Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik heb Apple (AAPL) gekocht aan $105, nu maar hopen dat ze snel weer $120 staan.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hier ook, een deel @105,75 en de andere @103,2Kevva schreef:Ik heb Apple (AAPL) gekocht aan $105, nu maar hopen dat ze snel weer $120 staan.
Rare dag vandaag.
Pas laat vandaag kunnen kopen dus al een stukje gemist : AB Inbev, Apple, Cisco, Kion, Omnicom, Publicis
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb Cisco, Southwest airlines en BMW nog op mijn wishlist staan. Eventueel morgen bij een terugval na winstnemingen na de sterke stijgingen van vandaag. GIMV wil ik ook nog oppikken.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Hier alzo Gimv nog op het bijkooplijstje.
Heb vandaag wat Brederode ingekocht ... Mens moet keuzes maken in het leven.
Heb vandaag wat Brederode ingekocht ... Mens moet keuzes maken in het leven.
Vandaag noteren we er boenk op gpv1.gpv1 schreef:Marktkapitalisatie van Total Produce is €254 miljoen. Met 'grote aandelen' bedoel ik: qua omzet.Maarten schreef:Op google finance is de beurskapitalisatie van total produce slechts een goeie 300 miljoen pond. Indien dat dit effectief het aandeel is waar je over spreekt is Sioen niet zoveel kleiner en Picanol (met een veeel koers vrije kasstroom verhouding) zelfs groter.
Terloops, heb even een faire waarde berekend voor Picanol en kom op €52,80 uit; is dus m.i. fors ondergewaardeerd (+118% opwaarts potentieel). Sector spreekt me wel niet aan en omzet te klein, dus zal er niet in beleggen.
Hebben dus 118% goedgemaakt in 715 dagen
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Klassieke media kreeg het reeds hard te verduren dit jaar. Het "Netflix" effect. Advertentie inkomsten zijn ook dalende.
Die afstraffing is wat te hard gegaan m.i.
Viacom is tov de sector het goedkoopst op te pikken vandaag de dag. (oa bekend van MTV & Nickelodeon en algemeen muziek- en kinderzenders.)
Komende blockbusters zijn Star Trek Beyond en Teenage Mutant Ninja Turtles: Half Shell.
Cashflows zijn stabiel maar de verwachting is dat deze zullen gaan dalen. Omzet daalt reeds stevig, maar bottomline is (nog) solid.
Price / FCF is lager dan 10 terwijl het sectorgemiddelde meer dan 16 is.
6 $ FCF per aandeel vorig jaar.
Dividendrendement is 3% tov sectorgemiddelde 2%. (en groeit elk jaar)
Faire waarde als je negatieve outlook in rekening brengt circa 55 $ (25% ondergewaardeerd)
Een 5 jarig aandelen inkoopprogramma is nu afgelopen en de prijs die je nu voor een aandeel betaald is lager dan de voorbije 5 jaar. Je kan dus vandaag goedkoper kopen dan de eigenaars zelf. (share buyback programma zal in oktober terug starten)
Berkshire Hathaway is aandeelhouder van Viacom, maar verkleinde in juni zijn positie.
Risico's :
- Hoge goodwill in de boeken
- Hoge schulden
- Jonge kijkers (doelgroep van Viacom) zullen eerder klassieke TV links laten liggen dan een oudere generatie
- Referentie aandeelhouder Sumner Redstone is 92 jaar oud. Waar gaat zijn deel terecht komen?
Conclusie: Goedkoop aandeel, maar vooruitzichten mogen niet verslechteren.
Potentieel voor diversificatie of samenwerkingen met bijvoorbeeld Netflix?
Ik zou dit aandeel durven kopen indien de koers richting 35 $ gaat. Huidige koers is 41 $.
Die afstraffing is wat te hard gegaan m.i.
Viacom is tov de sector het goedkoopst op te pikken vandaag de dag. (oa bekend van MTV & Nickelodeon en algemeen muziek- en kinderzenders.)
Komende blockbusters zijn Star Trek Beyond en Teenage Mutant Ninja Turtles: Half Shell.
Cashflows zijn stabiel maar de verwachting is dat deze zullen gaan dalen. Omzet daalt reeds stevig, maar bottomline is (nog) solid.
Price / FCF is lager dan 10 terwijl het sectorgemiddelde meer dan 16 is.
6 $ FCF per aandeel vorig jaar.
Dividendrendement is 3% tov sectorgemiddelde 2%. (en groeit elk jaar)
Faire waarde als je negatieve outlook in rekening brengt circa 55 $ (25% ondergewaardeerd)
Een 5 jarig aandelen inkoopprogramma is nu afgelopen en de prijs die je nu voor een aandeel betaald is lager dan de voorbije 5 jaar. Je kan dus vandaag goedkoper kopen dan de eigenaars zelf. (share buyback programma zal in oktober terug starten)
Berkshire Hathaway is aandeelhouder van Viacom, maar verkleinde in juni zijn positie.
Risico's :
- Hoge goodwill in de boeken
- Hoge schulden
- Jonge kijkers (doelgroep van Viacom) zullen eerder klassieke TV links laten liggen dan een oudere generatie
- Referentie aandeelhouder Sumner Redstone is 92 jaar oud. Waar gaat zijn deel terecht komen?
Conclusie: Goedkoop aandeel, maar vooruitzichten mogen niet verslechteren.
Potentieel voor diversificatie of samenwerkingen met bijvoorbeeld Netflix?
Ik zou dit aandeel durven kopen indien de koers richting 35 $ gaat. Huidige koers is 41 $.
Corning (NYSE:GLW) heb ik vorige week (voor de 2e keer) in portefeuille genomen @ 16,97 $.
Corning bestaat uit vijf onderdelen: LCD displays, Milieutechnologie, Life science, Optische glasvezel & specialty materialen.
Corning kent u waarschijnlijk vooral van het Gorilla glass waarmee uw smartphone en tablet uitgerust zijn. Desondanks de hoeveelheid gebruikt materiaal in dikte afneemt, nemen de schermen in grootte toe. Tablets & phablets zijn ook een groeiende markt tov klassieke PC's. Momenteel zitten we aan versie 4 van Gorilla glass, wat opnieuw een kaskraker zal worden. Gezien de recordhoeveelheid toestellen die hiermee uitgerust zijn.
Als markt- en R&D leider zijn de marges van Corning hoog.
De toepassingsmogelijkheden van helder, krasvrij glas zijn echter enorm.
Bij de laatste cijferupdate:
LCD schermen: inkomsten stegen met 7%
Milieutechnologie: inkomsten daalden met 2%
Life science: inkomsten ongewijzigd
Optische glasvezel: inkomsten stegen met 26%
Specialty materialen (oa Gorilla glass): inkomsten stegen met 13%
Automotive is een nog quasi volledig aan te boren markt. BMW zijn de eersten die met Corning samenwerken in hun futuristische i8.
Reden: sterker en lichter materiaal tov klassiek glas dat bovendien beter geluid dempt.
Net zoals Tesla wagens voornamelijk uit aluminium ipv staal zijn opgetrokken.
Voorbije 5 jaar:
- Dividend +120% (en een lopend inkoopprogramma)
- Winst +38%
- FCF +9%
Maar marktkapitalisatie... -25%
Reden van die recente dip is mij itt Viacom hierboven redelijk onduidelijk en lijkt de brede markt te volgen en slechter.
Grote hoeveelheid cash en geen schulden, dus gegarandeerd dat dividend zal blijven of stijgen en de inkoopprogramma's doorgaan.
Apple werkt voor zijn horloges momenteel samen met concurrent GT advanced technologies (itt iPhones die wel Gorilla glass hebben), maar de nieuwe Apple watch zou wel eens met een nieuw product van Corning uitgerust kunnen worden.... aangezien voorgaande firma GTAT het faillissement aanvroeg. Dit zou een nieuwe kaskraker worden met hoge marges die bovendien losstaat van telefoonverkopen. (zie meer hier).
Laatste update waren de EPS met 0,38 $ een dollarcent hoger dan de verwachtingen, de omzet daalde wel meer dan verwacht maar dit heeft/had oa met de sterke dollar te maken. Die dollar is ondertussen weer wat verzwakt. Uiteindelijk noteert Corning 16% lager dan een jaar geleden.
Voor de huidige prijs krijg je een firma aan een KW van circa 10 met een wereldwijde afzetmarkt in nuttige producten die weinig cyclisch zijn, die marktleider is in glasvezel, die een relatief hoog dividend uitbetaalt, die eigen aandelen inkoopt, die hoge marges heeft, die geen schulden heeft en die op een cashberg zit.
Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=13B5K_lAabw" onclick="window.open(this.href);return false;
Automotive troeven: http://www.corninggorillaglass.com/en/a ... automotive" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: Toen Apple topman Tim Cook tweette dat hun China sales voorbeeldig liepen had dit blijkbaar geen impact op Corning, waar het China spook wel op de koers weegt. Terwijl hun verkoop die van iPhone gewoon volgt.
Corning bestaat uit vijf onderdelen: LCD displays, Milieutechnologie, Life science, Optische glasvezel & specialty materialen.
Corning kent u waarschijnlijk vooral van het Gorilla glass waarmee uw smartphone en tablet uitgerust zijn. Desondanks de hoeveelheid gebruikt materiaal in dikte afneemt, nemen de schermen in grootte toe. Tablets & phablets zijn ook een groeiende markt tov klassieke PC's. Momenteel zitten we aan versie 4 van Gorilla glass, wat opnieuw een kaskraker zal worden. Gezien de recordhoeveelheid toestellen die hiermee uitgerust zijn.
Automotive is een nog quasi volledig aan te boren markt. BMW zijn de eersten die met Corning samenwerken in hun futuristische i8.
Reden: sterker en lichter materiaal tov klassiek glas dat bovendien beter geluid dempt.
Voorbije 5 jaar:
- Winst +38%
- FCF +9%
Reden van die recente dip is mij itt Viacom hierboven redelijk onduidelijk en lijkt de brede markt te volgen en slechter.
Grote hoeveelheid cash en geen schulden, dus gegarandeerd dat dividend zal blijven of stijgen en de inkoopprogramma's doorgaan.
Apple werkt voor zijn horloges momenteel samen met concurrent GT advanced technologies (itt iPhones die wel Gorilla glass hebben), maar de nieuwe Apple watch zou wel eens met een nieuw product van Corning uitgerust kunnen worden.... aangezien voorgaande firma GTAT het faillissement aanvroeg. Dit zou een nieuwe kaskraker worden met hoge marges die bovendien losstaat van telefoonverkopen. (zie meer hier).
Laatste update waren de EPS met 0,38 $ een dollarcent hoger dan de verwachtingen, de omzet daalde wel meer dan verwacht maar dit heeft/had oa met de sterke dollar te maken. Die dollar is ondertussen weer wat verzwakt. Uiteindelijk noteert Corning 16% lager dan een jaar geleden.
Voor de huidige prijs krijg je een firma aan een KW van circa 10 met een wereldwijde afzetmarkt in nuttige producten die weinig cyclisch zijn, die marktleider is in glasvezel, die een relatief hoog dividend uitbetaalt, die eigen aandelen inkoopt, die hoge marges heeft, die geen schulden heeft en die op een cashberg zit.
Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=13B5K_lAabw" onclick="window.open(this.href);return false;
Automotive troeven: http://www.corninggorillaglass.com/en/a ... automotive" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: Toen Apple topman Tim Cook tweette dat hun China sales voorbeeldig liepen had dit blijkbaar geen impact op Corning, waar het China spook wel op de koers weegt. Terwijl hun verkoop die van iPhone gewoon volgt.
reteiP schreef:Corning (NYSE:GLW) heb ik vorige week (voor de 2e keer) in portefeuille genomen @ 16,97 $.
Voorbije 5 jaar:
- Winst +38%
- FCF +9%
hoe komt corning jaar na jaar aan een (veel) hogere netto winst dan hun operationele winst?
>:D
Denk dat ze financiële resultaten halen uit beleggingen/obligaties van de cashberg.
Operating income is inderdaad minder leuk qua tendens tov net income.
edit:
Optiepakketten waarmee de bestuurders zich verrijken zijn ook nogal aan de hoge kant bij Corning.
Anderzijds lieten ze wel 4600 werknemers vertrekken.
Willow glass heb ik btw ook niet vermeld, is de go-to flexible screen voor al die toepassingen.
Als bedrijven zoals Google werkelijk ons leven gaan domineren (maw ook in de huiskamer en in het verkeer) dan zie ik wel zeer veel toepassingen voor schermen allerhande. Misschien zouden ze beter wat meer uitgeven aan promotie/sales/samenwerkingen en wat minder aan R&D.
edit:
Optiepakketten waarmee de bestuurders zich verrijken zijn ook nogal aan de hoge kant bij Corning.
Willow glass heb ik btw ook niet vermeld, is de go-to flexible screen voor al die toepassingen.
Als bedrijven zoals Google werkelijk ons leven gaan domineren (maw ook in de huiskamer en in het verkeer) dan zie ik wel zeer veel toepassingen voor schermen allerhande. Misschien zouden ze beter wat meer uitgeven aan promotie/sales/samenwerkingen en wat minder aan R&D.
Laatst gewijzigd door reteiP op 1 september 2015, 16:18, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Momenteel long Boeing @ 127,78 en nog een limiet order openstaan op Cisco @ 25,22
@Panly: Waarom een volledig bericht (meer dan één scherm lang) kopiëren (15:22 uur) om dan slechts één lijn commentaar toe te voegen?
zouden ze dan niet beter hun glasfabrieken vertikken en zich voltijds concentreren op hun financiële activiteiten? Ze schijnen een veel hogere ROIC te halen met het laatste dan met het eerstereteiP schreef:Denk dat ze financiële resultaten halen uit beleggingen/obligaties van de cashberg.
edit:
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik overweeg vandaag een positie te starten in GILD (Gilead Sciences). Momenteel premarket @ $100,7, target $125.
Futures zien er redelijk rood uit en volgens mijn TA heeft GILD een short-term support op 101 (zijn we al door premarket) en mid-term 97,7. Met eerste resistance op 111.
Futures zien er redelijk rood uit en volgens mijn TA heeft GILD een short-term support op 101 (zijn we al door premarket) en mid-term 97,7. Met eerste resistance op 111.
Nog iemand koopwaardige aandelen?
'k Vind zelf weinig koopwaardig.
'k Vind zelf weinig koopwaardig.