De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dat is puur sentiment. Iedereen rent naar de uitgang.
Het is merkwaardig om te zien hoeveel mensen er denken dat beurskoersen rationeel/logisch zijn en de werkelijke toestand van de economie weergeven.
Voor hetzelfde geld schiet alles morgen terug 10% omhoog. Geen mens die het weet en zeker al economen en analysten niet
En NA de feiten moeten er allerlei verhaaltjes verzonnen worden om alles te verklaren, want anders zijn we helemaal verloren
Voor hetzelfde geld schiet alles morgen terug 10% omhoog. Geen mens die het weet en zeker al economen en analysten niet

En NA de feiten moeten er allerlei verhaaltjes verzonnen worden om alles te verklaren, want anders zijn we helemaal verloren

Zo'n waanzin hebben we niet meer gezien sinds de flash crash van 2010 denk ik. Ook weer eens een dag die het gevaar van een stop-loss aantoont .
Ik zie bijvoorbeeld dat Pepsi vandaag even op $76.48 stond, en nu alweer terug op $91.51. Zelfde met General Electric, daily low van $19.37 en staat nu $23.79
Er zullen er zo nog wel tientallen/honderden zijn.
Ik zie bijvoorbeeld dat Pepsi vandaag even op $76.48 stond, en nu alweer terug op $91.51. Zelfde met General Electric, daily low van $19.37 en staat nu $23.79

Wie stop-loss had staan op US-aandelen is vandaag dik gejost 

Zou best kunnen, Thomas, en op die manier zijn er die er mooi geld aan verdienen. En anderen die er geld bij inschieten.
De put-opties vliegen als een raket de hoogte in. Niet iedereen zal verlies hebben.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
De rebounce is blijkbaar begonnen ... De verliezen zijn al aan het minderen.
Kga zowaar nog winst halen uit mijn aankopen eerder deze middag ...
Had ik echter nog niet meteen op gerekend maar is mooi meegenomen.
Had ik echter nog niet meteen op gerekend maar is mooi meegenomen.
Denk ook dat we voorlopig vertrokken zijn.realisticview schreef:De rebounce is blijkbaar begonnen ... De verliezen zijn al aan het minderen.
Op tijd winsten pakken lijkt me geen slecht idee, maar tank dan weer tijdig bij

Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Hoe gek kan het worden (bron BinckBank) :
Wall Street: Tim Cook stuurt mail van 65 miljard
Net als de beurzen elders in de wereld, gaat Wall Street maandag de dieperik in
door de bezorgdheid over China. Tim Cook, topman van techreus Apple, stuurde
zelfs een e-mail naar CNBC-beursanker Jim Cramer om de markt gerust te stellen
dat alles naar wens gaat. Dat lukte zo goed dat het bedrijf 65 miljard dollar
beurswaarde in een klap recupereerde.
Wall Street: Tim Cook stuurt mail van 65 miljard
Net als de beurzen elders in de wereld, gaat Wall Street maandag de dieperik in
door de bezorgdheid over China. Tim Cook, topman van techreus Apple, stuurde
zelfs een e-mail naar CNBC-beursanker Jim Cramer om de markt gerust te stellen
dat alles naar wens gaat. Dat lukte zo goed dat het bedrijf 65 miljard dollar
beurswaarde in een klap recupereerde.
Die mail van Tim Cook kan je hier lezen:
http://www.thestreet.com/story/13264247 ... _ven=YAHOO
http://www.thestreet.com/story/13264247 ... _ven=YAHOO
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Denk dat velen zich laten leiden door mediagenieke krantenkoppen terwijl er voor de meeste aandelen geen redenen was om zo een tuimeling te maken.
Zelf ben ik ook zo'n genaamde kleine belegger maar kijk ik enkel naar de bedrijfsresultaten en hun koers om een oppurniteit te vinden en uit te buiten.
Hier juist nog op het radionieuws over de 7% tuimeling terwijl deze ondertussen al aan het opklaren is.
Zelf ben ik ook zo'n genaamde kleine belegger maar kijk ik enkel naar de bedrijfsresultaten en hun koers om een oppurniteit te vinden en uit te buiten.
Hier juist nog op het radionieuws over de 7% tuimeling terwijl deze ondertussen al aan het opklaren is.
Ik wil bijkopen, welke lijken jullie de meest interessante?
Ik denk aan
- Ageas (positie vergroten)
- KBC (positie vergroten)
- ING
- UMICORE
Ik denk aan
- Ageas (positie vergroten)
- KBC (positie vergroten)
- ING
- UMICORE
Volledig met je eens. Het is net door al het gezever in de massamedia dat velen -wanneer het al lang te laat is- in paniek slaan en met verlies verkopen. En dan hebben ze het over die alles-verslindende beurs waar je gedoemd bent verliezen op te bouwen.realisticview schreef:Hier juist nog op het radionieuws over de 7% tuimeling terwijl deze ondertussen al aan het opklaren is.
De brede pers zou zich hier beter niet teveel mee moeien...
Ik voelde aan mijn water dat het weer bingo zou zijn, en inderdaad, enkele dozijnen financiële experts ventileren hun ongezouten dogma's weer op hln.be. Aanradertje om te lezen. 90% heeft geen flauw benul wat het begrip 'inflatie' wel mag inhouden.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
De VS is intussen de eerste indigestie al aan het verteren 

Eigenlijk viel het allemaal nog mee... De Europese beurzen pak-m-beet 5% en in Amerika rond de 1% momenteel. In Azië ook rond de 5%, juist in China is het een beetje erger en Rusland doet het ook niet goed. Eerlijk gezegd had ik, toen ik vanochtend mijn dagelijkse wake-up ceremonietje deed door naar de Aziatische indices te kijken, erger verwacht, rond de 8% bij ons.
Ik zit sinds verleden week volledig in cash, maar ik denk er nog niet aan om "bij te tanken".
Ik zit sinds verleden week volledig in cash, maar ik denk er nog niet aan om "bij te tanken".