Plus de ik-kan-schrijven-wat-ik-wil-en-word-er-toch-niet-op-afgerekend-zolang-mijn-ads-maar-verkopen quatsch-artikels over het zoveelste Nakende Einde der Tijden.
Deze -m.i.- irrationele massareactie is vooral gebaseerd op angst, en nauwelijks kwantitatief. De markt heeft meetbare feiten nodig om zich te kunnen positioneren. Wat nu met China en de FED gebeurt, is zoals iemand die vermoedt dat hij terminaal ziek is, en de dokters dag na dag niets kunnen bevestigen of ontkrachten. Aan bv. de VIX zie je dan goed hoe het sentiment evolueert.
Maar, nogmaals, persoonlijk ben ik overtuigd dat dit -sooner, rather than later- zal bottomen en dat investeerders weer value zullen zien. En gelukkig zijn er corrigerende bewegingen als deze; anders konden we onszelf om de paar jaar op een hypervolatiele implosie trakteren.
Carl
Deze -m.i.- irrationele massareactie is vooral gebaseerd op angst, en nauwelijks kwantitatief. De markt heeft meetbare feiten nodig om zich te kunnen positioneren. Wat nu met China en de FED gebeurt, is zoals iemand die vermoedt dat hij terminaal ziek is, en de dokters dag na dag niets kunnen bevestigen of ontkrachten. Aan bv. de VIX zie je dan goed hoe het sentiment evolueert.
Maar, nogmaals, persoonlijk ben ik overtuigd dat dit -sooner, rather than later- zal bottomen en dat investeerders weer value zullen zien. En gelukkig zijn er corrigerende bewegingen als deze; anders konden we onszelf om de paar jaar op een hypervolatiele implosie trakteren.
Carl
Lees jij ook graag Yahoo finance ?
Vraag aan mij, nickname ?
Niet speficiek of gericht; waarom ?
Carl
Niet speficiek of gericht; waarom ?
Carl